nie,velkosť negatívky utčuje poloha prepúštacej drážky,ak pozrieš na fotku,vidíš že tie dva O-krúžky zaberajú menej priestoru,navyše majú spolu 10 mm,ten orig. doraz má o niečo viac,takže vidla má po úprave parádny odtrh,pri spätnom chode nenarazí do dorazu,ale pekne sa oprie o vzduch,mám to odskúšané aj pri Yari,Pike,Lyrik (tam dávam 3 ks tých O-krúžkov 10 x 5 , lebo orig.doraz je riešený inak a je dlhší )
23.03.2020 - 11:07:12
01
Dano5 napísal:
hotovo,ten O-krúžok cez ktorý prenika tlak do priestoru spodnej nohy má rozmer 10 x 3 mm,je vnútri toho plastového bloku (foto č.1) výmena nie je náročná,treba šikovné prsty :)

pri tomto servise robím úpravu na zlepšenie citlivosti na začiatku zdvihu-mením ten orig.gumenný doraz za 2 kusy O-krúžkov 10 x 5 mm (foto č.2) tým sa mierne zväčší objem negatívnej komory,aby sa tam v pohode zmestilo 3 ml hustého oleja (foto č.3) dal som Fox 20 wt Gold) takisto aj po 7 ml do každej vonajšej nohy,ten olej je parádny,lepkavý,je síce určený pre Fox vidlice,ale dávam aj do RS,žiaden problém

pred zatiahnutím vzduchového aj tlmiaceho tiahla vidlicu stlačím cca na polku zdvihu,aby pri prepružení na doraz nevznikal zvýšený tlak v priestore spodných nôh (foto č.4) na vytiahnutie tiahel používam dlhú skrutku M8 (na foto č.4)

po takomto servise vidla chodí ako po masle,podstatne lepšie ako keď je nová-kto má chuť a čas,vyskúšajte,teraz má väčšina z nás času viac ako sme chceli ...

OK, si šikovný. Nemam s tym také skusenosti, priznavam.
poslal som spravu
23.03.2020 - 11:51:32
00
Musel som to precitat asi 5x aby som pochopil, ze tam ten cierny kuzel nevracias naspat.

A casu sice mame dost, ale nemam doma kruzky 10x5 mm. :-)
23.03.2020 - 12:09:41
00
krúžky už nemám ani ja,dnes som minul posledné 2,a tak skoro ich asi nedokúpim,predajňa Afinis je zavretá ...
23.03.2020 - 12:14:41
00
Da sa to aplikovat aj na Fox 32 ?
23.03.2020 - 12:35:40
00
skúšal som,ale je to inak riešené,ten gumenný doraz sa nedá len tak lahko vybrať ako u RS,tak som to nechal tak ako je to od výroby,Foxkám pomôže hlavne včasný základný servis,penové krúžky dôkladne napustiť v tom oleji Fox 20 wt gold
23.03.2020 - 12:41:06
02
prave čakám na gold a guferá.... aj moja potrebuje predsezonu očistu...
23.03.2020 - 12:48:04
00
Caute! Neviete mi niekto zmerat spodny Okruzok na tlmeni motion control do reby A2 soloair
23.03.2020 - 15:19:41
00
Dano5 napísal:
nie,velkosť negatívky utčuje poloha prepúštacej drážky,ak pozrieš na fotku,vidíš že tie dva O-krúžky zaberajú menej priestoru,navyše majú spolu 10 mm,ten orig. doraz má o niečo viac,takže vidla má po úprave parádny odtrh,pri spätnom chode nenarazí do dorazu,ale pekne sa oprie o vzduch,mám to odskúšané aj pri Yari,Pike,Lyrik (tam dávam 3 ks tých O-krúžkov 10 x 5 , lebo orig.doraz je riešený inak a je dlhší )

Mam Yari-nu debonair a rozmyslal som nad upravou prave toho origos dorazu - co by sa podla teba stalo, keby som ho vyhodil uplne a nenahradil nicim? tam by to nefungovalo prave tak, ze pomerne vyraznym zvacsenim negativky by pri spatnom chode nastal pneumaticky doraz a nie mechanicky? ci blbo uvazujem?

inak, za akym ucelom si daval do tej reby 3ml oleja do vzduch. komory? resp, aku to ma vyhodu oproti standard sram butter? nezmensuje ten objem oleja prave negativku?

a este co sa tyka utiahnutiu tiahla pri stlacenej vidle - nesposobi to potom to, ze po komplet zlozeni a nafukani je v spodnych nohach podtlak, ktory potom taha vidlu do zdvihu a teda vo vysledku zmensuje dostupny zdvih?
23.03.2020 - 19:55:09
00
nad tým som tiež uvažoval,ale nakoniec som nechal dorazy tými O-krúžkami,je to o pár mm ďalej ako ten orig. doraz-ak by tam nebolo nič,iste by to zadržal nárast tlaku,ale obával som sa,že pri nejakom skoku v teréne by mohol tlak v negatívke vyskočiť až privelmi-ďalší dôvod je,že spätný chod spodných nôh zadržuje ten doraz v negatívnej komore,ak by tam nebol,schytalo by to tiahlo tlmiacej patróny,to je len o pár mm dlhšie ako tiahlo vzd.časti,netuším či by je tlmiaca časť na to stavaná ...

sram butter-vazelína má jednu blbú vlastnosť,a to že už po jednom výjazde je rozotretá na mieste,kde ju netreba,O-krúžky behajú nasucho,nastáva známi problém z únikom tlaku do priestoru vonkajšej nohy,vyrazené gufero..hustý olej je ovela lepší,odskúšané dlhodobo ...

utiahnuté tiahla pri napoly stlačenej vidlici sú o.k. ten podtlak je slabý,pomáha takisto tomu,aby pri prepružení nestúpal tlak vo vonkajších nohách nadmerne,tlak v pozitívnej komore cca 60 - 90 PSI si s tým hravo poradí,žiadny pokles zdvihu nehrozí ...
23.03.2020 - 20:20:03
01
Do vzduch. komory davas ten Fox gold?
23.03.2020 - 20:42:37
00
Ja dávam do vzduchovej 5W
23.03.2020 - 21:09:24
00
Dano5 pisal ze najhustejsi a to 5wt nieje.
23.03.2020 - 21:26:19
00
Dano písal to a ja dávam 5W a do druhej dávam 2,5w
23.03.2020 - 21:33:50
00
Dano5 napísal:
ďalší dôvod je,že spätný chod spodných nôh zadržuje ten doraz v negatívnej komore,ak by tam nebol,schytalo by to tiahlo tlmiacej patróny,to je len o pár mm dlhšie ako tiahlo vzd.časti,netuším či by je tlmiaca časť na to stavaná ...

toto ale asi zalezi od konkretneho modelu/zdvihu danej vidlice, nie? prinajmensom pre lyrik/yari sa da zdvih menit vymenou samotnej piestnice.. ak sa nemylim, tiahlo na rebounde je rovnako dlhe pre vsetky varianty zdvihov.. a teda pri povedzme nejakych 180mm zdvihu to moze byt, ze rozdiel medzi rebound a air shaftom je len par milimetrov.. pri 150mm by to malo byt prave o tie 3cm viac, nie? v zasade teda plati, ze pokial je reboundove tiahlo dlhsie od vzduchoveho o viac ako je dlzka dorazu, tak som ok alebo sa mylim??

sram butter-vazelína má jednu blbú vlastnosť,a to že už po jednom výjazde je rozotretá na mieste,kde ju netreba,O-krúžky behajú nasucho,nastáva známi problém z únikom tlaku do priestoru vonkajšej nohy,vyrazené gufero..hustý olej je ovela lepší,odskúšané dlhodobo ...

Hm, to je mozno aj dovod preco zacal RS odporucat od minulorocnych verzii v servis manualoch pouzivat vazelinu urcenu na tlmice (dynamic seal grease) v kombinacii s 3ml 0w-30 olejom.. musim asi pri najblizsom servise vyskusat..
23.03.2020 - 22:32:36
00
keyboard_arrow_up