duves to je mi jasné
No ja sa konkrétne nebavím o žiadnom materiále.
Či je to karbón, hliník alebo oceľ pri všetkých je to o lacnej, strednej alebo najdrahšej ceste (kvalite materiálov)
Len hovorím, že nič nie je večné.
Pokiaľ sa niečo používa, tak sa to aj opotrebováva.
Keď budeš jazdiť doma na trenažéry alebo nevytiahneš bike do "nepohody" tak vydrží veľa.
No ja som jeden s tých, čo jazdia takmer stále.
No a v neposlednom rade vydrží aj tak iba toľko ako sa oň staráš.
Každý materiál.
Otec mal ukrajinu a jazdila bez udrzby 48 rokov, dlho denne do prace aj v snehu a dazdi, potom ju predal. A ked mu kedysi bik slohli, tak ho nasiel po par tyzdnoch v potoku, obrusil hrdzu, natrel, naolejoval
retaz a jazdil dalej. Kto nema prehazdovacku a ma robustny 18kg bik, a odstavi ho do uzavretej pivnice a jazdi len asfalt, tak staci menit len hrubu retaz raz za 20 rokov a plaste. Cim zlozitejsi a odlahcenejsi stroj, tym sa skor poskodi. Hlavne ak sa vyrobca snazi aby fungoval trh, lahko sa to kazilo a zaroven kde este ubrat, aby to 2 roky vydrzalo a zaroven aby mu klesli naklady na vyrobu. vyrobca vyraba kvoli svojmu zisku. Teraz pri otvorenom trhu je velka konkurencia a vsetci sa snazia ist financne na doraz, aby mohli predbehnut konkurenciu. Kedysi to zas bolo o inom, ludia na kvalitu kaslali, lebo v robotach sa flakali.
A ide aj o to ak jazdi 120kg jazdec a 48kg jazdec, rovnaku trasu. Chudak obor musi kupit vacsi kus latky na
nohavice jednoducho povedane.
Ak by padol do potoka pod hladinu na mesiac ebik, ci bik s di2, tak musime pocitat s tym ze vysusenie, vycistenie a nova
vazelina to nezachrani.