Na to, ze maju dezen aky maju, odvaluju celkom dobre.
Pri prechode z cestnych plastov[25mm] citim ako postrehnutelne negativum asi len vyssiu hmotnost [mierne pomalsi rozbeh na rovine, pomalsi do kopca]. Mozno na hladkom asfalte stracam, ale na rozbitejsom zas ziskavam..
Urcite si ich kupim znovu.
04.09.2019 - 07:16:24
00
chrinik napísal:
Prepáč, ale máš vlastnú skúsenost s hliníkovým aj karbónovým aj oceľovým rámom, že tvrdíš o zanedbatelnom rozdiele?
Rám robí bicykel, nie je jedno z akého je materiálu. Podľa mňa sú rozdiely brutálne. Určite by som riešil rám, a nie furt prevody dokola ci co. to vyzerá ako najdôležitejšia vec podľa diskusie vo vlakne...aj ja som si to myslel, keď som mal 14 rokov.. Sorry, ale kúsok sebareflexie by prospelo kvalite tohto fóra!!


Zjavne nemáš páru o tom na akej úrovni sú dnešné AL rámy (bavíme sa o roku 2019 nie o roku 2004) . To za prvé. A za druhé, karbónový ošiaľ ktorý trval od cca polky prvej dekády do polky druhej dekády tohto storočia pomaly ale isto upadá a zjavne sa stým nevieš vyrovnať kedže si vrazil veľa bubákov do karbonového rámu. Vďaka vývoju AL rámov ktorý neprestal sa pre bežného hobby jazdca dnes už fakt oplatí viac hliník. Taktiež oceľ zažíva skutočnú renesanciu.

Aj karbón má svoje mínusy. (Videl si niekde hlinkový rám na dva kusy po menšom páde? Ja nie. Zato karbónových už pekných pár, aj v ProTour u značiek ako Pinarello a pod.)
04.09.2019 - 09:24:52
04
Každý materiál má svoje plusy a mínusy. Samozrejme kvalita rámu je zvyčajne priamo úmerná aj cene rámu. Naháňanie sa každým gramom nemá zmysel zase pre každého. Rekreačný hoby jazdec si rozdiel nevšimne, resp. nedokáže dostať bike svoju jazdou na limit rámu. Pre pokročilejších to už môže mať zmyslel, ale riešiť či má bike 7 alebo 8kg, ak jazdec má 90+ kg je už podľa mňa nezmysel. Napríklad ja osobne by som kúpil aj oceľový gravel, ale nenašiel som žiaden, čo by sa mi páčil v mojom rozpočte. Samozrejme všetko ide dopredu. Stačí ak som porovnal rám ma Favorite niekedy z roku 1975 s rámom, čo mám na svojom poskladnom fitness biku, kde je oceľový rám Carraro nejak okolo roku 2000 a nejaká random duralová vidla, tak rozdiel je cítiť. Ale to môže byť spôsobené, že fitness má FSA hlavu, kým Favorit klasika, alebo zapuzdrený klinkový stred na Favorite vs zapuzdrený 4 hran na fitness atď.
04.09.2019 - 10:36:53
00
Asi tu už veľmi spamujem, ale zišla by sa mi rada. Mám Koyuk a v prednej vidle mi dosť hrká bowden. Máte nejaký nápad čo s tým?
04.09.2019 - 22:52:13
00
@Jano1987 niekde som tu postrehol, ze existuje navlek na bowden, aby nehrkal v rame. Skus pozriet eshopy ako chain, bikediscount a pod...
05.09.2019 - 08:35:26
00
taka pena to je, len ako ju dostanes do vidlice, asi ti neostáva iba skrátiť na optimálnu dlžku, dolu povoliť povytiahnuť na na vstupe obaliť páskou, alebo natiahnuť zmršťovaciu bužírku
05.09.2019 - 08:40:11
00
blackman napísal:
Za 4k Eur ma Liteville takehoto krasavca :)

za tu cenovku - to je titan ci karbon - vlhký sen gramarov
05.09.2019 - 08:54:34
00
dottore napísal:
za tu cenovku - to je titan ci karbon - vlhký sen gramarov


Je to samozrejme kvalitny hlinik. Nic pre gramohonicov. Ale tak ja jazdim ocel a tiez by som to za karton nemenil...
05.09.2019 - 09:31:57
01
Jano1987 napísal:
Asi tu už veľmi spamujem, ale zišla by sa mi rada. Mám Koyuk a v prednej vidle mi dosť hrká bowden. Máte nejaký nápad čo s tým?

zafukaj PUR penou :)
05.09.2019 - 12:55:26
00
Ahojte, mam v plane si zaobstarat gravel a mam jednu otazocku ohladom brzd. Stacia mechanicke? alebo radsej hydraulicke. Budem jazdit aj kopce o okoli Zvolena tak sa chcem informovat, mam 95kg. Na starom horskom som mal mechanicke ale to boli brzdy model 2004 bola to cista katastrofa no teraz su uz novsie mechaniky. Dakujem za odpovede.
05.09.2019 - 13:04:47
00
S tvojou hmotnosťou by som si šiel do hydrauliky ak s tým plánuješ jazdiť aj trochu náročnejší terén. Ja mám 65 a mechaniky, na ceste postačia až až a v náročnom teréne tak akurát. Takže predpokladám, že pre teba by to mohlo byť v niektorých situáciách nedostačujúce
05.09.2019 - 13:59:43
00
@robozv mam mechaniky s 160 kotucmi, 80kg a uz som ich par krat prehrial...uz o tom ale viem, tak bud striedam prednu so zadnou alebo brzdim narazovo pri dlhych zjazdoch a nemam problem...
05.09.2019 - 14:07:28
00
Goozoon len kto tu pur penu odtiaľ dostane zase?
05.09.2019 - 14:14:13
00
Jano1987 napísal:
Goozoon len kto tu pur penu odtiaľ dostane zase?

ostane tam :)
05.09.2019 - 14:23:55
00
Goozoon do 1 mesiac starého biku sa mi ozaj nechce dávať pur pena ?
05.09.2019 - 14:54:55
00
keyboard_arrow_up