Tie pruziny chces prifuknut, ci odfuknut? :lol:


:>>

2roman: Tie videjka ma zaujimaju..
24.04.2008 - 14:37:20
00
...možno budú aj videika prejazdu prekážok pri rýchlosti 300 - 600Fps/s...


viacerí dúfame že milan nebude namietať voči zverejneniu :wink:
24.04.2008 - 14:41:41
00
Tak už som z toho domotaný, za socializmu to bolo jednoduchšie. Až 2 alternatívy skladačka Eska alebo favorit :D (mal som obe)

ad: Kiri
canyon: dojmy z biku? sú veľmi kladné, ja si pochvaľujem
Kurňa prečo som nevedel o Haibike skôr ako o Canyone
trochu schizofrenické

nevyužijem celý zdvih (asi 6mm na tlmiči -> 16mm na kolese) tomuto absolútne nechápem jazdíš len po asfalte? :shock:

mohol by si vysvetliť neznalému čo je "Push platformu"

ad: nosič
presne som tušil akú búrku to tu vyvolá :) , ale bohužiaľ na biku neznášam nosenie batohu na chrbte. Bolí ma z toho chrbát, a potím sa pod ním ako prasa :oops:

ad: Roman
čo sa týka radenia asi by som volil sram a na haibiku by mi to v predajni vymenili
čo sa týka citlivosti vidlice mohol by si popísať ak nejaké máš skúsenosti, rozdiely v citlivosti medzi RL a RLC pri nízkej rýchlosti biku?

Nemá náhodou niekto dobré kontakty vo Velosprinte v Žiline? 8) Ak by sa podarila 20% zľava na http://velosprint.sk/shop/index.php?mai ... ts_id=8081
tak nemám nad čím premýšľať :wink: (ja môžem zasa na oplátku zohnať čokoľvek za VO ceny z velkoskladov výpočtovej techniky)
Inak na Giant Trance X 3 08 už 20% zľava beží http://velosprint.sk/shop/index.php?mai ... 212dc7428f
24.04.2008 - 22:28:44
00

nevyužijem celý zdvih (asi 6mm na tlmiči -> 16mm na kolese) tomuto absolútne nechápem jazdíš len po asfalte? :shock:

mohol by si vysvetliť neznalému čo je "Push platformu"

ad: nosič
presne som tušil akú búrku to tu vyvolá :) , ale bohužiaľ na biku neznášam nosenie batohu na chrbte. Bolí ma z toho chrbát, a potím sa pod ním ako prasa :oops:

f


On asi myslel kolko mu zostava do dorazu. Nie kolko chodi:)

Here at Push, we have one goal: Performance.
www.pushindustries.com

A na nosic zabudni :shock: . Toto som este nevidel a ani nechcem, asi by som utrepel ujmu : )) Kazdy sa poti..
25.04.2008 - 00:08:43
00
Dijck ďakujem :)

presne... bike chodí plný zdvih no pri mojom jazdení takmer bez skákania, jednoducho ten záver chodu nevyužijem. Musel by som nastaviť väčší SAG čím by som si reálny chod vlastne znížil.
Haibike sa mi páči kvôli osadeniu komplet v XT (hoci som tiež naklonený radšej SRAMu, fungujú obidve takže na rozhodovanie to nemá taký vplyv), a hlavne kvôli uloženiu tlmiča (spodná rámová rúrka miesto sedlovej) podľa mňa by týmto mohla byť progresivita ovplyvnená (pre mňa pozitívne), ale toto je len moja domnienka, ako písal roman niekoľko milimetrov posunu a stavba sa chová inakšie.

K tej Push platforme (úprave) ... cenné informácie tu (príspevky od MlokCZ)
25.04.2008 - 07:54:59
00
čo sa týka citlivosti vidlice mohol by si popísať ak nejaké máš skúsenosti, rozdiely v citlivosti medzi RL a RLC pri nízkej rýchlosti biku?

zaujímavo sformulované takže to skúsim vysvetliť.
Aby som vysvetlil pojmy. Low speed nie je chovanie biku pri malej rýchlosti, ale správanie vidly pri silách šlapania a brzdenia. V skratke všetky deje vo vidle, ktoré sa dejú pomaly s plynulým nábehom (terénna vlna)
High speed kompresia je presný opak. Správanie vidly pri prudkom náraze na prekážku, jej možnosť ísť do zdvihu .... takže prejazd všetkých prekážok.

Rozdiel RL a RLC je v možnosti nastavovania tzv. "LOW speed kompresie" ktorú má RL nastavenú v strednom rozsahu RLC a nemennú!
podla údajov výrobcu by malo zabraňovať nechcenému pohupovaniu pri šlapaní a zanorovaní pri brzdení ... niečo na ten spôsob.
V skutočnosti je to trošku inak. Pri vypnutom Low speed (skrátim na LwS) (RL nemá takú možnosť) je vidla citlivá na drobné nerovnosti a dá sa obrazne povedať že "žehlí" Pritvrdzovaním LwS sa citlivosť zmenší, vidla bude nápadne tvrdšia ale pri brzdení sa bude zanárať rovnako, resp. len o malinko menej. Najhoršie na celom LwS je fakt že pri jeho nastavení ovlivňuje aj High speed. Je to dané vnútorným usporiadaním.
LwS je vlastne ihlový ventil, ktorí pri plnom otvorení dovolí prietok oleja
tento olej je vytláčaný pri kompresii tlakom vidly pri zanorovaní.
Ked zapíname LwS privierame tento otvor a olej je brzdený. Preto bude vidla pomalšia. Samozrejme nie všetok olej ide cez tento ventil takže další venti otvára planžetku ktorá prepustí rozdiel oleja (presne prepočítaný) Ono je to trochu zložitejšie, tých planžetiek je viac presné poradie, každá na iný tlak .... takže len v skratke.
Toto je kameň úrazu. Pri plnom otvorení je to fajn olej ide skoro bez odporu (odpor otvoreného ventilu je 5kg). Pri zatváraní LwS sa odpor zvyšuje ( až na 15kg) a žial sa znižuje aj celkový možný objem pretečeného oleja takže vidla bude pri kompresii zbytočne brzdená čo sa prejavý pri prejazde prekážky dostaneš väčší náraz do rúk.
Pri RL je hodnota odporu tlmiča niekde okolo 10kg (pozor, nie odtrh vidly!!!) takže citlivosť je znížená a aj možnosť využitia celého zdvihu. Umelo vytvorená progresivita vidly. S týmto sa výrobca už nepochváli a nehovoríme o žiadných lowend vidlách.

Pointa tuningu (úprav vidiel) je práve v hladaní takýchto detailov a ich úprava podla požiadaviek jazdca. Niekto bude chcieť rozsah 15-30kg lebo sa bojí húpania. Ja idem svoju prerobiť na 0-5kg, čo sa samozrejme prejaví aj v možnosti využiťia celého zdvihu, vyššej citlivosti ....

Prílohy:

Komentár súboru: Rozobratá vrchná časť tlmiča RLC
Oprava LwS po neodbornom zásahu v značkovom servise nie SK

RLC001.jpg
RLC001.jpg 402.52 KiB thumb_up0thumb_down

25.04.2008 - 09:46:25
00
roman: ty si mal byť hodinár :D
25.04.2008 - 10:52:05
00
ja za to nemôžem :oops:
ja to len rozoberiem, spravidla to musím aj zložiť a že to náhodou funguje ... ja som v tom vážne nevinne :roll:

ale vážne. Niekedy žasnem nad kvalitou značkových servisov. Ako je možné že servis opustí vidla, ktorá nieje funkčná na 100%? Uživateľ si to ani nevšimol, (vôbec nevadilo, že lock síce funguje ale prieči celý systém a LwS je zaseknuté) len pri montáži som sa jej chytil a problém bol na svete.
Asi by som sa naozaj nemal ničoho chytať :oops:
25.04.2008 - 15:13:20
00
roman: práve naopak, je dobré že si tu, určite si veľa ľudom pomohol a poradil :wink:
25.04.2008 - 15:20:56
00
Roman to vie. Cita sa to o to lepsie, ze dokazem pochopit takmer vsetkemu, co pise. Asi ma dar schopnosti vysvetlit neschopnym (mne). Vdaka roman, je dobre vediet co robi moja vidlica, ked uz ja neviem co robim.
25.04.2008 - 16:02:10
00
díky chlapci pracujem na tom :lol:
najlepšie sa dá niečo vysvetliť, ked to dotyčný (ten kto vysvetluje) pochopí a na to je najlepšie si to ošahať, čiže rozobrať, preskúmať, pochopiť a ak sa podarí aj zložiť. Pri troche šťastia to bude aj fungovať. :roll:
25.04.2008 - 17:52:58
00
Vďaka roman za lopatistické vysvetlenie informácií :D
Len si daj pozor aby si ťa nevšimli ludia z Fox-u, a nechceli ťa podplatiť aby si nepodával negatívne info o ich tlmičoch 8)
Mali by sme ťa oslovovať profesor :P
25.04.2008 - 21:44:49
00
Zdravim,
takze po dvoch tyzdnoch na forach i v kamennych obchodoch, som sa radsej rozhodol zdvihnut svoj 40000ovy strop na 50000Sk. :roll:

Povodna otazka hardtail, ci fullsuspension je pre mna este stale nezodpovedana, i ked na dobre mienene rady Vas, som uz bol na 75% rozhodnuty ist do Haibike Time FS.

Momentalna situacia, ktoru chcem uz konecne tento tyzden vyriesit:

FullSuspension: v oboch pripadoch dufam, ze predajca pojde na 50000Sk
Haibike Q FS SL 53000Sk http://www.kubicasport.eu/produkt/880/Haibike-Q-FS-SL/
Budete asi tvrdit, ze pri tej vybave nemam o com rozhodovat. 12,3kg.
Zialboho nikde mi nepovedali ako je na tom kvalita celeho ramu a 4-och capov.

GT Marathon 2.0 53100Sk
http://www.bikeshop.sk/katalog/action/p ... /420.xhtml
Sice "iba" LX-ko, ale moc sa mi paci, naviac tu sa vobec nebojim o zalezitosti servisu, zaruky a kvality ramu.....dufam, ze som sa nedotkol niekoho citliveho miesta.... 12,8kg

Hardtail:
GT Avalanche PRO 49500Sk
http://www.bikeshop.sk/katalog/action/p ... 1018.xhtml
Kedze som jazdil GT Avalanche 2.0, jednoznacny favorit aj na tvrdsie zaobchadzanie....Recon je spolahlivy...11,4kg

GT Zaskar Expert Disc 43200Sk
http://www.bikeshop.sk/katalog/action/p ... 1069.xhtml
Sice LX-ko, ale Reba a 10,9kg. Sice zavodny, ale CrossCountry, co je spolu s All-Mountainom presne to, co chcem robit. Zavody sice nie,....ale kto vie.


Poprosim o zaverecne rady a pripomienky. Pripomeniem este ze mam momentalne 180cm a 68kg....
Pri oboch hardtailoch mi odporucaju L-kovy ram, pri Haibiku M-kovy a Marathon 2.0 idem presondovat dnes.
Este raz velka vdaka za usmernenia.
29.04.2008 - 08:25:45
00
Myslim, ze dostanes len rady "podla seba sudim teba". Zaskaaar :D
29.04.2008 - 08:30:05
00
Jasna volba: Haibike. Pri vyske 180 cm by som sa asi priklonil k velkosti 19. Chcelo by to poznat geometriu ramov.
Kvalita ramu je urcite porovnatelna s inymi ramami tejto cenovej kategorie. Po case aj tak budes musiet loziska v capoch vymenit. Interval vymeny je zavisly na podmienkach a sposobe jazdy.

EDIT:
Pozor, velkosti ramov su udavane v cm.
http://www.haibike.de/index.shtml?hai_q_fs_sl
Tiez mam nemecku masinu a pri vyske postavy 175 cm a dlzke rozkroku 82 cm mam k plnej spokojnosti velkost ramu 44 cm (17,33").
Lenze pri mojom biku je dlzka hornej ramovej trubky 590 mm a pri Haibike tej istej velkosti ramu iba 580. Takze pozor, aby nebol kratky.
29.04.2008 - 08:33:46
00
keyboard_arrow_up