ajetuzas mas aj nejaky bike aktualne? resp. bikujes vo vseobecnosti? Ak ano, co, kolko, ako?
27.11.2018 - 21:09:31
00
Moja chyba , neprecital som si cely prispevok. Myslel som ze to bude na bike toury, les/cesta. ?
27.11.2018 - 21:17:21
00
stanos4 bikujem rekreacne hlavne cez jar/leto, obcas jendodenne tripy okolo 100 km. mam nejaku 7-8 rocnu meridu, horsky bike...na nete to uz nenajdem. nic extra, taky priemer na tu dobu ale jazdit sa na tom da, ale investovat do toho uz nechcem a na tie viac-dnove vylety chcem poriadny bike.
27.11.2018 - 22:10:19
00
Podobnú otázku riešim sám,nikto neodpovedal ci je dobrá voľba CTM KOYUK2.0, aj keď je pravda ze nemá toľko možnosti na upevnenie batožiny, no má vhodný rozsah prevodov? Giant ma tiež ponuku bicyklov na tento učel https://www.giant-bicycles.com/sk/bikes-toughroad-slr-2019 No pre mňa je najdôležitejšia otázka či pre tento účel je vhodná jedno-placka ? Lebo bike od Giantu https://www.giant-bicycles.com/sk/toughroad-slr-0-2019 je na tento účel určený, ale ta jedno placka je otázna.
28.11.2018 - 11:35:45
00
no ten koyuk neni zlý, ak to chces mať ako cestak s batozinou, ram vyzera byť masívny, kolesá tiež, Ta 105ka sada je spolahlivá, len či ti bude stačiť rozsah kazety, tam by som volil asi
ešte viac ako 32z vzadu,
https://www.suncycle.sk/sk/produkt/kazeta-shimano-105-cs-r7000-11sp-11-34z/2703
sam jazdím na cestaku 28ku a v kopcoch bez naloženia by sa mi zišla 32ka, ked k tomu pridám batožinu ,tam aj to bude malo na dlhe stupania niekde v kopcoch...
ale to si musiš potom vyskušať čo ti bude vyhovovať,
miečo take by som na dlhe tripy zvažoval, kolesa so žiršími gumami spravia komfort na zlom asfalte a prejdeš aj po šotolinových cestách.
PS: kukám že má aj pevné osky a TL rafky na bezdušaky, takže mysleli na všetko, kludne by som ho zobral
28.11.2018 - 11:51:02
00
Klasický lacný hardtail MTB 29na.
V 2016 som odjazdil niekoľko tisíc km na MTB plášťoch.
V 2017 som vymenil plášte za semislicky a bolo to oveľa lepšie.
Mal som len zadný nosič a na ňom bežne okolo 20 - 25 kg. Musel som ale v 2017 meniť zadný ráf, bol pri špicoch popraskaný. No to už mohlo byť aj vekom bajku (Specialized Rockhopper Comp 29 2013).
Po prvých asi 1000 km sa odtrhol jeden šrób nosiča, ten som vymenil, prestal naň dávať náklad okolo 30 kg a odvtedy žiadny problém. Nosič tiež nič mimoriadne, tuším okolo 30 eur stál.
Teda aj MTB 29 je možnosť.
Je pravda, že inú som neskúšal, možno by som len trpko zaplakal :D

Prílohy:

1.jpg
1.jpg 371.23 KiB thumb_up0thumb_down

2.jpg
2.jpg 648.27 KiB thumb_up1thumb_down

28.11.2018 - 14:46:19
01
pri takom naklade len v zadu bol ten bajk dosť nestabilný, je som rozkladal hmotnosť aj pod rajdy, spacak a malá taška.plus do ramu 3 uholník malý a dve flaše.. vtedy to bolo trochu vyvážené... a stabilnejšie
tiež som to mal na MTB, teraz by som ale šiel radsej do toto Gravelu, určite pojde svižnejšie a je lahší ako lacne MTB aj o 5kg.
lacne MTB nemá pevne osy.. mizernu vidlicu,, to radšej karbon pevnu.
28.11.2018 - 14:49:40
00
Najťažšie veci som mal pri zadku a stabilita bola OK, zvykol som si rýchlo. Nechcel som mať žiadne veci vpredu.
28.11.2018 - 14:54:16
00
bacha aby si Thule na to neurobilo patent ;)
28.11.2018 - 16:38:57
01
Ten CTM Koyuk ma nestastne sprevodovanie, akonahle pride poriadny kopec s nalozenym bikom je to malo. Isiel som cez Bielerhohe pass, Mangart sedlo a aj Vrsic pass a 44-46 bolo velmi na hrane.. Pri dojprevodniku je idealne nieco okolo 46/32 a kazeta s najvacsim pastorkom 34-36 vzadu.
28.11.2018 - 16:59:48
00
a co hovorite na ten krosovy STARK 4.0 od CTM? ci je hovadina nad tym uvazovat?
28.11.2018 - 20:29:50
00
to je hovadina, ten koyuk je asi naj co si vybral, ale potom vymeniť kazetu ci nieje tak drahe alebo kluky za MTB 3plackove 40 30 22 malý zhodiť, čo už je drahšie ale lepsí rozsah do kopcov
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/kluky-a-prevodniky/mtb/3-prevodnik/shimano-stred-xt-m782-175-mm-40-30-22z-10-k-htii-bez-loziska-cierny.html
https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/kluky-a-prevodniky/mtb/3-prevodnik/shimano-deore-fc-m6000-kluky-40-30-22z-175-mm-10-k-dvojdielny-cierny-bez-lozisk.html
takže najlahší budeš mať 30/32 -0,94 a rýchly zas 40/11-3.64 čo na naložený bike z taškami bude stačiť :)
no a dozadu 34 kazetku a bude to ešte lepšie
28.11.2018 - 20:45:24
00
ajetuzas pytal som sa pre to, ze z toho co pises vychadza "idealne" nejaky gravel alebo bikepacking "special" od surly, salsy a inych (nieco medzi cestakom a horskacom). To ako to ale pises mi pride, ze niekto organizuje v lete dlhsi cyklovyjazd a ty si nan vyberas bike aby si si spravil radost a je otazne ako moc bude ten bike vyuzivany neskor/mimo toho vyletu.

Ak to tak nie je, tak z tych 3 moznosti co si pisal budes mat rozdiely nejak takto (pravdaze, treba brat ohlad aj na tvoje cyklo schopnosti, odhodlanie, robenie kompromisov, etc... ;) ):
kross/treking bike - vo vseobecnosti najpohodlnejsi posed a budes sa moct kochat, ale bude zo vsetkych 3 najpomalsi. Prejdes na nom aj tych 100km, ale narobis sa znatelne viac ako na horskom a toboz na cestaku. Na druhu stranu, ak mas bolavy chrbat tak toto moze byt bike do ktoreho by si mal ist. Konstrukcia trekingovych/kross bikov ale neviem ci je na tom extra dobre vzhladom na tuhost ramu - bike sa ti bude krutit a bude vcelku nestabilny pri nalozeni a silovom slapani. Pri zjazde si nebudes moct dovolit az take vysoke rychlosti tiez kvoli stabilite (aspon to su moje skusenosti so zenskou meridou crossway ktora absolvovala hornaty 3 tyzdenny bikepacking). S vhodnymi plastami ale nebudes mat problem prejst hocjaky nie "downhill" teren

horskac - vyberom geometrie sa mozes blizit viac kross alebo cestaku. V pripade modelov ako ten Surly, alebo Salsa a ine je viacero vyhod - napriklad dlhsia zadna stavba ktora ti prida na stabilite biku v rychlosti, uchyty na nosice dane tak aby sa nebili s brzdami a pod. Tak isto, ocakavam ze su dost tuhsie, aby sa nekrutili tolko pri nalozeni kapsami. Tu moze dost vela spravit aj pevna vidla, ktoru by som na popis toho co chces jazdit ty urcite volil. Dost velka az kriticka vyhoda moze byt moznost nasadenia aj hrubsich plastov, pripadne + plastov. To nemozes spravit ani na krosse ani na cestaku a razantne ti to meni charakter tohoto biku od "skoro cestaku" az po fajny horskac. S vhodnym posedom, plastami a kondickou nebude problem prejst 100km trasu.

cestak/gravel a pod - bude z nich najrychlejsi, ale myslimze pri cestaku treba najlepsie volit kvoli chrbatu (je velmi mozne ze sa moc mylim, okrem polhodky na gravely som cestak nikdy nejazdil). Dnes uz vies vybrat vselijake moznosti tuna, napr. merida ponuka aj karbonovy gravel (model silex) na bikepacking s uchytmi na klasicky nosic aj vzadu aj na vidlu. Treba ale lepsie vyberat take, kde nahodis aj sirsie plaste (ktore na pomery horskych bikov budu zvacsa stale uzke) pre pripad jazdy v rozbytejsom terene. Na biku budes mimo bikepackingu tak rychly ze kamarati a manzelka/frajerka na inych bikoch s tebou nebudu chciet jazdit alebo ty sa budes mega nudit.

Dalsia velmi dolezita vec je, ako sa chces nabalovat - si minimalista a vystaci ti 1 tricko na tyzden a zuby si umyjes v hrnceku v ktorom si cely den susil nahradne mokre ponozky, potom si v nom navaril caj aby si v nom nakoniec zjedol vifonku? Alebo budes balit deodorant, sampon, knizku na vecerne citanie.... Podla toho si mozes vybrat ci chces "moderne" kapsy pod sedlo + na volant + na vidlu + ramovy trojuholnik, ktore maju potencial ti zlepsit manevrovatelnost biku, a urcite s nimi nemusis riesit nejake navarky a kompatibility s tvojim umiestnenim zadnej brzdy a pod., alebo klasicky nosic nad zadne koleso s bocnymi kapsami ktore su pohodlnejsie a zvacsa do nich nalozis o hodne viacej.

Takze ja by som si rozmyslel na co ten bike vlastne ma byt. Napriklad, nejake investicie do tvojej aktualnej meridy zdaleka nemusia byt na zahodenie. Popravde, ten bike moze byt viac nez dostatocny na to co s nim chces robit (po tom co na nom povymienas veci). Kazdopadne, ak pre teba 1200e nie je drobnost, chces aby ti bike ozaj sluzil k spokojnosti, casto a dlho, tak by som najskor bud experimentoval s tvojou aktualnou meridou (skusaj rozne posedy - natiahnutejsi, vzpriamenejsi,...., rozmysli si tereny ake jazdis a pod) alebo si popoziciaval nejake biky/siel na testovacky. Potom ked budes rozhodnuty co +- chces aj lahsie vyberies vhodny bike, lebo teraz mas az moc vela veci o ktorych ani netusis ze ti mozno budu mega vadit.
28.11.2018 - 21:00:47
00
stanos4 Vdaka za rady.

- no bike chcem vyuzivat na tie dlhsie vylety ale aj normalne, tak povediac na vsetko. takze ano ma byt na tie dlhsie vylety ale aj do mesta, na polne cesty a kratsie vylety (pol dna, den). priznam sa ze mi zalezi aj na tom ako bike vyzera, a velmi sa mi nepozdavaju tie cestovatelske kategorie co tu boli spomenute (uprimne vyzera to otrasne :D ).

- celkom nechapem z coho vyplyva ta pomalost krosoveho bike? myslel som ze by mal byt aspon na asfaltke rychlejsi ako horsky (uzsie plaste, prevody do rychla).

- co sa tyka toho gravelu a rychlosti, myslim ze by som nemal problem kvoli ostatnym spomalit :D

- nabalit sa chcem dost, resp ak to bude trip na tyzden a viac...budem potrebovat velky zadny nosic. a kludne si necham poradit aj s nejakym konkretnym nosicom/nosicmi plus nejake tasky. hlavne aby to bolo nepremokave co sa tasiek tyka.

- problem moze byt aj sedlo ktore ma teraz mega tlaci na dlhsich trasach. neviem ci je to vsak normalne a proste sa tomu nevyhnem a mam sa s tym zmierit, alebo sa to da zlepsit. sedlo si ale aj tak neviem vobec vybrat...to sa clovek musi povozit xy km a nie to len tak vybrat "nasucho" v predajni.
28.11.2018 - 21:47:45
00
Mozno nez si vyberies konkretny bicykel, rozhodni sa co to ma byt (gravel, cestak, kross) a zainvestuj do bikefitu a na zaklade toho by som riesil tu spravnu geometriu. Mne trvalo asi rok kym som vyladil bike a sedlo som hladal asi 3 roky (a myslim ze stale je priestor na zlepsenie). V prospech baranov je, ze ti umoznuju velmi vela poloh na ruky a pripadne s kombinaciou aerobarov sa velmi dobre cestuje.

Ja som tento rok na Transcontinentaly isiel takto, do buducna viem ze kopec veci ostane doma :)

Prílohy:

2018-08-03 05.35.13 1.jpg
2018-08-03 05.35.13 1.jpg 1.59 MiB thumb_up2thumb_down

28.11.2018 - 22:02:43
06
keyboard_arrow_up