misko_hrasko ospravedlňujem sa za tú chybu ohľadom palcov.
Čo sa týka terénu, tam som to myslím rozpísal. Záleží od terénu v akom chce jazdiť. On písal, že to bude tak 50/50 asfalt a poľné cesty. Z môjho pohľadu je šírka tých 35-38c vhodný kompromis, aby sa zachovala rýchlosť na ceste a aj v teréne. Samozrejme môže dať aj širšie pneu, ale potom pôjde pomalšie na ceste, resp. bude musieť vyvinúť viac energie na zachovanie rýchlosti.
Z mojich skúseností, rovnaký bike, cca 40km trasa z Petržalky na Devín po hrádzi a po ceste okolo Dunaja a späť. Pôvodné
plášte WTB Ridler 37c, priemerná rýchlosť cca 21-22km/h, teraz som viac jazdil po ceste, mám tam Continental Ultrasport 2 28c a priemerka cca 25-25,5km/h. Ak si odmyslíme rozdiel v rýchlosti, tak s cestnými plášťami som po takom výlete citeľne menej unavený. Keď som bol párkrát v Čunove okolo jazier (tá istá kombinácia pneu) tak sú tam dosť kvalitné cesty, pohodlnejšie aj rýchlejšie to bolo na tých WTB ako na Continentaloch, ale aj na nich sa dalo v pohode ísť, aj keď som šiel pomalšie a niektoré časti som išiel o dosť opatrnejšie ako na WTB.
Za mňa je to v princípe o vhodnom kompromise, reps. preferencii, kde chcem byť lepší. Obetovať asfalt v prospech poľnej cesty alebo naopak, alebo nájsť niečo, čo bude vhodný kompromis. Ja osobne beriem
gravel ako
cestný bike na horšie cesty, resp. spevnené poľné cesty s pomerne kvalitným povrchom. Ak by som začal uvažovať nad tým, že potrebujem kvôli terénu 45c pneu, či širšie, už by som skôr rozmýšľal nad hardtailom.