Jj, tak som myslel. Zda sa mi, ze nie je huste, asi nieco podobne ako klasicky loctite na zavity. Nasiel som ,ze je to Loctite 609. Pouzil som to na osku, niektori s tym zalievaju pressfit. Neviem, ci to nie je na baze dakeho epoxidu, teda by malo byt po vytvrdnuti dostatocne tvrde.

Teraz som skusil nieco pohladat, tak v http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/2011-fox-forks-creaking-cracking-noise-711911-3.html pise typek, ze mu to pomohlo. Mna to len nahodou napadlo a zda sa, ze by to mohla byt cesta, kvoli tomu, ze kontaktne lepidlo sa asi moze vydrolit. Ale to je len uvaha.
27.11.2017 - 13:44:56
00
lto: Ja som raz dal o cca 30% hustejsi olej do starej vidlice a tiez to chodilo na tych malych jamkach alebo prudkych nerovnostiach v rychlosti hnusne tvrdo. Ten maly priezor v motion control tlmici nestacil na prietok hustejsieho oleja.

Co sa tyka LSC v PIKE, nepovedal by som ze ho tam je vela dokial si clovek neda aspon tych 6 kliknuti (ale to uz je nepouzitelna kvoli vysokemu HSC ). Vidlica bez navyseneho LSC potrebuje stale pomerne silne fukanie aby sa nenorila. Napr. ked len tak poskocim na parkovisku tak ju dam cez 100mm zo 160mm pri mojom spomenutom fukani. Problem su ale vysoke rychlosti v prudkych terenych nerovnostiach kedy ocividne je citit vysoky podiel HSC a pridavanim akoze "LSC" sa to rapidne zhorsuje. Moj plan je vyhodit 2 podlozky z kompresneho piesta niekedy ked budem servisovat patronu, malo by to zoslabit kompresiu a dovolit mi vidlicu viac fukat pre vacsiu stabilitu a predvidatelnost. Zaroven by mohol zacat byt uzitocny aj ten knoflik pre nastavenie "Low speed compression" :-)
Stratim tym sice moznost pomerne dobre vidlicu zamykat ale to nevyuzivam az tak casto. To je urcite aj dovod preco to tak v sram navrhli. Aby sa aj RC dala uzamykat, buchli tam 6 super tvrdych podloziek :fubar:
Inak RCT3 je riesena inak a nemala by trpiet takym tvrdym charakterom.
27.11.2017 - 17:27:09
00
Swarz napísal:
Kidak HSC sa da ladit interne. Nasiel som na nete ze na kompresnom pieste je takato konfiguracia: .....


Ladiť HSC kompresiu planžetami má v tomto prípade len malý vplyv na jej celkovú funkciu, nakoľko nejde len o samotné "shims" ale dôležitá pri HSC je pružina, ktorá robí oporu planžetám zo zadnej strany a tak ovyplvňuje ich tuhosť. Vidlice s nastaviteľnou HSC to riešia práve cez predpätie tejto pružiny.
Ak berieme teda aj ten malý prídavok ladenia planžiet, tak ľavé poradie je o niečo tuhšie ako pravé. Robiť postupnosť "shims" v tomto prípade však nemá zmysel.

ep1.pinkbike.org

Môj subjektívny názor na Pike a všetko vyššie spomenuté okolo:

- Univerzálna tabuľka správnych tlakov vo vidlici neexistuje, nakoľko do veľkej miery závisí od štýlu jazdenia a hlavového uhlu rámu. Sag je lepší nástroj na približnú voľbu správneho tlaku, no mne osobne vyhovuje aby vidlica využívala svoj plný zdvih pri primeranom tlaku s minimom objemových vložiek. Všetci predsa chceme mať vidlice podobné pružinovým, nie? No a dorazy a využívanie druhej polovice zdvihu je ideálne riešiť HSC čo žiaľ RS u Pike ani Lyrik neponúka - je to daň za "propedal" a lockout systémy.

- LSC kompresia je podľa mňa a mojich skúseností u Pike s pomerne plynulým nábehom a charger nie je určite pretlmený, neviem aký máš v nej olej ale ja takúto skúsenosť z niekoľko desiatok servisovaných Pike nepoznám.

- LSC a HSC sa vždy ovplyvňujú, lebo jednoducho > minimum energie potrebné na pretečenie oleja určuje kade ten olej potečie či cez LSC alebo HSC.

- To ako niekto dáva dorazy na vidlici viac závisí od jeho štýlu jazdenia a techniky ako od vidlice samotnej.

Nevlastním však žiadnu Pike a mám na nej najazdené pomerne málo. Píšem však hlavne na základe toho, čo som postrehol pri servisovaní a to čo píšem nemusí byť svätá pravda. :)
Som zarytým fanúšikom Fox vidlíc a neobhajujem tu Pike len tak, ale preto, lebo je to dobrá vidlica a posunula citlivosť naprieč všetkými značkami o krok ďalej. Mám voči nej výhrady (chýbajúca HSC, 20mm os a malá negatívna komora) ale rozhodne sa "šťuka" zapíše do dejín odpruženia. Je však pravda, že svoju 36 by som za Pike nevymenil.

Treba si ešte uvedomiť, že celkový chod vidlice ovplyvňuje rada iných faktorov, napr. ak je náboj o niečo užší ako má byť, vidlica pri zatiahnutí osky stlačí nohy k sebe a trenie v púzdrach automaticky narastie. Toto je/bolo u 20mm osí poriešené. Rovnako všetko závisí od premazania vidlice a použitých mazív a olejov.

lto: Táto Lyrik s MC sa nedá s pike ani porovnávať. Časy kedy sa pitvali patróny aby sa odstránila všetká možná kompresia sú už dávno preč. ;)
27.11.2017 - 17:52:57
00
Swarz napísal:
[tag]..... Aby sa aj RC dala uzamykat, buchli tam 6 super tvrdych podloziek :fubar:
Inak RCT3 je riesena inak a nemala by trpiet takym tvrdym charakterom.


U RC je to samozrejme inak a tam je laditelnosť samozrejme obmedzená ...a ako píšeš, je to daň za tuhú vidlicu pri uzamknutí. HSC je riešená bez pružiny a je dosť tuhá aby bolo cítiť "lock".
Nikde si však neuvádzal, že máš RC, takže ak chceš plnohdnotnú HSC, bude určite lepšia RCT3... hoci má len interné nastavenie. ;)
27.11.2017 - 18:07:03
00
- Univerzálna tabuľka správnych tlakov vo vidlici neexistuje, nakoľko do veľkej miery závisí od štýlu jazdenia a hlavového uhlu rámu. Sag je lepší nástroj na približnú voľbu správneho tlaku, no mne osobne vyhovuje aby vidlica využívala svoj plný zdvih pri primeranom tlaku s minimom objemových vložiek. Všetci predsa chceme mať vidlice podobné pružinovým, nie? No a dorazy a využívanie druhej polovice zdvihu je ideálne riešiť HSC čo žiaľ RS u Pike ani Lyrik neponúka - je to daň za "propedal" a lockout systémy.


Suhlasim s primeranym tlakom aj s co najmenej tokenami a preto riesim ako je to na mojej Pike RC so vstavanou kompresiou lebo urcite tu dochadza pri jazdeni k HSC a prave toto mnohym sposobuje problemy s ladenim spravnych tlakov. Kvoli tej tvrdosti pri jazdeni cez prudke prekazky drzim nizsi tlak cca pod 80psi pri ktorom viem pri obycajnom bunny hope dostat vidlicu na cca 110mm a potom musim pridavat tokeny aby som nesiel na dorazy pri vacsich dropoch. Suhlas so sagom, ja pouzivam nieco co som si nazval "dynamicky sag", urobim bunny hop alebo poskacem zo schodov co mam vedla bytovky, pozrem kolko som pouzil zdvihu a posudim ci som chcel pouzit menej alebo viac.
Navyse SAG pri PIKE je klamlivy pretoze ako si uz spomenul, ma kratku negativnu komoru a uplne iny zaciatok (velmi progresivny) krivky pruziny takze sa to chova inak ako pri pruzinach - zaciatok zdvihu je pomerne rychlo tvrdy, co znovu nuti cloveka aby isiel na nizsie tlaky kvoli citlivosti na malych nerovnostiach, lenze potom ked zdvih vbehne do stredu do linearnejsej casti, tak ide velmi lahko a pri lahkom fukani viac ako by bolo treba. Preto ked sa idu tzv. bomby tak sa pocitovo zda ze ide super a pri turistike je to utrpenie.

- LSC kompresia je podľa mňa a mojich skúseností u Pike s pomerne plynulým nábehom a charger nie je určite pretlmený, neviem aký máš v nej olej ale ja takúto skúsenosť z niekoľko desiatok servisovaných Pike nepoznám


LSC pre moje kila nieje problem a som stym viacmenej spokojny, mozno by som prijal aj viac alebo tvrdsie fukanie. Nemam napriklad problem vyuzit 130mm na takych tych "pumptrackovynach" a vidla ide pocitovo hladko takze miera LSC je fajn. Problem je HSC, ta vidla je podobne tvrda a mozno aj trosku tvrdsia na prudkych nerovnostiach ako moja stara RS Recon ktora ma o 4cm menej a s tvrdsim spring rate (dynamicky sag tusim 90 - 95mm). Pravda, je aj ovela ulietanejsia takze tento extrem nepreferujem, PIKE sa chova stabilnejsie...reconka nemala zase kompresiu ziadnu.

- LSC a HSC sa vždy ovplyvňujú, lebo jednoducho > minimum energie potrebné na pretečenie oleja určuje kade ten olej potečie či cez LSC alebo HSC.


No a ked pozeram ake male diery su tam kde je ihla pre nastavenie LSC, tak niet divu ze aj pri uplne otvorenom LSC sa ten olej tlaci cez velmi tvrdu HSC. Mimochodom, tu konfiguraciu kompresnych planziet co som tu dal je len pre RCT3, pre RC modely sa pouziva tvrdsia konfiguracia prave preto lebo tam chyba ta pruzina ktora reguluje predpetie planziet podla toho do akeho modu si vidlu packou prepnete. RC ma takyto "stack"
Ø18 X Ø6 X 0.15
Ø16 X Ø6 X 0.1
Ø18 X Ø16 X 0.3 (ring shim)
Ø18 X Ø6 X 0.2
Ø18 X Ø6 X 0.2
Ø18 X Ø6 X 0.2
Ø18 X Ø6 X 0.2

Kazdopadne som sa docital ze kvoli velkym otvorom v kompresnom pieste to ajtak funguje takmer len ako ON/OFF prepinac takze tunovat sa to nejako rozumne neda, lebo pri kazdom jemnom otvoreni tych planziet zacne pretekat velke mnozstvo oleja. Preto tam slahli aj take tvrde planzety s predpatim od "ring shimu" aby sa to dalo locknut pripadne pritvrdit do kvazi pedal modu. Vacsine jazdcom toto ale sposobuje tu neprijemnu tvrdost pri vysokych rychlostiach hriadela aj ked je LSC nastavovatko na nule. LSC sa neda pouzit v prvej polke, citim prilis velky narast HSC a mali alebo ziadny LSC. Beriem to ako zly inziniering pri vidlici ktora ma byt orientovana skor downhill. Keby to bola 100mm XC vidla tak ok tam je vysoka miera vstavanej HSC namieste ale tuto by to byt nemalo, vidim ze rock shox da prednost marketingu pred funkcnostou a tympadom je z PIKE vpodstate taka ludova volba mimo profi kruh.

Ak berieme teda aj ten malý prídavok ladenia planžiet, tak ľavé poradie je o niečo tuhšie ako pravé. Robiť postupnosť "shims" v tomto prípade však nemá zmysel.


Neviem co myslis lavym poradim a pravym. Postupnymi shims zrejme myslis "tapered stack" a ano toto zmysel nema pri tejto vidlici podla toho co som si stihol narychlo nastudovat o ladeni planzetami.

Diky za nazory a skusenosti kazdopadne ;-)


Naposledy upravil Swarz dňa 28.11.2017 - 09:05:58, celkovo upravené 1 krát.

27.11.2017 - 23:18:20
00
Ono z nejakeho dovodu sa dobre dari firmam ako PUSH Industries, Avalanche ci Vorsprung Suspension. :) Tie mainsteamovevidly su robene pre najpocetnejsich majitelov bicyklov pri co najmensich nakladoch na vyrobu a servis. Co je pre vacsinou majitelov fajn (vozenie sa v lese, kde tu nejake trailik). Neviem si predstavit co by si natocil nejaky Jozko Jeliman na DVO Diamond. :)
27.11.2017 - 23:50:31
00
to co pisete boli muchy piky ,zaciatok tvrdsi a jak si jej nalozil naraz preletela druhou castou zdvihu ,preto som mal v nej 2 tokeny
teraz mam lyrik ,ma uz od vyroby lepsi chod citlivejsi zaciatok ,vacsiu tuhost chodi proste paradne plynulejsie do zdvihu ,buducu sezonu mozno skusim jeden token co by to spravilo ,ale uz teraz spokojnost...
28.11.2017 - 07:39:33
01
Lapierre: tak dufam, ze nova Pike to ma dobre .. uvidime po servise :lol: .. ale co sa tyka toho stareho Lyrika, tak on ma 20mm os a ma aj HSC / DH motion control patrona/, odskusane. A air verzia sa dala ladit velkost negativky, ja mam u-turn pruzinu. Ale ani tato Lyrik, ani nova Pika sa mi nejako nezdaju, co sa offsetu alebo nieco, tyka. Ale pokial mam hodnotit (lyrika neviem) chod, tak vsetky vidlice , bez ohladu ci su pruzina, alebo vzduch maju obcas tendenciu sa na prekazke zaseknut (pisem o turistickom mode, kedy treba zehlit mravcov), okrem MZ. Tak asi to bude tym prietokom oleja? Ty s tym nemas problem .. tak nizke rychlosti v terene nedosahujes :lol:

Avalanchce patrona ma nieco co stabilizuje stred, aby sa nezanarala, ale tie ceny patron su strasne :x .. ale mna by zaujimalo, ako je mozne, ze napr. Manitou Mattoc stoji vyrazne menej ako taky Pike, pricom ide defacto o to iste, naviac u Pike to clovek musi este dorabat doma, lepit stlpik a pod. :lol: .. mozno nasadili vyssie ceny, aby kompenzovali buduci pruser z brzd :D

kvakob: tak ty uz nie si Pike-ista ? :o .. hmm, tak to uz nepojazdime .. uz uplne mimo moju kategoriu :D
29.11.2017 - 10:34:54
00
juj keby si pocul ako ten mattoc puka pri brzdeni by si inac spieval
29.11.2017 - 11:08:26
00
Keby to niekoho zaujimalo tak tu je priebeh low speed kompresie PIKE na dyno od PUSH industries.

forums.mtbr.com

16 kil pri nejakych 19 cm za sekundu pri LSC nastavenom na nule.
Viacero dobrych naucnych prispevkov od "PUSHIND" na siestej stranke MTBR fora:
http://forums.mtbr.com/shocks-suspension/pike-2014-a-861503-6.html
03.12.2017 - 21:50:54
00
lto coby sme nepojazdili ,nejake kopceky vtacnik a pod. kludne mozme ,rad sa pridam ked bude moznost ,len treba dat vediet...tie poloniny bukovske tiez lakaju ,tento rok sa mi podarilo zucastnit napr. hrebenovky vihorlatu ...rad navstivim pekne pre mna nove miesta ...
04.12.2017 - 09:07:44
01
Servus hoši.
Moj problem sa netyka priamo priamo RS Pike, ale brzd. Suvisi to ale tak trochu mozno s Pike vidlou. Sorac, ked vam zaseriem temu niecim inym.
Chcel som prejst zo 180 kotuca na 203, tak som si kupil adapter ako na obr. dole (ale samozrejme 203, nie 180, ide o tvar). Zistil som, ze s takym adapterom tam teda tu brzdu nenasadim, lebo by ten adapter musel byt este o 1cm zhora aj zdola sirsi. Otazka je, ze ci ten druhy (horny) tam bude pasovat? Jazdi to niekto? Ak bude, podla coho mam vediet, ze mam kupit ten horny a nie ten dolny?
Samozrejme to davam na RS Pike

Prílohy:

prod13747_IMGSET.jpeg
prod13747_IMGSET.jpeg 21.34 KiB thumb_up0thumb_down

27.01.2018 - 23:49:12
00
vydlica ma pravdepodobne navarky na 160mm kotuc, a ty si kupil ten spodny urceny na 180mm navarky, musis kupit adapter ktory konvertuje zo 160mm na 203mm, nie ako tvoj kupeny adapter z 180mm na 203mm
Kupil si tento: https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/diely-a-adaptery/shimano-adapter-pm-na-pm-predny-zo-180-mm-na-203-mm.html
preto ti to nesedi lebo ty potrebujes 160-203mm a nie 180-203mm
a prave ten vrchny na obrazku by mal byt na zmenu z 160mm na 203mm
28.01.2018 - 13:00:33
01
Jop, asi to tak bude, ze ta vidla ma 160mm navarky, teda urcite, lebo na 180 mm kotuc potrebujem adapter. Len som nevedel, ze ten 203mm je zo 180 na 203 a nie 160 na 203. Uz som o nieco mudrejsi. Vdaka
28.01.2018 - 17:05:27
01
Ahojte, nema niekto 20 ml Maxima 15w-50?? nenasiel som mensie balenie ako liter a tolko mi naozaj netreba..
Pripadne ako ste to vyriesili?

edit: samozrejme to nechcem zadarmo, najlepsie BA, donesiem si striekacku na natiahnutie - staci mi fakt ten olej. Dakujem!
16.05.2018 - 19:44:08
00
keyboard_arrow_up