Napr. spomínaný Aeroad má udávaných 7,2kg v sérii a verím že je to aj reálne, mal som doma nový ráfikový Aeroad a udávaná váha na chlp sedela, ich zákaznícka podpora síce stojí za
ale
bicykle majú top a váha sedí. Hmotnosť rámu udávajú 980g čo je rovnaká ako váha rámu na klasiku. Hmotnosť
vidlice neudávajú. Zase nie každý aero cesťák by šiel tak odľahčiť ako napr. Aeroad, niekde je už rám váhovo limitujúci faktor(Madone s Isospeedom, alebo SystemSix).
Kolesá som vychádzal z 25mm Carbonal ráfikov 60mm 430g s udávanou odchýlkou ±20g. Širšie
kolesá budú ťažšie ale či budú viac aero sa dá polemizovať. Moje Ultry majú len 24mm a pri správnej šírke galusiek sú to jedny z top aero kolies. Náboje som rátal tie čo máš na foto 24/24, špice Pillar xtra ti s udávanou hmotnosťou 2,6g, niple 0,3g.
Samozrejme sa bavíme o galuskách. A to je len jedna položka kde sa dá(najvýraznejšie) ušetriť váha.
Keď som sa púšťal do prerábky S5 nikde na nete som ju nenašiel pod 7kg čo je logické je to skoro TT bicykel. Keď som kamšovi povedal že ju dám v pohode na 6,2-6,4 tak mal fajn srandu
Keby som to šiel fakt hrotiť(aj finančne) dám ju pod 5,9.
Ja raz just ten Aero diskový cesťák postavím a bude to pod 6,5 s pedálmi aj bez exotiky ako LW