V zimných podmienkach je vždy spotreba vyššia o najmenej 0,5 l/100km, niekedy aj 1 l/100km...
07.03.2019 - 13:26:11
01
Loser to som si myslel aj ja, terajsie zaznamy (zimne gumy, zima) 15,4-16l, na letnych v lete pod 16,5 tazko, bezne 17,5l :-D no jo, ale nie je to nove auto s novymi gumami :-)
07.03.2019 - 13:46:30
00
Dialnice jazdim sporadicky, najviac okresky a mesto (60:40). Za surova v lete som mal spotrebu rovnych 7, cez zimu na zimnych pneu uz trochu zabehnuty idem na max. 7,2. Vsetko kombi rezim. Ked budem mat najazdenych nad 15 000 km, rad si to s loganom na spotrebu rozdam :)
07.03.2019 - 14:10:55
00
Ale pneumatiky nie sú jediná vec ktorá ovlyvňuje spotrebu.

U mňa to vychádza takto:
Príloha:
Spotreba.jpg
Spotreba.jpg 8.02 KiB thumb_up0thumb_down



ďalšia vec je, že kompresný pomer vzduch/palivo sa nemení, ale v zime je vzduch ťažší, čiže viac paliva k nemu pridáva ECU.
07.03.2019 - 15:39:41
01
Takze 1 kg vzduchu je v zime tazsi? :D Cize v zime benzinovy motor nepracuje v stechiometrickom pomere, ale proste zerie pri rovnakom vykone viac? :D Tu sa vzdy nieco naucim. :rofl:

Zvysena spotreba paliva trva kym sa motor nezahreje na pracovnu teplotu, potom na nu nie je dovod. Aj v lete ma motor zvysenu spotrebu po starte, akurat sa zohreje za kratsi cas. A v zime sa viac pouzivaju doplnkove elektricke spotrebice, ktore zvysuju spotrebu (vyhrievanie sedadiel, skiel, zrkadiel, volantu, pomocne el. kurenie) a viac sa svieti. Tam treba (okrem mäksich pneu) hladat zvysenie spotreby a nie v "tazsom" vzduchu.
07.03.2019 - 16:16:16
00
Objemovo. 1 l vzduchu je v zime ťažší.
Ináč povedané, keď naplníš balón vzduchom a zchladíš ho, tak sa zmrští. Do rovnakého objemu teda vieš naplniť viac vzduchu s nižšou teplotou.

Uč sa kľudne. Učivo základných škôl.
07.03.2019 - 16:37:53
00
Hm, ja ze sa pomer zmesi riadi udajmi z MAF/MAP a lambdy. Ale ak Tvoje auto meria hmotnost vzduchu balonikom, tak je samozrejme vyssia spotreba paliva v zime pri rovnakom vykone uplne v poriadku. :)
07.03.2019 - 16:44:35
00
Neviem ako tvoje auto, ale môje čidlo merača hmotnosti vzduchu meria vždy rovnaký objem vzduchu. Keďže platí to čo som písal vyššie, v danom objeme v zime namerá ťažší vzduch a elektronika k tomu primieša viac paliva. Práve preto aby sa pomer zachoval. MAF/MAP nemení tento pomer...
07.03.2019 - 16:49:53
00
Tak inak. Na prejdenie ucitej drahy za urcity cas je potrebne urcite mnozstvo energie. Za predpokladu rovnakych jazdnych odporov (aerodynamicky, valivy atd.) je to mnozstvo vzdy rovnake. Ale podla Tvojej teorie by pri studensom vzduchu motor potreboval viac energie / viac paliva na to, aby prekonal tu istu vzdialenost. Vidis v tom nejaku logiku?
07.03.2019 - 16:58:59
00
cena tej Lady je dost nepodareny vtip... a ak to ma mat este ten povestny "servis" na Poliankach, tak to bude zazitkov a zazitkov :D
07.03.2019 - 16:59:54
00
Jezus vzduch s vyššou hustotou resp. koncentráciou zároveň kladie vyšší odpor, napr.
samozrejme, sú to desatiny percenta na kelvin rozdielu, ale medzi 30 °C a -20 °C to je celkom chrumkavý rozdiel
07.03.2019 - 17:05:07
00
Nechcem sa vám miešať do debaty o váhe vzduchu, no treba si uvedomiť, že ECU už dnes nemeria váhu ale prietok vzduchu a teplotu. Váha vzduchu bola v starších systémoch vstrekovania. Ďalší údaj so vzduchom je už len jeho tlak, ten dokáže dosť ovplyvniť chod. Len toľko k tej vašej debate.
07.03.2019 - 17:34:00
00
V zime mám menšiu spotrebu ako v lete. Robím niečo zle? Zimné pneu, hustota vzduchu, horšie poveternostné podmienky sú stále fajn oproti klimatizácií.
07.03.2019 - 17:40:54
00
Zaujímavé... A čo je to za auto a motor? Klíma mechanická? Dopĺňal si chladivo?

Teda a k tej váhe vzduchu... Zaujímavé.. inak som myslel že 1 Kubík - 1 kilo, takže 2 litrový 4taktny motor na jednu otáčku nasaje 1/4 čo je 0,5 litra l, čo je 0,5 g vzduchu... A teda akýže je to ten teplotný rozdiel v tej váhe vzduchu?
07.03.2019 - 20:18:26
00
nie je to tym ze v zime jazdis ci uz vedome alebo podvedome opatrnejsie?
07.03.2019 - 21:03:13
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up