Potom len mušky podávať dole. 😊
04.05.2019 - 10:13:21
00
Preco v smere jazdy? Ja davam zasadne proti smeru.. Pride mi to aerodynamickejsie, aj ked ide samzrejme len o pocit, o setrenie mi nejde.
04.05.2019 - 10:28:36
00
Prečo myslíš, že je to viac aero? Thule v návode uvádza, že keď vezieš 2 ks tak jeden má byť otočený, aby mohli byť bližšie k stredu auta. Preto sa pýtam na praktické skúsenosti, keďže ja s vozením bikov na streche len začínam.
04.05.2019 - 10:32:46
00
ja mám od Thule nosič, 2 bicykle vpohode na streche v smere jazdy :) /pravda je ale že návod som nečítal :D ). a aerodynamika ? myslím, že to je jedno, bicykel nemáš v tvare krídla takže ako ho dáš, je myslím jedno :) na spotrebe to ani nezbadáš, či dáš bicykel v smere jazdy alebo v protismere...
04.05.2019 - 11:23:27
00
Navod som necital, asi ma zmysel, ked su dva bajky blizsie stredu.. Ale ked veziem jeden, tiez ho nedavam do stredu. Co sa tyka smeru, je to jedno samozrejme, len ma zaujimalo, ze preco davate v smere :)
04.05.2019 - 13:09:49
00
vladino95 napísal:
a do chorvatska 1000km,treba nieco na ich aj urobit,nejake upravy??


odporucam obmotat okolo vnutorych noh vidlice potravinovu foliu. Hlavne ked idete vecer. Usetri to oskrabavanie hmyzu.
04.05.2019 - 17:32:37
03
10 rokov som pri dlhych cestach naftovym C-Maxom (1.6TDCI) na juh Istrie, s tromi bikami na streche, aj kvoli mensiemu odporu vzduchu, hluku a dazdu zhadzoval tachace, ramove brasne a sedla. A sedlove trubky som prekryl kuskami starej nastrihanej tenkej LIGHT duse, nasadil sedlovou objimku a dotiahol ju. A kvoli mensiemu odporu som dokonca zhadzoval aj pedale, ktore mame este kosikmi a biky sa tak navyse lahsie dali natlacit bez maturovania s klukami jeden na druhy a co najviac k stredu strechy.

Bolo to aj so zakladanim priecok 1 a 1/2 hod. maturovanie, polovicka a syn nepomohli, na strechu 1.6m vysokeho C-Maxu nedotiahli. Ale to maturovanie stalo za to, na samy juh Istrie, cca. 660km, som dosiel vzdy na jednu nadrz nafty. Ale biky pri 140km/h hucali a skladali sme ich casto "ovakovane" muskami, vcelami a letnou kvapalinou do ostrekovacov. A aj tazisko uz tak vysokeho C-Maxu bolo este vyssie.

Ale min. rok som prvy krat isiel na Istriu s bikami na guli, na benzinovej atmosfere Ceed 1.4 a zhodil som len tachace a brasne, pedale uz neriesim, narast spotreby a hluku aj pri 140km/h minimalny, opat. prejdem tych cca. 660km na jednu nadrz, co je na ten slaby benzin parada. A hlavne biky skladame bez musiek a kvapaliny a dokaze ich zhodit uz aj polovicka a syn. A kto nepozna neoceni, s bikami na guli uz nie som pri upeku obmedzeny pri parkovani v tieni stromov a tych krasnych, vonavych, siroko rozkonarenych Istrijskych borovic. :-D
04.05.2019 - 23:45:19
04
pockaj ked pojdes s gulou niekam kde nie je asfaltka, par km po prasnej ceste ti pokazi usmev z gule :)
bike je potom vhodny rovno na komplet servis a nie jazdenie na dovci

nikdy som neriesil spotrebu abo odpor vzduchu, samo ze tachace a kabely dam dole, ale nie koli odporu, ale koli tomu aby som to nestratil cestou :). aj ked som siel so 4 bikami na streche a 5 ludmi v aute, urcite sme mali aj viac kg ako je podla papierov dovolene, tak aj tak to 130 na dialnici dalo, tak naco sa trapit, a to mam shit 70kw motor len. lialo, bol vietor a aj tak sme dali 800km na jednu nadrz (60 litrov)

s dazdom som tiez nikdy nemal problem, skor som skladal po dazdivej jazde bajk cistejsi nez som ho daval hore, takze som to len privital ;)
05.05.2019 - 00:27:03
02
S nosičom na ťažné nemám dobré skúsenosti.. Mám full vo veľkosti L, kamoš má taký istý a pri prevoze dochádzalo ku kontaktu vidlice a zadnej stavby. Nehovoriac o tom, že upevnenie kolies je tiež chabé v porovnaní s thule proride 598. A aj skladovanie je značne horšie.
05.05.2019 - 05:15:35
00
cisty napísal:
dochádzalo ku kontaktu vidlice a zadnej stavby

Hadzat vsetky nosice na gulu do jedneho vreca sa neda, napis presne na akom nosici sa ti to dialo, lebo kazdy ma inu vzdialenost medzi kolajnicami. Naboje, plaste, vidly a zadne stavby sa na bikoch rozsiruju a tak som vyberal nosic od vyrobcu, ktory na to myslel, a nosic tak ma co najvacsiu vzdialenost kolajnic. A kupil som skladaci Bosal Traveller 3, ma az 22cm. Niektore nosice co som pozeral mali ledva 17cm.

A kedze je tento Bosal, alebo niekde pod znackou Oris skladaci, ked ho v lete nepotrebujem alebo chcem ist s autom do umyvarky, zlozim ho a smarim ho v pohode aj do dost maleho kufra Ceeda, kde zaberie len 2/3 plochy do vysky nakladacej hrany. Skoda ze nemam fotku.

Ale dobry test, ktory na toto vsetko berie ohlad, je napr. tu: https://www.autoviny.sk/testy/118268/radi-bicyklujete-pozrite-si-velky-porovnavaci-test-nosicov-bicyklov
05.05.2019 - 18:05:00
00
Jedneho krasneho dňa som sa prechádzal dole Banskou Štiavnicou a niekde pod Kammerhofom som zrazu za sebou počul riadny rachot. Česká toyota zachytila nosičom na guli retardér. Našťastie to bol len štrajch, nič sa nestalo, cestujúci po kontrole stavu nosiča pokračovali v ceste... Ten retardér, to bol vyvýšený prechod pre chodcov.
A iného krásneho dňa som v Bratislave na Patronke z autobusu videl postávať pri aute pár junáčikov, bicykle zložené z nosiča na guli a silne si obzerali zadok auta. O dva-tri týždne bola prepadnutá betónová platňa opravená. Pre tých čo to poznajú (a možno si pamätajú tú vlnu) - smer od Lamača, odbočovací pruh do Mlynskej doliny.

Asi ani veľmi nezáleží, aký nosič máš - aj keď čím dlhší, tým horšie, dôležité je, ako je umiestnená guľa. Ak dosť nízko, tak riziko štrajchnutia pri našich rozbitých cestách je dosť vysoké.
05.05.2019 - 19:21:53
00
cisty napísal:
S nosičom na ťažné nemám dobré skúsenosti.. Mám full vo veľkosti L, kamoš má taký istý a pri prevoze dochádzalo ku kontaktu vidlice a zadnej stavby. Nehovoriac o tom, že upevnenie kolies je tiež chabé v porovnaní s thule proride 598. A aj skladovanie je značne horšie.


Asi zalezi od vyrobcu a konkretneho typu, lebo ja na (nosic na tazne) Thule velocompact mam rovnaky sposob uchytenia kolies ako na Thule freeride (na strechu) a nemam pocit ze by tam bola nejaka slabina. Je tam akoby plastova gurtna ktorou sa da doladit sila upevnenia. A co sa tyka kontaktu medzi bicyklami, tak ja to zvyknem riesit v mieste kontaktu niekolko krat zlozenou handrickou, ktoru vsuniem medzi kontakt ramu a vidlice a binderkou spriahnem biky o seba na tom mieste. Nikdy sa nedotykali biky na viac ako 2 miestach. Ani po niekolkohodinovej ceste neni ziaden skrabancek. Dalsou vyhodou nosica na taznom je neustaly vizualny kontakt s bicyklom v spatnom zrkadle. Nevyhoda je pri nedobrzdeni zatebou iducim ale to neovplyvnis.
05.05.2019 - 22:01:35
00
JoKo napísal:
Jedneho krasneho dňa som sa prechádzal dole Banskou Štiavnicou a niekde pod Kammerhofom som zrazu za sebou počul riadny rachot. Česká toyota zachytila nosičom na guli retardér. Našťastie to bol len štrajch, nič sa nestalo, cestujúci po kontrole stavu nosiča pokračovali v ceste... Ten retardér, to bol vyvýšený prechod pre chodcov.
A iného krásneho dňa som v Bratislave na Patronke z autobusu videl postávať pri aute pár junáčikov, bicykle zložené z nosiča na guli a silne si obzerali zadok auta. O dva-tri týždne bola prepadnutá betónová platňa opravená. Pre tých čo to poznajú (a možno si pamätajú tú vlnu) - smer od Lamača, odbočovací pruh do Mlynskej doliny.

Asi ani veľmi nezáleží, aký nosič máš - aj keď čím dlhší, tým horšie, dôležité je, ako je umiestnená guľa. Ak dosť nízko, tak riziko štrajchnutia pri našich rozbitých cestách je dosť vysoké.


Vela zalezi aj od typu auta,vyska podvozku,vybite tlmice atd.
06.05.2019 - 08:54:23
00
suhlas. Cuval som ku chate na domasi so 4kou nosicom na guli a uz len zvazovanie pristupovej cesty a nejake tie napajania asfaltu robili problem. Svetlu vysku mam cca 200. Na niecom osobnom s nizkou gulou by to mohol byt dost problem.
06.05.2019 - 09:58:08
01
podpolanec napísal:
Hadzat vsetky nosice na gulu do jedneho vreca sa neda, napis presne na akom nosici sa ti to dialo, lebo kazdy ma inu vzdialenost medzi kolajnicami.


Prvý bol Thule Euroride 940, priestor medzi samotnými nosičmi bol 17 cm. Keď bol prvý bike rajdami na strane spolujazdca, nebol kontakt, cestou späť boli biky opačne a to už bol problém.. Uchytenia kolies textilným popruhom, o ničom.

Druhý nosič je Whispbar T3. Ten má medzeru 20 cm, kontakt nebol, ale vidlica sa ošúchala aj tak, lebo pri jazde sa biky kývali a k dotyku došlo.

Na foto je Thule.

Prílohy:

IMG_20180804_080452.jpg
IMG_20180804_080452.jpg 579.77 KiB thumb_up0thumb_down

07.05.2019 - 20:03:30
00
keyboard_arrow_up