Keď to tak zhrniem, Zesty od 2008 (od výroby UST a nikdy dušu nevidel) má tisíce km, stovky hodín bez jediného defektu, ktorý by som musel riešiť v teréne a vlastne o všetkých som sa dozvedel pri kontrole stavu tmelu alebo výmene ojazdených gúm. Červený ďábel nechodí výhradne na bezdušiach, ale v podstate tiež za rovnaký časový úsek nepamätám defekt, ktorý by som musel v teréne riešiť. Takže je to presne naopak, je to koniec problémom.
A bezdušáky na cesťák budú tiež, tak by som povedal, že ich ráfy a náboje, ako aj špice sú už určite vyrobené, otázne je, či už sú aj zapletené (keďže váham asi nad 3 možnosťami).
11.09.2018 - 11:26:02
01
Ja som za 5 rokov na drátených Minionoch DH nemal žiadny defekt, žiadnu seknutú dušu ani ráfik. Keď si pozriem MTBIKER Shop, tak do 35eur tam nie je žiadny bezdušový plášť, ktorý by vyzeral dôveryhodne pre agresívne jazdenie.

Doplňujúca otázka. Prečo bezdušové plášte sa robia len kevlarové?
11.09.2018 - 11:55:58
00
Aby mala pätka flexibilitu pre prispôsobenie sa ráfu. Okrem kevlaru sa dajú použiť aj iné vysoko pevné vlákna s malou ťažnosťou, ktoré sú schopné prežiť vulkanizáciu.
11.09.2018 - 12:20:02
00
Tiez som bol prve skepticky voci bezdusakom, ze je to drahsie a pracnejsie, no po zhodeni zodreteho plasta po sezone ma presvecilo o opaku uz len to ze v plasti bolo zapichnutych 5 trnov, cize 5 krat ma to usetrilo od lepenia niekde v lese. A nahodenie bezdusaku a naliatie tmelu je u mna uz rychlejsie ako sa babrat nahadzovat dusu s plastom.
11.09.2018 - 12:20:02
00
To zarypnutie do "bezdušových systémov" vyvolali zrejme tie fotky prepotenych plastov na predoslej strane, tak skuste pisat k tomu skusenosti. Mne takto pred koncom zivotnosti (asi po roku) zacali slzit dva Continental x king protection, co som mal vzdu, aj som musel dolievat tmel. V predu Mountain king protection 2 roky ziadne potenie, tmel tam tam stale zblnkal, plast stale pouzitelny. Tmel No Tubes Quart.
11.09.2018 - 12:49:56
00
mne cca po roku zacal slzit HR II hlavne cez bocnice
11.09.2018 - 12:54:10
00
fluider napísal:
Ja som za 5 rokov na drátených Minionoch DH nemal žiadny defekt, žiadnu seknutú dušu ani ráfik. Keď si pozriem MTBIKER Shop, tak do 35eur tam nie je žiadny bezdušový plášť, ktorý by vyzeral dôveryhodne pre agresívne jazdenie.

Doplňujúca otázka. Prečo bezdušové plášte sa robia len kevlarové?


Asi máš vychytanú techniku a k tomu kopec šťastia. Nemať defekty, tak tiež nič neriešim. Neviem aké agresívne až treba, ja som spokojný s týmto. Kedysi som jazdil ako bezdušáky aj drôtene Miniony, ale nebolo to ono. Stávalo sa, že v klopenkách podfúkli, lebo pätka nesedela v ráfiku tak ako mala.

https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/26/maxxis-minion-front-26x230-exo-tr-plast-kevlar.html
https://www.mtbiker.sk/shop/plaste-a-duse/mtb/26/maxxis-minion-dhr-ii-26x230-exo-tr-plast-kevlar.html
11.09.2018 - 13:17:09
00
Slzenie cez bočnice mi robia Mitasy. Po obvode sú však suché. Schwalbáky a Contiky mi slzia na obvode. S nostalgiou spomínam na Staré dobré tubellesáky. (bez priesakov, bez vyschýnania tmelu, bez vytvárania filmu na vnútornom obvode a totálne odolné na prerazenie.

Prílohy:

20180718_111751.jpg
20180718_111751.jpg 481.03 KiB thumb_up0thumb_down


Naposledy upravil GaliPet dňa 11.09.2018 - 13:25:36, celkovo upravené 1 krát.

11.09.2018 - 13:21:28
00
fluider napísal:
Ja som za 5 rokov na drátených Minionoch DH nemal žiadny defekt, žiadnu seknutú dušu ani ráfik. Keď si pozriem MTBIKER Shop, tak do 35eur tam nie je žiadny bezdušový plášť, ktorý by vyzeral dôveryhodne pre agresívne jazdenie.

Doplňujúca otázka. Prečo bezdušové plášte sa robia len kevlarové?

a kolko teda kombinacia tych plaštou dratených, plus duse na jedno kolesa vazi? lebo ja ked dam Minion DHF exo 3c 2,3 27,5 mas to cca 1kg (+-920gr plast plus tmel) na koleso s tmelom, ano stoji o 8e viac ako pises ale niekomu staci aj 2c zmes resp. dopredu a dozadu 2c a mas cca 35e na koleso.
defekty v tomto setape neriesim uz roky, a komfort z jazdenia je neporovanatelny, ako s dusou ktoru musis mat nafukanu viac aby si na sutroch nesekol.
11.09.2018 - 13:21:29
00
Oproti dušiam je to sakra rozdiel. Len treba nájsť dobrý tmel (to je prvá príčina problémov, ja som 2 vyhodil a ostal pri NoTubes) potom je to už bezstarostné. Len jeden defekt som musel riešiť v teréne, samozrejme knôtom a jazdil som plášť ďalej do zodratia. Áno aj pri bezdušiach sa občas vyskytnú problémy, ale oproti tomu čo som zažíval s dušami je to bezpredmetné. Ja som dosť konzervatívny (že Ramon1 :) ), takže ak niečo zmením, tak to musí byť sakra naozaj dobré a zmysluplné :)
11.09.2018 - 13:50:24
01
Treba asi ešte dodať, že slzenie je skôr kozmetický ako funkčný problém. Ako aj to, že za 10 rokov a cca 10 sád plášťov som tento problém mal raz. A bol to skôr dôsledok opotrebovania.
11.09.2018 - 14:19:22
02
tak ten tmel pri takom presakovaní urcite rychlejsie vyschne.
11.09.2018 - 14:25:52
00
Po dosť dlhom čase som musel rozobrať koleso, lebo mi začalo fučať popri ventile. Za celý čas nijaký defekt, predtým pokojne aj 2-3 mesačne, najmä na agátových tŕňoch. Asi mesiac som to ešte vedel zo trikrát utesniť nahrkaním tmelu na ventil, ale včera už som kapituloval a práve to prerábam nanovo. K dušiam sa už nevrátim.
11.09.2018 - 16:11:44
00
Bade napísal:
tak ten tmel pri takom presakovaní urcite rychlejsie vyschne.

A na to si prisiel ako? :D
11.09.2018 - 16:59:36
00
no tak sa zamysli, tmel ma tri zakladne zlozky: 1.latex 2.voda 3.cpavok . kedze to co presakuje je cire, tak je to voda. ak presiakne voda tak aj cpavok. v plasti ostane iba latex. a co sa s nim v plasti stane si domysli.
11.09.2018 - 17:48:05
00
keyboard_arrow_up