tohto sa vzdy bojim ako chodec - na 2-prudovej alebo ked je odbocovaci pruh - ze jeden ma pusta ale druhy mi nezastavi. cele to zastavovanie pred prechodom je take ... nedomyslene a casto vie narobit viac skody ako osohu.
Toto povazujem za jednu z najnebezpecnejsich situacii v meste. Na druhu stranu.. co tomu dementovi ide v hlave? Ze v meste stojim len tak, lebo sa mi nechce ist dalej? Uz som par krat trubil lebo som videl ze vo vedlajsom pruhu sa nechysta brzdit... skoda ze u nas nie je register priestupkov. Na druhy krat brat vodicak, pouzit zaznam z mestkej kamery.
skoda ze u nas nie je register priestupkov. Na druhy krat brat vodicak, pouzit zaznam z mestkej kamery.
Samozrejme ze register je (USEP). Ale kde nie je zalobcu, niet sudcu. Slovaci su narod alibistov. Plne huby reci, ale ked pride na lamanie chleba nikto nic neoznami, nikto nic nevidel. Same sa nic nezmeni.
Problem je to, ze nemas ako ovplyvnit toho, kto ide vo vedlajsom pruhu a mal by zastavit spolu s tebou. V tom aute moze sediet opilec, fetak, debil, pipina, alebo hocikto iny.
Uz som to tu pisal a dostal som za to iks nepacikov, ale napisem znovu. Na dvojprudovke (len na dvojpudovke v jednom smere), ked je predpoklad takejto situacie, ze druhy vodic je vedla a trochu pozadu, tak radsej nezastavim, resp. trochu chodcov obmedzim. Chodec je vo vacsom bezpeci na kraji cesty (alebo ostrovceku). Nech par sekund pocka a prejde v klude ked bude volna cesta. Naozaj nemam zaujem davat chodcom falosnu nadej, ze "mozu prejst" a potom sa pozerat na to, ako ich sepali niekto vo vedlajsom pruhu. Ano, aj chodci maju davat pozor a byt uvedomeli, ale bohuzial tak ako vodici su debili, aj chodci su velmi rozni ludia + deti atd... Ano, snazim sa jazdit co najviac podla predpisov, nemam na vsetko vlastne a ine pravidla, ano viem ze sa tu budu mnohi bit do prs, ako strasne sa v tomto pripade previnujem voci pravidlam, ale skuste sa zamysliet nad touto specifickou situaciou.
ale keby takto v mestach uvazovali vsetci ako ty, tak by mohli rovno vsetky prechody zrusit. ty si zo zakona povinny zastavit pred prechodom pre chodcov ak je ocividne ze chodec chce prejst cez prechod na druhu stranu.
Bade, nechcem sa zastávať mitocross-a, ale má kus pravdy. Navyše, zákon chodcovi káže pred vstupom na vozovku presvedčiť sa, či tak môže urobiť bez vlastného ohrozenia.
Dodržanie tohto ustanovenia zachránilo život mojej polovičke aj obom potomkom. Auto zastalo, avšak za ním idúci sa tak ponáhľal, že toho prvého sotil cez priechod. Takže: mitocross napísal:
", ale skuste sa zamysliet nad touto specifickou situáciou." - zamyslieť, nie trvale ignorovať.
Aj ja sa skusim zamysliet. Co tak zastavit 5-10m pred priechodom a nie 10cm od zebry. Aj chodec, aj auto vlavo by tak malo vyhlad a nebezpecnych situacii by o nieco ubudlo...
Váš názor? Cyklista ide po kraji cesty bez krajnice, hore kopcom na najľahším prevode takže balncuje a oproti idú autá a za ním idúce auto ho začne predbiehať, cyklista balancuje takže dôjde ku kolízii.
Vodič nesmie pri predchádzaní ohroziť ani obmedziť vodiča vozidla (aj nemotorového). Pri predchádzaní musí zachovávať dostatočný bočný odstup od predchádzaného vozidla. Nie je určené koľko, polícia SR odporúča najmenej 1,5 m.
Vodič nesmie predchádzať ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky,
Problem je to, ze nemas ako ovplyvnit toho, kto ide vo vedlajsom pruhu a mal by zastavit spolu s tebou. V tom aute moze sediet opilec, fetak, debil, pipina, alebo hocikto iny.
Uz som to tu pisal a dostal som za to iks nepacikov, ale napisem znovu. Na dvojprudovke (len na dvojpudovke v jednom smere), ked je predpoklad takejto situacie, ze druhy vodic je vedla a trochu pozadu, tak radsej nezastavim, resp. trochu chodcov obmedzim. Chodec je vo vacsom bezpeci na kraji cesty (alebo ostrovceku). Nech par sekund pocka a prejde v klude ked bude volna cesta. Naozaj nemam zaujem davat chodcom falosnu nadej, ze "mozu prejst" a potom sa pozerat na to, ako ich sepali niekto vo vedlajsom pruhu. Ano, aj chodci maju davat pozor a byt uvedomeli, ale bohuzial tak ako vodici su debili, aj chodci su velmi rozni ludia + deti atd... Ano, snazim sa jazdit co najviac podla predpisov, nemam na vsetko vlastne a ine pravidla, ano viem ze sa tu budu mnohi bit do prs, ako strasne sa v tomto pripade previnujem voci pravidlam, ale skuste sa zamysliet nad touto specifickou situaciou.
S nepáčikmi si tu nerob starosť. Niektorí si tu s tým myslia, že zmenia svet.
Nabudúce kľudne zastav pred prechodom. Ale tak, aby autom vošiel aj do druhého pruhu. Čím dáš vodičovi jasne najavo, že má spomaliť a dávať pozor.
Váš názor? Cyklista ide po kraji cesty bez krajnice, hore kopcom na najľahším prevode takže balncuje a oproti idú autá a za ním idúce auto ho začne predbiehať, cyklista balancuje takže dôjde ku kolízii.
V prvom rade zlepšiť kondičku. Na najľahšom prevode nemôžeš balancovať na normálnej ceste. Možno niekde v ťažkom teréne a totálnom strmáku. Ale nie na ceste.
Bidon vozíš? Tak takému expertovi ho treba hodiť do predného skla. A potom sa obzrieť, ako on balansuje na normálnej ceste... A keby náhodou niečo, tak si sa chcel napiť, oproti išiel blbec, tak si bidon pustil, aby si držal barany dvomi rukami, a ten sa od cesty odrazil do auta...
nazor? nemusi sa jednat o najlahsi prevod - staci ked dobre fuka bocny alebo v strmaku je predomnou rozbita krajnica a velmi by mi pasovalo uhnut kusok do cesty aby ma tie nerovnosti v strmaku zbytocne nespomalili - no za sebou pocujem auto a ratam stym ze stym nerata - tak sa ebcujem cez nerovnosti co ma nielenze spomali ale niekedy aj rozhodi - nervovo - no a samozrejme ten co nerata ma obchadza v par cm vzdialenosti.
ale casto je vidiet kto jazdi na bicykli aj za volantom a kto na bicykli v zivote poriadne nesedel.
vyjazdene kolaje su este lepsie - po hrane kolaje nepojdem to je nebezpecne, krajnica rozbita zasvinena a ked idem po dne vyjazdenej kolaje laket mam v polke pruhu.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Samozrejme ze register je (USEP). Ale kde nie je zalobcu, niet sudcu. Slovaci su narod alibistov. Plne huby reci, ale ked pride na lamanie chleba nikto nic neoznami, nikto nic nevidel. Same sa nic nezmeni.
Uz som to tu pisal a dostal som za to iks nepacikov, ale napisem znovu. Na dvojprudovke (len na dvojpudovke v jednom smere), ked je predpoklad takejto situacie, ze druhy vodic je vedla a trochu pozadu, tak radsej nezastavim, resp. trochu chodcov obmedzim. Chodec je vo vacsom bezpeci na kraji cesty (alebo ostrovceku). Nech par sekund pocka a prejde v klude ked bude volna cesta. Naozaj nemam zaujem davat chodcom falosnu nadej, ze "mozu prejst" a potom sa pozerat na to, ako ich sepali niekto vo vedlajsom pruhu. Ano, aj chodci maju davat pozor a byt uvedomeli, ale bohuzial tak ako vodici su debili, aj chodci su velmi rozni ludia + deti atd... Ano, snazim sa jazdit co najviac podla predpisov, nemam na vsetko vlastne a ine pravidla, ano viem ze sa tu budu mnohi bit do prs, ako strasne sa v tomto pripade previnujem voci pravidlam, ale skuste sa zamysliet nad touto specifickou situaciou.
Skusil si?
Dodržanie tohto ustanovenia zachránilo život mojej polovičke aj obom potomkom. Auto zastalo, avšak za ním idúci sa tak ponáhľal, že toho prvého sotil cez priechod. Takže: mitocross napísal:
", ale skuste sa zamysliet nad touto specifickou situáciou." - zamyslieť, nie trvale ignorovať.
Vodič nesmie predchádzať ak by ohrozil alebo obmedzil vodiča jazdiaceho v protismere, alebo ohrozil iného účastníka cestnej premávky,
Uz som to tu pisal a dostal som za to iks nepacikov, ale napisem znovu. Na dvojprudovke (len na dvojpudovke v jednom smere), ked je predpoklad takejto situacie, ze druhy vodic je vedla a trochu pozadu, tak radsej nezastavim, resp. trochu chodcov obmedzim. Chodec je vo vacsom bezpeci na kraji cesty (alebo ostrovceku). Nech par sekund pocka a prejde v klude ked bude volna cesta. Naozaj nemam zaujem davat chodcom falosnu nadej, ze "mozu prejst" a potom sa pozerat na to, ako ich sepali niekto vo vedlajsom pruhu. Ano, aj chodci maju davat pozor a byt uvedomeli, ale bohuzial tak ako vodici su debili, aj chodci su velmi rozni ludia + deti atd... Ano, snazim sa jazdit co najviac podla predpisov, nemam na vsetko vlastne a ine pravidla, ano viem ze sa tu budu mnohi bit do prs, ako strasne sa v tomto pripade previnujem voci pravidlam, ale skuste sa zamysliet nad touto specifickou situaciou.
S nepáčikmi si tu nerob starosť. Niektorí si tu s tým myslia, že zmenia svet.
Nabudúce kľudne zastav pred prechodom. Ale tak, aby autom vošiel aj do druhého pruhu. Čím dáš vodičovi jasne najavo, že má spomaliť a dávať pozor.
V prvom rade zlepšiť kondičku. Na najľahšom prevode nemôžeš balancovať na normálnej ceste. Možno niekde v ťažkom teréne a totálnom strmáku. Ale nie na ceste.
ale casto je vidiet kto jazdi na bicykli aj za volantom a kto na bicykli v zivote poriadne nesedel.
vyjazdene kolaje su este lepsie - po hrane kolaje nepojdem to je nebezpecne, krajnica rozbita zasvinena a ked idem po dne vyjazdenej kolaje laket mam v polke pruhu.
https://mobile.twitter.com/zelenavlna/status/1030421496404082690/photo/1