Tu je tiez veľmi zaujímavá ukážka efektu aerodinamiky https://youtu.be/41-ARW_hvMU
30kg vs roadbike. Trenie troch kolies vs dvoch a podobne. A to v menšom platí pre každý recumbent.
22.04.2018 - 20:09:32
01
Stary ocelovy ram viac aero ako moderny roadbike ? Podla SPECIALIZED asi ano. Venge je rychlejsi na 40km o 50sec oproti staremu trubkovemu ramu.

Tarmac je na 40km pomalsi o 59 sec oproti Venge.
Cize mozeme predpokladfat, ze stary trubkovy bike s hranatymi rafmi je o 9s rychlejsi na 40km ako SPECIALIZED TARMAC na modernych al kolesach. Ak by pouzili rovnake kolesa, bol by rozdiel este vacsi. Zaujimavy vysledok. Steel is Real vs AL 1:0
25.07.2019 - 13:13:31
00
By som to bral veľmi s rezervou, keďže skoro celý odpor robí telo cyklistu
25.07.2019 - 14:33:07
03
Keď sa robia merania, tak sa pár testovacích jazdcov skladá do svojich natrénovaných, dokonca na monitore overlaynutých polôh a dostávajú pokyny, ak sa z nich odchyľujú. Takže to je v praxi fakticky nereprodukovateľné.
25.07.2019 - 14:57:36
00
Moze byt. Je mi jasne ze vzdy nameraju to co potrebuju a je to cele elegantny PR. Nie som doma v matike okolo aerodinamiky, ale mozno by niekto z vas vedel velmi rychlo zratat aky je odpor vzduchu trubky preimeru 27mm gulateho prierezu vs stvorca so zaoblenymi hranami o strane 50mm. To sice nic nedokazuje, ale mozno naznaci. Osobne mam pocit ze moj enurace je menej aero ako moj stary favorit. Jedine co to kompenzuje, je zasadne agresivnejsia poloha na endurace nez som jazdil na favorite. Ked som to mal nastavene skoro zhodne, zdal sa mi canon pomalsi pri rychlosti okolo 40km/h. Preto som zacal patrat.
27.07.2019 - 21:58:16
00
je to logické... odpor vzduchu rastie lineárne s plochou a kvadraticky s rýchlosťou...

takže ak má trubka priemer 27 a plocha karbónu 50 tak je to skoro dvojnásobný odpor (ak zanedbáme tvar plochy... kde kruh "vyhráva" ešte viac nad štvorcom)

oceľové trubky sú pevnejšie a preto majú oveľa menší prierez ako karbón... rozdielna je ovšem váha, ktorá sa prejaví v reálnych podmienkach... preto si myslím, že sa aj niektoré gravely teraz vracajú k oceľovým konštrukciám... samozrejme aj pevnosť zohráva asi úlohu v tomto, nakoľko sa asi neuvažuje s vysokými rýchlosťami...

skôr by ma zaujímalo ako je na tom ten bamboo bike :D :D :D pevnosť pružnosť plasticita odpor cena bio-eko
ľudia fakt nevedia čo od dobroty...


Naposledy upravil madbugie dňa 28.07.2019 - 11:44:04, celkovo upravené 1 krát.

28.07.2019 - 11:35:06
01
Zda sa ze mas pravdu, jedine co este hovori za carbon alebo al je tuhost. I ked to je tiez sporne, na kolko na pruznom rame sa len velmi nepatrne mnozstvo energie meni na teplo a zvysok sa vracia spat v podobe pruznej deformacie. Niektore experimenty naznacuju, ze to dokomca pomaha eliminovat mrtvy bod v polohe kluk.
28.07.2019 - 14:46:49
00
keyboard_arrow_up