viac piestov viac adidas? to neznamena že to bude lepšie brzdiť,....
zober Xt a kup väčšie kvalitne kotúče a maš pokoj... samozrejme nie šitmano icetch
21.08.2018 - 21:51:58
03
4 piestikové brzdy by mali brzdit lepšie ako 2 piestové tie brzdy používajú aj dlžšie platnicky ( ako maju saint , zee) + su za dobru cenu , xt su dobre brzdy ale tu istu robotu spravia aj slx za nižsiu cenu akurat, ze nemaju free stroke co nieje až tak potrebná vec ale aj tak by som išiel do tych 4 piestov ak chce mat čo najlepší brzdný učinok.
21.08.2018 - 22:57:50
01
o sile rozhoduje nielen velkosť platničky ale aj sila piestu-priemer, jeho odolnosť voči prehriatiu,prevod a objem piestu na brzdovej pačke.
to zakladne 4p prasiatko nebude mať kermický piest ani servo ako u novej paky XT prebratej od XTR 980....
najpr poskušaj na dlhom zjazde potom porovnavaj... do oboch treba samozrejme nahodiť na agresivnu jazdu metaliky
21.08.2018 - 23:05:31
01
ja by som sa urcite nebal ani: https://www.bike-discount.de/en/buy/magura-mt-trail-sport-hc-1-finger-disc-brake-set-641450
jazdim ich cca od 10/2017 so 4-pistom aj vzadyu a maximalna spojnost. S keramickymi piestami je to tazko, ked sa priseknu je ich komplikovane rozhybat, tak aby nepraskli :( Na tychto konkretnych magurach 4/2-piest je plocha brzdoveho oblozenia cca rovnea. Origis Magura plate maju super ucinok v kazdych podmienkach a su tiche no vydrzia iba 1000km. BBB metaliky vydrzali 2000-2200km. Jazdim vela kopcov a zjazdov (VF,MF, TA3, bike parky)...
22.08.2018 - 04:46:16
01
A navyše načo odporúčať 4 piesty niekomu, kto sa vyjadril že to chce na xc a trail jazdenie :)
22.08.2018 - 09:48:26
00
Lepsie mat a nevyuzivat ako nemat a raz potrebovat. Tie magury vyzeraju super
22.08.2018 - 10:21:35
01
Tak v poriadku keď si nerozhodný a nevieš presne čo chceš, ale keď niekto napíše čo chce jazdiť a vie že nepotrebuje extra silné brzdy, tak dávať na xc bike enduro brzy je blbosť. XT budú podľa mňa na toto použitie určite lepšie, navyše aj trochu ľahšie, ak niekto gramári. Tie Magury sa mi tiež páčia, myslím, že na trail bike by to bola dobrá voľba, by som to pri prakticky rovnakej cene uprednostnil pred tými najlacnejšími 4 piestmi od Shimana. Ale aj tak na xc budú tie XT výborné a za tú cenu sa oplatia. Jazdil som starši model xt+xtr trail páky na 140 mm fulle a brzdili parádne, vtedy som nemal potrebu mať silnejšie brzdy a na xc bajku to bude myslím rovnaké. Ale každý nech sa rozhodne sám.
22.08.2018 - 12:47:26
01
Napisal XC trail neviem kolko ma kg ale na trail sa mu možno 4 priestiky zidu , no ak to chce fakt len na xc, tak tam mu slx a xt mali byt lepsie aspon ľahšie.
22.08.2018 - 13:53:22
01
Ďakujem za tipy, tie magury som sem dával z jedného testu, kde mali dobré hodnotenia, teda až na nevyváženosť toho setu, tie xt-čka sa mi pozdávajú celkom tiež, tie sú dostupné aj lokálne za normálny peniaz. Pôvodne som myslel že budú stačiť vymeniť kotúče nakoľko tie moje sa pri dlhom zjazde na trailoch tak zahrejú až vydávajú rôzne nepríjemné zvuky (hádam že sa zvlnia od tepla)

Potom ešte aký kotúč ku tomu prípadne platničky ? Ten icetech nemal dobrý ohlas v tejto diskusii.

Bikedavv prvotnom poste som spomenul že mám 190cm a 90kg a MK za barákom preto z kopca idem často :)

Ešte raz ďakujem za plodnú diskusiu :) Aspoň sa mi ten výber zmenšuje :)
22.08.2018 - 15:25:36
00
jazdim XT v MF a este som nesiel kopec, kde by som mal problem...lahka udrzba, lacne spotrebaky (platnicky 5€).
Na XC bike davat 4piest je asi celkom zbytocnost
22.08.2018 - 19:58:48
01
Je rozdiel xc hardtail so 100mm zdvihu a xc full na 120mm zdvihu. S tym sa da uz co to zisť a ak ma za domom MK a maš ambiciu dalej viac jazdiť traily popripade zlepšovať sa v jazdení tak určite tie 4 piesty maju zmysel či už od magury alebo shimana. Ale ak ideš viac na XC a pozeraš na vahu tak skor slx/xt. Ja osobne by som na tvojom mieste zobral 4 piestikové ano asi nemaju keramické piestiky ale olej sa ti určite neuvari a ani funkčnosť to velmi nezniži. Jasne, že všetko ubrzdiš aj s 2 pierikovimi brzdami ale 4 piestik ti dava lepsiu modulaciu brzdnej sily co možeš pri rychlejšej jazde využiť. Ak sa rozhodneš pre XT tak pouvažuj ci niesu pre teba lepšie cenovo vyhodnejsie SLX ktore nemaju oproti XT technologiu free stroke ak ju nevyhladavas tak potom su xt zbytočné.
22.08.2018 - 20:49:24
01
No neviem teda či ti dávajú 4 piesty lepšiu moduláciu, ale silno o tom pochybujem :) A zvlášť pokiaľ by sa malo jednať o porovnanie lacnej 4 piestovej brzdy a kvalitnéjšej 2 piestovej.
22.08.2018 - 21:32:22
01
Na mieste ak sa bavý človek s bikom tak možno ani nie ale v nejakom kritickom useku už budú je tam vačsia brzdna sila ktoru už 2 piestiky nevyprodukujú. Sak asi prečo aj saint su 4 piesty. To isté su brzdy zee len s tym rozielom že majú keramické piesty a ludia co jazia AM/EN si ich dosť pochvalujú. Tie "lacné" 4 pietiky maju aj servowave čize ich jedina slabina je, že nemaju keramické piestiky.
22.08.2018 - 22:14:01
01
Bikedav ale ty si spomínal moduláciu a brzdná sila je ničo celkom iné :).
22.08.2018 - 22:47:10
00
Pre presne vystupy treba presne vstupy. Riesia sa tu uplne detaily ohladom brzd. Dolezite je ako a co clovek jazdi. Napisat jazdim XC v Karpatoch, je malo.
Ja jazdim SRAM Guide R a to bikeparky, hodinove zjazdy v sviznom tempe vo Finale Ligure. A nemam pocit ze su slabe, aleb9 by vadli.
Je pravda ze ak clovek zacina, ma zlu techniku, casto prehrieva brzdy. Treba v prvom rade sa naucit techniku. Na youtube je kopec videi. Treba brzdit narazovo, najviac prace nech odvedie predna a zadna je hlavne na jemne doladovanie rychlosti pri skokoch, pred klopenkami a pod.
A este veta do diskusie, moj nazor je ze velke fuj Shimano, SRAM Guide su lepsie brzdy :)
23.08.2018 - 14:06:57
02
keyboard_arrow_up