Ak by si mal v pláne nejakú fakt dlhú trasu po asfalte alebo častejšie jazdenie bez toho aby si šiel do lesa, stále si vieš kúpiť hladšie, užšie plášte (stále kompatibilné so šírkou ráfiku) a takéto jazdenie si spríjemniť ich výmenou.
20.08.2018 - 15:19:31
00
Prežiješ to. Než som si kúpil cesťák, tak som na 160/152 mm fulle na Minionoch začiatkom sezóny jazdieval 60-70 km výjazdy a šlo to aj keď priemerka bola nižšia. Dochádzať do práce budeš bez problémov.
20.08.2018 - 15:23:24
01
Lenze obcasne vyjazdy je nieco ine ako kazdodenne dochadzanie do prace. Ja ti radim si bike hlavne najprv odskusat ci ti vyhovuje posed.
24.08.2018 - 23:13:36
00
Ahojte. Mám 167 cm. Našiel som v HU tento bike, čo na to poviete? Cena cca 450 €. Našiel som to aj na SK stránke Meridy (mal by to byť ten). Ročník 2013, veľkosť 16. Na hrádzu, lesné cesty, nič brutál. Ďakujem za komenty.
https://eshop.merida.sk/matts-lite-team-issue-cierny-team-zeleny-_d16059.html

https://apro.bikemag.hu/apro/kicsi-merida-lite---dt-swiss-telo---full-sram-x9-12085
19.09.2018 - 19:19:48
00
Ahojte tak už som čosi odjazdil na tom CTM Zephyr Xpert a som nad mieru spokojný. Som začiatočník ale na bežných zvažniciach ma to nebaví, preto hladám väčšinou cesty v lese a krkolomné cesty :D. Preto by som sa chcel ešte poradiť ohľadom či by sa oplatilo ešte niečo na tom biku upgradovať do takého terénu alebo by to bola zbytočnosť. Moc sa nerozumiem do komponentov takže neviem či mám vlastne pené osky alebo nie a podobné ? a aký je v nich vlastne rozdiel spoznám ako bežný uživatel bajku rozdiel medzi pevnou oskou alebo "nepevnou" :D
26.02.2019 - 10:18:59
00
Záleží od toho, čo by si chcel vylepšením dosiahnuť. Pokiaľ si spokojný s posedom, nemá veľký význam meniť riadítka, predstavec, sedlo... Jedine ak by si chcel znižovať váhu.
Čo sa týka jazdných vlastností a komfortu, tak napríklad prerábka kolies na bezdušáky je pomerne dobre citeľná. Bohužiaľ neviem aké máš ráfiky a či by to vôbec bolo na nich možné, lebo mám pocit, že CTM na väčšine bicyklov v tejto triede používa tie úzke 19mm ráfiky, ktoré aj svojím profilom nebudú vhodné na bezdušové použitie. Keby išlo len o plášte, pásku, ventilky a tmel, tak za cca 70-100€ máš bezdušáky, no ak sa k tomu pridá výmena ráfika alebo celého setu kolies, tak je to už okolo 200-400€.

Tiež vidla by sa dala vymeniť za nejakú pevnejšiu a ľahšiu s lepším chodom, ale to tiež niečo stojí (200-400€).

K oskám - https://www.mtbiker.sk/clanky/9899/pevne-osky-typy-standardy-arozmery.html
26.02.2019 - 11:57:16
00
Podľa popisu ma WTB ST i-29 a tie su tubeless compatible, vnútorná šírka by podľa označenia mala byť 29mm.
Teda model 2019. Pozeram ze si bral asi 2017, tam to bude ine. K CTM ZX-Lite neviem najst nic. podla popisu budu tych siroke tych 19mm.
26.02.2019 - 12:20:00
00
Existuje ešte táto sada - https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/lepenie-a-tmely/mitas-sealant-set-pre-tubeless-supra.html
ale osobne som ju nemal v rukách, tak ju neviem odporučiť na základe vlastných skúseností. Ale aj tu na fóre sa dá dočítať, že ju niektorí úspešne použili.

    26.02.2019 - 13:01:08
    00
    No tie bezdušáky by som skusil nakoľko už som 4x pichol gumu 2x predok 2x zadok a je otrava to stále dávať dole a lepiť. Škoda tých ráfikov, ale tú sadu čo si poslal by som skúsil. Idem ešte poštudovať čo na to vravia. Niekde som čítal ku mojím brzdám že je dobré meniť platničky nakoľko niesu až take dobré. Za aké by som ich mal vymeniť viete mi poradiť ?

    odkaz na bike : https://kubicasport.eu/ctm-zephyr-xpert-27-5-2017-matna-cierna-zlta

    26.02.2019 - 13:19:49
    00
    Neviem či ti pomôže ich výmena. Som si takmer istý, že kotúče čo máš, sú určené len pre organické platničky - pozri či je na nich nápis "RESIN PAD ONLY". Takže ak by si chcel metalické platničky, potreboval by si asi aj nové kotúče, ale stále tam budeš mať základné hydrauliky od Shimana, ktoré sú síce dosť slušné, no možno by si chcel už niečo lepšie aby si sa posunul ďalej :)
    26.02.2019 - 15:08:33
    00
    K tým brzdám by som len dodal že je dôležité čo ty potrebuješ, popíše sa toho veľa. Ak ti brzdy stačia tak by som nemenil nič. No a ak nestačia tak by som sa radšej poobzeral po lepších brzdách ako meniť platničky a kotúče.
    26.02.2019 - 15:39:56
    02
    Ahojte tak ďakujem za odpovede zatiaľ ostanem pri tomto a ked budem meniť plášte tak porozmýšľam aj nad bezdušovým systémom :)
    A mám ešte jednu otázku ohľadom tlaku v pneu momentálne mám nafúkané gumy : zadok 1,4 kPA a predok 0,9 kPA ... mám 68kg
    prešiel som nejaké články a videá a ževraj by som mal mať zo začiatku okolo tých 2,0 kPA. Ale mne sa tých 1,4 kPA zdá už dosť nafúkané koleso ked ho skúšam rukou. Neni tých 2kPA veľa pre moje plášte?
    Mimochodom mám tieto : WTB Trail Boss 27.5x2.25 Comp

    PS: meral som tlak týmto https://cdn.alza.sk/ImgW.ashx?fd=f3&cd=AUPR1891

    Ďakujem za každú radu
    13.03.2019 - 17:42:57
    00
    Asi používaš nesprávne jednotky. To čo uvádzaš sú skutočne nízke tlaky. Ale ak nahradím kPa za bar tak sa s tým dá jazdiť :)
    Si relatívne ľahký a tak nízky tlak nemusí byť problém. Hlavné je aký tlak vyhovuje tebe, na čom sa ti dobre jazdí a nie čo hovoria tabuľky koľko by si mal mať. To je len taký odrazový mostík kde začať skúšať a hľadať tie svoje preferencie. Dôležité je neprekročiť hornú hranicu udávanú výrobcom.
    14.03.2019 - 09:12:39
    00
    Aha prepáč ja som to automaticky dal na bary :) práve že experimentujem a chcel by so sa od niečo odraziť ale bojím sa natlakovať 2bary ked už pri 1,4 sa mi zdaju dosť tvrdé. Ako zistím koľko je tá horná hranica ?
    14.03.2019 - 09:23:55
    00
    Malo byť uvedené priamo na plášti.
    14.03.2019 - 09:40:35
    00

    MTBIKER odporúča

    keyboard_arrow_up