Nenasiel som nikde podobnu temu tak zakladam novu.
Moja uvaha, v mnohych testoch uz dokazali ze sirsi plast ma mensi valivy odpor. Tak isto dokazali, ze pri nerovnom povrchu (bezny asfalt, nie halova draha) je idealne mat flex (sag, staticke stlacenie) cca 15% vysky pneu.
Problem ale nastava v tom, ze pri distribucii vahy cca 40% / 60% medzi prednym a zadnym kolesom vznika znacny rozdiel tlakov. U mna to je 86 psi na 23mm plasi vpredu a 116 psi na 25mm plasi vzadu. Vacsina pneu ma ale uvedeny minimalny tlak 100 psi pri 23mm. Ako to riesite vy? Pripadne jazdi este niekto zmiesane obutie ?
10.04.2018 - 14:39:42
00
Osobne jazdím rovnaké 25plašte tlak v zadu cca7.5Bar predok cca7Bar váha cca72kg.Pri kombo jazdeny cesta necesta jama nejama zjazdy po tankodrome.Lepšie mať oba plášte rovnaká šírka ideál 25mm keď nie až 28mm.Stačilo pozerať Paríž tam možno aj 32mm jazdili.
11.04.2018 - 12:09:30
00
pripajam zdroj mojich informacii: http://www.biketinker.com/tire-pressure-calculator/
a konkretny vyskum za tym: http://www.compasscycle.com/wp-content/uploads/2015/03/BQTireDrop.pdf

Daju sa najst aj ine zdroje, ale v podstate vsetko potvrdzuje zaver z predosleho. To jest, ak jazdis po beznom drsnom asfalte je cca 15 % drop pneu optimum, ak jazdis po hladsom prifukni, ak po drsnejsom odpusti.
18.05.2018 - 21:15:41
00
Podla vypoctov mam zadnu dusu nafukat na 93 psi, 3 psi nad max. hodnotu uvadzanu na plasti, a prednu zas na 75 psi, co mi pride malo. Ech, nebudem spekulovat a ponecham 85psi vpredu aj vzadu :-).
18.05.2018 - 21:55:15
00
A este jedna zaujimavost: Road Bike: Schwalbe One Tubeless Vs Schwalbe One V-Guard with Latex, Light, and Standard Inner Tubes https://www.bicyclerollingresistance.com/specials/schwalbe-one-tubeless-clincher
18.05.2018 - 21:59:07
00
init Ako uznas za vhodne, ale aspon vyskusaj. Ak ti vychadza nad max, je lahka pomoc, daj sirsi plast. Ak pod daj uzsi.
Este jedno pekne zhrnutie pre necitavcov
thumb_up0thumb_down
18.05.2018 - 22:02:43
00
A ja ti doplnim este podstatny detail, sirku plasta treba brat aktualnu, nie to co je na nom napisane. Teraz maju u mna 23c plaste tesne cez 25mm (vnutorna sirka rafiku 20mm).Vpredu 4.8bar(70psi) a vzadu 5.1bar(75psi) pri 70kg, je to rychle a pohodlne.
18.05.2018 - 23:55:50
01
Ano, tiez som to meral, dokonca som rozmyslal, aky je skutocny objem vzduchu, totiz objem - guma. To moze byt vo finale o dost menej, ako ked proste ratas valec o primere sirky plasta. Tiez tvar rafu moze hrat podstatny efekt. Proste presne sa to zratat asi neda, jedine velmi pracne. Ale je to velmi pekne citit, na prednom kolese poznam aj 5 psi rozdiel do + aj -. Ani jedno nie je dobre. Inak sranda, ze ti sedi tak maly rozdiel medzi prednym a zadnym kolesom, asi mas hodne aero polohu. Kolko percent vahy mas na prednom a kolese a kolko vzadu?
19.05.2018 - 00:45:41
00
Ok, ked mám 90 kg (+ bicykel dalších 9 kg) a plášte 25 mm, aké tlaky mám fúkať pre najnižší valivý odpor?(bežný asfalt)
27.03.2019 - 16:58:54
00
Aspoň 8bar na rýchlosť bez komfortu, ja mam 87kg+8.2bike=7bar na 25mm plast, aby to moc nedrncalo. Ale bacha na max rafiku a plášťa
27.03.2019 - 17:30:54
00
Jedna vec zaujímava jak sa mení tlak či pod 7bar alebo nad 7bar či 8bar obe kolesá.Tak treba upraviť aj posed výšku či má opravte ale je to dosť cítiť.Na 23mm plášťoch je to dosť podstatný rozdiel.
27.03.2019 - 18:34:55
01
Dovod? Ved posed sa meria voci pedalu nie podla toho ako si vysoko nad zemou.
27.03.2019 - 21:01:22
00
mafo asi mysli ze ak by mal iny tlak v predu a v zdu, ze bude akobi viac pootoceny v pred ak bude maksie predne koleso. Spravne mafo ? Lebo inak tlak na geo vplyv nema. Len na valivy odpor.
27.03.2019 - 21:07:02
00
desertfremen napísal:
Ok, ked mám 90 kg (+ bicykel dalších 9 kg) a plášte 25 mm, aké tlaky mám fúkať pre najnižší valivý odpor?(bežný asfalt)


https://www.biketinker.com/wp-content/uploads/2011/04/Tire-Pressure-salvaged-doc.xlsx
27.03.2019 - 21:11:02
00
Ked uz sme to tu oprasili. stale je tu nikto kto veri logike cim viac fukam, tym mensi valivy odpor ? Lebo realita je skor na temu, optimalny tlak na dany povrch = minimalny valivy odpor.
27.03.2019 - 21:15:05
01
keyboard_arrow_up