Jaroh "viac-menej oficialny pristup" so zakonmi ktore sprisnuju, to je asi tak ako ked niekto zacne "ja niesom rasista, ale..."
Ano, na kopu veci dlabu, ale oficialne - mas nieco kde sa tak nejak vyjadrovali opravneni predstavitelia? Zaujimalo by ma to zo zvedavosti. Uz som ale videl take, ze policajt sundal cyklistu z
biku co okolo neho presiel na cervenu a na vyzvu zastavit nereagoval. Taktiez, raz za cas su velke razie na
svetla a fungujuce
brzdy (dost problematicka vec hlavne s tymi brzdami). Pravdaze, tieto veci skoro nevidno, pretoze cyklistov je tu 16milionov, ci kolko ludi to tu zije, a policajtov je malo a nedokazu riesit omnoho vacsie problemy (napr prekvitajuca mafia). Plus, ak na nich zacnes slusne anglicky, tak casto su zhovievavi a odpustia ti ako turistovi.
S pravidlami, ich dodrziavani a bezpecnostou to je ale, koniec koncov o statistike, coz vela ludi nechape/nechce/nieje schopna pochopit. Proste ak vyuzivanie bikeov znizuje negativny efekt inych vplyvov a ludia
bike budu vyuzivat iba za istych podmienok (napr. velmi benevolentne pravidla), tak s tym nevyhnutne budu nastavat aj kolizne situacie. Preto napr "kazdy" holandan ma poistenie na sposobenie skody, policia casto ani nevysetruje kto bol vinnik, vinnik sa tak "polovicato" prizna a jeho poistovna preplati skodu/liecebne naklady a koniec udalosti. Toto je napr. vec co imo nieje vobec odkomunikovavana organizaciami presadzujucimi viac cyklo dopravy na svk/vo svete - kopa ludi na taketo spravanie sa ludi na biku bude nadavat, ale ludi treba presvedcit ze globalny efekt je ozaj silne pozitivny. Coz pri ludoch, pre ktorych "osobna skusenost" je voci hocijako dobrej a velkej statistike, dolezitejsia je nevdacna uloha.
corsair, neviem kde si bol, ale nepovedal by som ze chodci cyklistom vo vseobecnosti davaju prednost. Ale zalezi to dost od regionu a teda prevahy/drzosti. Napr. v Amsterdame su cyklisti drzejsi + v centre je plna rit turistov ktori na drzovku popred bike neprejdu, takze tam to "vyzera"/je tak ako pises, ale v inych oblastiach to moze byt/je naopak (napr. je taky "folklor" ze mamicky si vynucuju prednost tym ze vhodia kocik do cesty, ano aj s dietatom). Ono, vyjadril by som to takto, existuje jedna skola holandstiny, ktora sa vola "Dutch first", tento nazov dost dobre vyjadruje spravanie sa holandanov podla mojho skromneho nazoru - "ja som na prvom mieste" - to si hovori ci uz cyklista alebo chodec (alebo sofer autobusu; ano, v autach su na 99% mega opatrni voci chodcom a cyklistom), a dosledky su niekedy "fatalne". Zaujimavo ale, zvacsa to v premavke funguje docela dobre, akorat ze si zanadavas
.
A btw, ist po ceste na biku? To si tu jazdil na nejakom dost dobrom vidieku asi? (alebo si rypnem do teba - alebo si nespravne siel po ceste miesto cyklochodnika, o ktorom si mozno nevedel ze tam je
)