Dodo, ak budeš meniť kazetu na 11-42 rovno prejdi na 2-prevodník, ako Gu100 píše, je to trochu nezmysel. Mal by si najlahší prevodový pomer 24-42, to by si sa ledva hýbal. Pred cca 3 rokmi som prešiel z 3x10 (taký ako máš teraz) na 2x10, v predu 28-42 (SRAM) a kazeta Sunrace 11-42. Najlahší prevodový pomer 28-42 je +- rovnaký ako tvoj aktuálny 24-36. Možnosti prevodníkov máš rôzne, ak chceš ľahší, od SRAM je aj 26-39 (ten 42 s kombináciou 11 pastorkom by si ajtak moc nevyužil), alebo Shimano 26-38. Bolo by to trochu prácne vymeniť celý pohon (okrem prehadzovača ak teda má dlhé rameno a vzal by 42z), no stojí to za to mať jednoduchší systém.
17.05.2018 - 07:59:26
00
A pritom by možno stačil 21z alebo 20z prevodník od Gehardta a bol by svätý pokoj, ak treba ešte jeden ľahší prevod.
Bolo by to ľahšie, lacnejšie aj jednoduchšie, len to nie je také cool
17.05.2018 - 08:13:57
00
Drifter, ja jazdim prevod 24 42 sice nie casto ale jazdim. Pri dlhom strmom stupani niekedy hladam este vacsiu pilu :D
17.05.2018 - 20:49:19
00
Veď to už musíš padať s takým prevodom nabok nie? :D
17.05.2018 - 20:51:53
01
Je to pomale ano ale pri mojich bolavych kolenach ten prevod fakt niekedy privitam. Sval by vladal tazsi prevod ale klb je na tom trocha horsie
17.05.2018 - 20:54:22
00
volodaj, ked padas na bok, treba menej pit. :D Ano ano viem, uz nepijes. :) Ale pre tu srandu ak sa niekedy vyskytnes s bajkom v BA, tak sa kvoli Tebe hecnem a zoberiem Ta na stupania, kde by si mozno bol za take prevody aj vdacny. :)
17.05.2018 - 21:00:57
03
V MK je vsetko take stupacie kratke, to chvilu clovek vydrzi aj s tazsim prevodom.
17.05.2018 - 21:08:01
00
jezus, môže byť ale za seba môžem povedať, že často dám strmé stúpanie skôr na ťažšom prevode ako na ľahkom. pri nízkej rýchlosti začne byť predok nestabilný a je problém udržať stopu. pri hladšom povrchu ale verím, že taký prevod význam má.

MecoTrance kĺby sú sviňa, ani mi nevrav. mám skrutkovaný bederný kĺb a pravé jabĺčko zlomené :(
17.05.2018 - 21:26:45
01
len ci uz ozaj nema vyznam skor potlacit pri takych prevodoch - ano tlaci sa kocik nie bike. ale nohy na chvilku zmenia pohyb, ponatahuju sa - ono take tlacenie niekedy vie aj pomoct.
dalsia vec je ta ze ked som totalne bez kondicky tak nehladam stale vacsie a vacsie kazety ale skor postupne jazdim najprv miernejsie a kratsie kopce a postupne pridavam. nie si hned nalozit strminu a tocit ju na 24 - 46.
17.05.2018 - 21:54:47
00
Dodo, prečo vlastne menis kazetu? Už je vyjazdena? Či hľadáš ľahší prevod? Kľudne mi brnkni, možno niečo vymyslíme ;)
17.05.2018 - 22:14:35
00
Ja som minuly rok kupil prvy full a s tym zacal zhurta "nakladat" km, dlho netrvalo a kolena sa ozvali obe. K tym prevodom ja jazdim pre radost, nemam stravu a neriesim cisla okrem celkoveho rocneho najazdu. A ked idem dlhym stupanim a mam chut tak tam tu pilu hodim. Co sa tyka tlacenia, zacal som to robievat, je to fajn, oddychnu nohy ak zadok. Kvoli tomu mam niekedy rad aj vyjazdy "alone" idem si svoje tempo nikto ma necaka.
18.05.2018 - 05:10:26
00
Chcel by som prejsť s 3x10 na 1x11. Teraz je tam 40/30/22 + 10-36 kazeta. Teraz by som chcel kazetu 11-46, ale neviem aký prevodník 32 alebo 34. Mali ste niekto podobný prechod?
15.08.2018 - 16:32:15
00
Prechadzal som z 2x10 na 1x11, 36/22 + 11-36 kazeta. Teraz mam kazetu 11-46, a 32 oval prevodnik. Zatial stíham čo sa týka kopcov. Akurát ti bude chýbať rýchly prevod na cestu.
15.08.2018 - 18:06:08
00
Hazard napísal:
Chcel by som prejsť s 3x10 na 1x11. Teraz je tam 40/30/22 + 10-36 kazeta. Teraz by som chcel kazetu 11-46, ale neviem aký prevodník 32 alebo 34. Mali ste niekto podobný prechod?

jednoducho 22/36 je 0,61 prevod
32/46 je 0.7 prevod citelne ťažší :) v dlhých stojkách
a rýchly maáš 40/11 -3.64
nový bude 32/11- 2.9 co je výrazne pomalší :) ako pri tvojom starom 40/14
takže stratíš jeden najlahší a asi 2 najťažšie
15.08.2018 - 18:25:35
01
Hazard napísal:
...ale neviem aký prevodník 32 alebo 34...
Tu si to môžeš pozrieť. Nahodil som tam oba tvoje prípady. Posúvaj s prevodníkom a uvidíš, čo to urobí...
15.08.2018 - 18:53:10
01
keyboard_arrow_up