ja sa toho nebojím :) ten tmi smajlík bol na to že som kukal kaktus namiesto normálnej c4 :) nešlo mi totiž otvoriť ten jeho link tak som šiel priamo cez citroen stránku...
06.01.2018 - 14:20:44
00
No vidis. Zase si nieco nevedel a napisal si hovadinu. Chudaci ludia potom objednaju 81kw s turbom a ty im zadres ze to je 82konova atmosfera :D Asi by ma to tiez v tom momente nepotesilo :lol:
06.01.2018 - 15:12:43
01
čo už keď majú dve c4ky a každú s inými motorizácimi... + to že udávajú výkon v koňoch... a potom sa priam núkalo zameniť si puretech 82 čo dávajú do kaktusu s jeho napísaným puretech 81kw (bral som to že sa zle preklikol medzi 1 a 2 a že spomína konkrétne označenie od citroenu.. a nie prepočítaný výkon na kw :tmi:

ale hej uznávam že som mohol niekomu pokaziť radosť týmto nedorozumením :)
06.01.2018 - 17:09:13
00
Funguje ti link iba na astru
Leon 1,2 je odskúšaná klasiska, ktorou nič nepokazíš, cena je vyššia, ale asi si bude najlepšie držať cenu. (pretože VW group) 1,2ka je v tejto generácií skvelý motor. Leon je už na trhu nejaký ten rok, takže sa dá považovať za "zastaralý", navyše vnútri častokrát vyzerá dosť chudobne.

Kedysi som sa viezol v staršej C4 atmo 1,6 a to bolo úplne nezaujímavé auto, navyše sa mi zvnútra nepáčilo. Toto o pekný kus ďalej. Podla referencií je 1,2ka na trojvalec dobrá, skús či ti nevadí ten prejav, zvuk, ako sa to chová v nižších otáčkach. Na českom garáž fóre to jeden člen má a dáva z toho celkom zaujímavé spotreby aj pri rýchlejšej dialničnej jazde.

Astra bude výkonovo, jazdne aj interierom najlepšia, zároveň je "najmladšia". Pogoogli si ale niečo o problémoch s detonačným spalovaním. Už minulá Jčková generácia astry na to trpela a v novej zjavne motor vylepšený nebol, pretože na to trpí stále. Je mrzuté, že je to výrazná závada, ktorou trpia autá častokrát skoro od novoti a opel ju nevie vyriešiť. Inak by to bol ideálny motor. Možno sa už ale medzičasom na niečo prišlo. Viem, že sa kvôli tomu prechádzalo na iný olej, čo nepomohlo, vraj ale pomáhalo tankovanie N98.

Ja byť na tvojom mieste by som predsalen skúsil ten citroen, finančne to dáva zmysel, ak dobre počítam ide o zhruba 1/4 ceny. Vyhrievané sedačky veľmi potešia nežnejšie pohlavie. Až teraz som si všimol, že má len 5st. manuál, to by bol pre mňa dôvod prečo nie. Silnejšia 96kw verzia by sa do rozpočtu nezmestila ? Tá ma dlhý 6 stupeň.
06.01.2018 - 17:10:13
00
ako sú na tom citroeny so spolahlivosťou?
06.01.2018 - 17:12:49
00
6 stupnova prevodovka nie je zachrana ako som si ja kedysi myslel. Dolezite je ako je sprevodovana. Ja mam na kratko a 6tka toci 3700 pri 130 a tolko aj papa. Blba fabia 1.2 tsi s 5kou toci menej a aj menej zerie kua.
06.01.2018 - 17:18:19
02
Neviem ako sú na tom so spolahlivosťou, ale na citroen fóre sa ľudia nesťažujú, na opel fóre áno. Spoľahlivosť je preceňovaná, auto bude v záruke, omnoho dôležitejšie podľa mňa je, že ak nejaký problém nastane, tak či ho servis bude schopný vyriešiť. VW sa považuje za spolahlivý a dedko má pár rokov starú ibizu 1,6 fsi a tá si za týždeň, dva nepoužívania vybije baterku tak, že ani nepretočí. Servis už menil baterku, alternátor a kadečo ale za 1,5 roka, čo sa to rieši ešte na nič neprišli.

3700 na 6ke je zhruba dlhšia 5ka na atmo 1,6ke. Na dialnici odhadujem okolo 7,5l na sto.
81 kw puretech má zhruba 3000
96 kw puretech má zhruba 2500
Leon 1,2 tsi 81 kw 2800
Astra ak nezmenila zprevodovanie od Jčka tak by mala točiť 2500 pri 130.
Dalším argumentom okrem spotreby je aj hluk, moju 1,6 pri 4000 ot. naozaj veľmi počuť.
06.01.2018 - 18:03:02
00
Je to 1.6 atmo 93kw ale proste je sprevodovana na kratko vratane 6tky
06.01.2018 - 18:23:03
00
No pravdu mas v zaruke bude tak hadam to bude ok :) do oka mi totiz padla c3 shine 1,2 puretech 82 LPG :) se vsim vsudy aj s doplnkovou vybavou sa viem dostat na 13,600 cca. ( V zavislosti od zlavy) + mozno este pripadny odpocet dph by cene velmi pomohol :) uvidime
06.01.2018 - 18:35:50
00
no dostal som sa k netu az teraz pani sorrac..

mam teraz leona 1,2tsi 77kw 6kvalt a chodim po dialnici do prace, takze neviem ci by mi ta 6tka v citroene nechybala sa obavam, ci uz kvoli spotrebe alebo hluku/komfortu, mne toci leon tusim 2800 na 6tke pri 130tke a uz zacina byt kusok pocut ten motor pomaly.. btw 96kw je uz davno v C4 vypredany a toto su posledne kusy C4ky ako takej, proste vypredavanie zasob co su este..

ta Astra niekto tusim nieco spominal o hmotnosti, od predoslej generacie schudla, tusim nieco kolo 200kg co je uz dost, pozriem teda nieco o tom detonacnom spalovani, nakolko aj ked som cital nejake veci o tych autach tak to tam tusim nebolo, resp. mi to mozes kludne vysvetlit :)

v Citroene sa v tych skladovkach neda jazdit podla predajcu :/ a predvadzacky uz nemaju tak som sa vozil len v C3 puretech(lebo ze ta ista hmotnost a cca styl podvozka) a oproti mojej 4valcovej 1,2ke bol zvukovy prejav trocha iny, co by mi nevadilo, ale aj jazdny prejav trocha iny, netahalo to tak odspodku, trebalo to kusok viac vytacat, ale cca podobny vykon ako mam, 100vka pod 11sekund(pri tom ma 205nm), co mi relativne mozno aj staci, aj ked rad by som sa posunul dalej(predsa len plne nalozene auto nech ma dynamiku aj do kopca a nemam najmensi problem predbehnut), napr. ten Leon ma 10sek(tusim 205nm) a astra ku 9sek("az" asi 235nm?) a pravdupovediac asi mala vykonovu rezervu najlepsiu z nich co som skusal..

zhrnul by som to tak , ze pri C4 ma laka cena a vybava, pri Leone vzhlad a pri Astre ten motor.. snazim sa urcit si priority, ale je to zlozite, lebo najviac asi ten motor a vzhlad, ale zase v citroene mi daju nadpriemernu vykupnu cenu vozidla a este aj ma lakaju cenou a najlepsou vybavou noveho vozidla..

btw niekto tu spominal stracanie na hodnote, co je dobra poznamka, tak som si pozrel len tak narychlo ze filter na autobazar.eu , dal som modely a r.v. od 2015(cize ak by som chcel zase prestriedat po 3rokoch auto napr.) a vysledok, Astry idu uz od 7-8000€ , C4 dokonca az 9-10500€ :O a Leony od 10500-12500€ a vyssie, takze asi si fakt najviac zachovavaju hodnotu.. tych Astier mi naslo jednoznacne najviac, takze asi aj kvoli tomu stracaju brutalne na hodnote a C4 najmenej , tak si mozno este ako tak drzia cenu...

Prílohy:

citroen c4.pdf [412.17 KiB]

opel astra.pdf [205.25 KiB]

seat leon.pdf [1.9 MiB]


Naposledy upravil srebalat dňa 07.01.2018 - 09:44:31, celkovo upravené 1 krát.

07.01.2018 - 09:24:36
00
Pytam sa uz neskoro, auto buduci tyzden pripravene na prevzatie, ale ma niekto skusenost s novym benzinovym motorom 1,5 Dual VVT-iE od Toyoty? Pre Yaris do velkeho mesta by to nemala byt zla volba.

A teraz nieco, co sa bude kupovat o rok :)
Benzinove kombi s vyssim podvozkom aj posedom urcene prevazne na nedaleke (do 150km) rybacky a lyzovacky s rocnym najazdom do 6000km v cene do 12000€. Nove, alebo nie starsie ako 3 roky. Zatial vsetko splna Dacia Logan MCV Spedway Outdoor. Akurat ten 0,9 agregat mi vadi. Existuje alternativa?

Dakujem
07.01.2018 - 09:41:45
00
moja mama ma 1,33 vvti a je to zihadlo,ked som kedysi jazdieval sviznejsie,tak na okreske 170km/h a v pohode by to islo dalej :D Len to auto nieje robene na take rychlosti, do mesta to je super auto
07.01.2018 - 10:00:55
00
srebalat
Keď najazdíš dosť po dialnici, tak by to pre mňa menilo situáciu a pozeral po astre. Najmenej točí a bude najtichšia a bude sa v nej najlepšie cestovať. V cenníku sa ti ale píše 17 tis po zľave, to je veľký rozdiel oproti citroenu.
Pri porovnávaní cien jazdeniek neberieš do úvahy, že Astry si pozeral predošlej generácie (J, toto nové je Kčko), C4 aj leon boli súčastná generácia.
K tomu problému s motorom ti neviem viac povedať. Ide o to, že motor má dosť veľký tlak a menej kvalitné palivo v ňom občas vybuchne skôr ako sviečka hodí iskru. To zaznamená antiknock senzor a asi pustí plyn, čiže auto cukne. Najčastejšie to môže nastať pri prudkom pridaní v nízkych otáčkach. Netrpeli tým, všetky autá, možno to už opel vyriešil, dá sa povedať, že ide o softwarovú vadu. Pár pochybných zdrojov:
http://garaz.autorevue.cz/viewtopic.php?f=811&t=1256404&st=0&sk=t&sd=a
http://forum.cars.cz/opel/viewtopic.php?f=94&t=7000&start=330
Ak bude za rozumnú cenu by som do toho aj tak išiel. Sám si hovoril, že sa ti to šoférovalo najlepšie.

jfab
Rasťo Chvála novú 1,5ku chválil
https://www.youtube.com/watch?v=FlT6ZcRQTEQ

Vyššie benzínové kombi... moc takých nieje. Príplatok za stepway je podľa mňa nemilosrdný. Ak sú rybačky moc rozbité, tak aj so stepwayom skončíš na tom, že to má dlhé previsy, na lyžovačke môže byť problém ľahký motor vpredu, trakčná kontrola tomu funguje dobre, ale reťaze sú istota.
Ak sú tie rybačky len nejaká poľná cesta tak to zvládne aj nestepway, ušetríš dosť peňazí, nebude to tak dobre vyzerať a bude to lepšie jazdiť po ceste. Už obyčajný Logan mcv má robustný, pohodlný podvozok, kovový kryt pod motorom a vyššie pneumatiky. 0,9Tce by som sa až tak nebál, nie je to ťažké auto a je v tom dosť cítiť rýchlosť, takže by to malo stačiť.
Ak by si sa chcel za každú cenu vyhnúť trojválcu, tak pozri, či nenájdeš jemne jazdenú 1,2 16v, ktorá bola základom predtým. Trochu zastaralý, ale overený motor. Dynamika nebola až taká zlá ako by sa zdalo. Príjemne bolo ticho na palube do 90km/h.

Edit: A niečo lepšie, staršie ma nenapadá. Octavia Scout a podobné budú staršie, budú ale mať 4kolku. Možno jemne jazdené suv na štýl mitsu ASX, alebo Suz Vitara, popr. Duster.
Logan ponúka naozaj dobrý pomer auta/ceny/dalších nákladov, ale či je to auto hodné skoro 12 tis neviem. Stále je to plastová dácia, ktorá je pri vyšších rýchlostiach hlučná, horšie drží stopu, má menej presné riadenie, má len 4x stredové repro a jediným potenciometrom na rádiu sa mení frekvencia a nie hlasitosť, akoby človek čakal :D
07.01.2018 - 10:47:05
00
Noldo vdaka, ale auta typu SUV su pre mna kratke, nestrcim do nich moju lodku a inde ako vo vnutri ju vozit nechcem. Kazdopadne mam este cas, ale uz sa obzeram. Dochodok je nadosah :)
07.01.2018 - 11:22:27
00
predajca mi na Astru ponukol zlavu cca ako je DPHcko, poskytuju celkom peknu zlavu zamestnancom v niektorych vacsich firmach, cize cennikovej ceny pred zlavou(cca 19500€) mi vie dat zlavu cca 3500€ , co je za tu najvyssiu vybavu Innovation cena dakych 16000€ , resp. Enjoy vybava z 17000€ zlava na dakych 14000€..
je pravda ze 2015 bol predosly model Astry, ale to viac-menej aj leon, resp. pred faceliftom a C4 je od 2015 sucasny facelift.. ono keby mal Citroen na vyber aj iny motor, by to bolo fajn, ale zase aj cena by bola urcite ina..
rozmyslam ist este nejakou takou strednou cestou, Astra v najnizsiej vybave ktora by mi postacovala(Enjoy) s tym motorom, dostal by som sa mozno na cenu tych 14000€, resp. kusok nad.. co su usetrene dva litre na ukor vybavy, resp. nie som narocny uzivatel a viem si predstavit co urcite chcem a co by som chcel ale viem to ozeliet.. horsie je ze potom si predstavim ze C4 za este o liter nizsiu cenu to ma :D ..
07.01.2018 - 12:28:10
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Nosiče na auto)
keyboard_arrow_up