spavas v bivaku/nadivoko?
28.11.2018 - 22:31:13
00
pomalost kross biku vyplyva z vzpriameneho posedu na nom. Je to fajn na kochanie sa a na chrbat, nie je to ale fajn na stabilitu, odpor vzduchu a efektivitu slapania. Uzke hladke plaste vies dat aj na horskac ;)

to ze ta sedlo tlaci nie je normalne ale je to bezne. Tieto veci sa riesia aj tu na fore, skus pohladat. Prvy krok je vybrat si spravnu sirku sedla a potom nejaku normalnu kategoriu - nie nieco ultralight (e.g. karbon bez polstrovania) ani nie nieco ultramakke (tiez kontraproduktivne). Skus zacat tu https://www.youtube.com/watch?time_continue=112&v=E7j9LUVJrjA alebo u predajcu kde maju na to stolcek a papier alebo ine zariadenie. Potom kup nieco ci uz od ergonu, selle italia,... Niekedy sa aj dohodnes s predajcom na skusani viacerych sediel.
Taktiez, spravny posed je velmi dolezity aby ta netlacila ritka.

A ako spomina stalky, ak nieco taketo nepomoze, tak iste je dobre skusit bike fitting. Aj na Slovensku to uz ponukaju na vela miestach.

Co sa tyka vyberu biku - napr. ten gravel/cestak je pre vacsinu ludi asi najmenej univerzalny - na take veci ako mesto, polnacky a pod. Polo-pozeranie sa do cesty v meste kde mas napr furt sledovat semafory, krizovatky a pod. nebude to prave orechove. Preto existuju mestske, kross biky a ine, kde sedis vystreto a mas dobry prehlad. Na polnackach bude zalezat, ale vo vseobecnosti s hrubsimi plastami nebudes mat nejaky problem, ale najpohodlnejsie su na takych miestach iste bud nejake, aj slabsie pruzenie, alebo sirsie plaste ktore ponukaju horske biky a touring "specialy". To je to ze si musis vybrat kolko si ochotny trpiet/obetovat z komfortu. Napr. nieco taketo z tych touring specialov https://surlybikes.com/bikes/pugsley ti tiez pride hrozne?
tu mas napr. videjko co sa da prejst s gravel bikom vs horskacom: https://www.youtube.com/watch?v=GsAlxJjuY7E
opat ale, skill a obetovanie komfortu tam su.

Z toho co pises mi vyplyva ze chces kross, paci sa ti, a realne ho mozno aj najviac vyuzijes. Skus si zhodnotit tie + a - co ti tu vsetci popisali, co je pre teba dolezite a zacni vyradovat z tych 3/4 kategorii tie ktore nechces/nevyuzijes/nie su vhodne lebo toto a toto je kriticke. Kazda z tych kategorii totizto zvladne vsetko co si pisal, kazda ale bude vynikat v niecom inom.
29.11.2018 - 08:03:38
00
Ja som rozhodnuty zobrat Gravel len neviem ci kvoli prevodom zobrat CTM Koyok 2.0 https://www.ctm.sk/bicykle/road/koyuk-2-0/matna-seda-cervena/ , alebo zobrat Marin Four Corners https://www.marinbikes.com/cs/bikes/2019-pavement-drop-bar-utilitour-four-corners ? Ktora volba je lepsia na to co sa tu pise ako na bike na vsetko ? :)
29.11.2018 - 09:36:52
00
To je hlina a 105 vs oceľ a sora.
29.11.2018 - 09:40:06
00
stalky000 napísal:
Mozno nez si vyberies konkretny bicykel, rozhodni sa co to ma byt (gravel, cestak, kross) a zainvestuj do bikefitu a na zaklade toho by som riesil tu spravnu geometriu. Mne trvalo asi rok kym som vyladil bike a sedlo som hladal asi 3 roky (a myslim ze stale je priestor na zlepsenie). V prospech baranov je, ze ti umoznuju velmi vela poloh na ruky a pripadne s kombinaciou aerobarov sa velmi dobre cestuje.

Ja som tento rok na Transcontinentaly isiel takto, do buducna viem ze kopec veci ostane doma :)



Toto je rovno na mobil wallpaper :) :y:
29.11.2018 - 10:58:30
01
medzi tymi dvoma je vacsi rozdiel ako ocel/hlina sora/105. marin ma moznost uchytenia nosica+blatnikov aj na vidlicu pri CTM to pojde horsie alebo nepojde. CTM hydraulicke marin mechanicke brzdy - pri dualoch vymena hydrauliky za mechaniku a opacne bude viac "bolestiva" ako pri mtb packach. Marin ma poriadne dvihnuty predok oproti CTM. CTM je klasicky gravel, Marin na cestovanie. pri Marin-e platis aj za znacku.
29.11.2018 - 11:13:25
00
Tu je nejaký pokec a fotky CTM Koyuk. CTM má mechanické kotúčovky.

https://mtbs.cz/clanek/ctm-koyuk-2-0-podkarpatsky-sterkolet/kategorie/preview/rubrika/bike-technika
29.11.2018 - 11:54:46
02
Co toto?
https://www.merlincycles.com/blue-prosecco-al-touring-disc-road-bike-112895.html

Vymenit kazetu za nieco lahsie a parada nie?
29.11.2018 - 23:21:32
00
No neviem , v tejto kategórii to surly dotiahol k dokonalosti, hlavne čo sa týka maximálnej pohodlnosti ( geometria rámu ) pri dlhotrvajúcej každodennej jazde, robustnosti a prípravy na nosiče. Prípadne Fuji.
Takisto v tejto kategórii má oceľ navrch oproti hline a karbónu.
30.11.2018 - 00:03:31
02
strapakm napísal:
Ja som rozhodnuty zobrat Gravel len neviem ci kvoli prevodom zobrat CTM Koyok 2.0 https://www.ctm.sk/bicykle/road/koyuk-2-0/matna-seda-cervena/ , alebo zobrat Marin Four Corners https://www.marinbikes.com/cs/bikes/2019-pavement-drop-bar-utilitour-four-corners ? Ktora volba je lepsia na to co sa tu pise ako na bike na vsetko ? :)

Ak to s tým cestovaním myslíš vážne ja by som bral určite oceliačik Marin. V dnešnej dobe váhový rozdiel medzi hlinou a oceľou nie je taký priepastný ako v minulosti. Tobôž keď aj tak budeš mať na ňom naložených ďaľších 15-20kg:-) Nikdy nevieš čo ťa na cestách môže stretnúť, v akom jarku môžeš skončiť a vtedy oceníš pevný rám a možnosť jeho opravy so zváračkou aj na kolene. Ale je to iba môj názor.
30.11.2018 - 09:02:17
02
keyboard_arrow_up