prečo si niekto kúpi nekvalitný čínsky ratchet, čo stojí takmer rovnako ako originál?
14.05.2020 - 08:20:50
03
Lebo si mysli ze usetril ;)
14.05.2020 - 08:23:05
02
tag]katko[/tag] a Polo že takmer rovnako ? 36T sa tu predával za cca. 80€. Z Číny bol za 38€. A mňa stál 8€ . Pilníky môžem použiť aj na ďalší ratchet. :-) Mne sa práve naopak zdá, že za kus želiezka platiť toľko je choré.
Inak do ratchetu by som už nešiel (moc rachotí, musí sa častejšie mazať a aj koleso je viac brzdené pri nepedálovaní oproti 3. západkám ). Nechal som sa zlákať mať niečo moderné.
14.05.2020 - 09:54:32
00
Mňa vyšiel 27€. Funguje bezproblémovo. Hoď sem odkaz na originál za podobnú cenu, ross333 ti dá určite srdiečko...
14.05.2020 - 09:58:03
00
36tka aj s vazelínou 60 €... https://www.bike-discount.de/en/buy/dt-swiss-upgrade-kit-superlight-36t-for-star-ratchet-hubs-555860
14.05.2020 - 09:59:11
00
katko zarátaj aj poštovné "shipping costs 9,95 €". A kupoval som skoro pred rokom. Teraz aj Čína je len za 26€. Ale rád by som vedel, za koľko času to dokáže nejaké CNC vyrobiť resp. kamoš, čo sa rád hrá na CNC.
14.05.2020 - 10:32:34
00
a čo by si z toho zistil, že za koľko to "kámoš" s CNC vyrobí...nič.. :) ja nikomu nekážem to kupovať, len sa smejem na tom, že to stálo 36 €, doma som to pilníčkoval, aby to sedelo a nakoniec som ušetril, lebo to stálo 8 €...paráda... :)
14.05.2020 - 10:53:57
05
hehe 3Hodiny pilníčkoval :D
14.05.2020 - 10:55:11
00
Tam nejde len o "nejaké CNC". Tam ide aj o použitý materiál (nemôže to byť "železo" (alias ČSN 11600)), ktorý sa nedá úplne ľahko zaobstarať a jeho cena tiež neni 0,80€/kg, o presnosť jeho opracovania, o ďalšie spracovanie (kalenie, nitridovanie, apod). Potom treba urobiť aj výstupnú kontrolu a nie pomocou plastovej lupy, ale radšej niečoho kategórie Alicona (a také prístroje stoja X*10e4 € ;-) ).
Predtým to treba vyvynúť a to je tiež kua drahé.
Preto čínska napodobenina nedosiahne kvalitatívne parametre originálneho precízneho výrobku a preto bude vždy podstatne lacnejšia.

PS. pochopiť to môžu len ľudia, ktorí sa buď priamo zúčastňujú vývoja (hocičoho), alebo doňho aspoň vidia. Ostatní vidia len pultovú cenu s DPH...
14.05.2020 - 10:58:31
05
aesel aj som čakal aspoň od niekoho žiadnu odpoveď :(
Chceš teda naznačiť, že ratchet ozubené kolieska sú podstatne náročnejší na vývoj a výrobu ako vývoj a výroba XT RD-M8000 https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/prehadzovace/mtb-10-11-12-prevodov/shimano-xt-rd-m8000-sgs-prehadzovacka-11-sp.html alebo celého náboja XT FH-M8000 CL https://www.mtbiker.sk/shop/kolesa-a-rafiky/naboje/mtb-kotucove/shimano-xt-fh-m8000-cl-zadny-naboj-32-dier.html ?
No to asi nie.

Tak teda je tu niekto strojár, čo by sa vyjadril ? Nech vieme, aké marže majú firmy.
14.05.2020 - 11:44:19
01
MarKac80 napísal:
tag]katko[/tag] a Polo že takmer rovnako ? 36T sa tu predával za cca. 80€. Z Číny bol za 38€. A mňa stál 8€ . Pilníky môžem použiť aj na ďalší ratchet. :-) Mne sa práve naopak zdá, že za kus želiezka platiť toľko je choré.
Inak do ratchetu by som už nešiel (moc rachotí, musí sa častejšie mazať a aj koleso je viac brzdené pri nepedálovaní oproti 3. západkám ). Nechal som sa zlákať mať niečo moderné.

DT Swiss patrí k tichým nábojom čo som rád, ale pravda nešiel by som do 36T, ale ideál je 18T alebo 24T. Mazať ho stačí aj raz ročne (ale ja ho prečistím aj 2x ročne napriek tomu, že ešte nikdy v ňom nebol bordel), brzdenie žiadne (možno v zime, ale to stuhnú všetky náboje). U mňa ratchet víťazi čo sa týka hlučnosti, jednoduchosti a servisovateľnosti. Aj keď ešte uvidím čo vydrží odľahčený 24T ratchet v 240s náboji.
14.05.2020 - 13:03:56
00
:D milos21 nevedel som že existuje aj 24T. Lebo 36T je o dosť hlučnejší ako 18T. No môže to byť aj tým, že ten môj je pravý číňan.
Tú moju kritiku treba brať s rezervou. Roky som jazdil a aj jazdím kónusove Shimano náboje. Ale vždy pár mesiacov po kúpe som ich musel komplet rozobrať (aj freehub s miliónom guliek) a doladiť vôle / vypodložkovať. Pri rozborke orecha som vždy mazal aj tie 3 západky. Potom bol orech úplne tichý (ozaj nič nepočuť ). Potom je pokoj aj na pár rokov, alebo kým bajk neutopím :D

Určite je DT lepšie poriešené na veľké namáhanie, ale pre to moje XC jazdenie je to zbytočné.
Na DT som už riešil výmenu jedného ložiska. Počet ložísk a ratchet je poznať aj na väčšom odpore kolesa: keď roztočím Shimano, tak sa krúti 3 aj 4 minúty. Na DT je to do 20 sekúnd.

No DT Swiss 350 Straightpull vyzerajú krásne :clap:
14.05.2020 - 13:55:12
00
DT Swiss ratchet neni len tak kus zeleza,v ruke je citit jak je to tazke. Tie hrany na zuboch su tenke, to musi bych extremne dobry matros a extremne presne vyrobeny. Uvidime, ci vam vydrzi .. lebo ja by som povedal, ze original sice je 2x drahsi, ale vydrzi 3x tolko :) Su veci, ktore ma zmysel kupovat od Cinanca, su veci predrazene, ale su veci, kde ma zmysel investovat :) .. no, budeme mudrejsi o skusenosti tak za 2-3 roky.

edit: material je jedna vec, ale cim presnejsie sa opracovava, tym je to drahsie .. extremne presne frezy a sustruhy su brutalne drahe.
14.05.2020 - 21:11:21
03
lto napísal:
DT Swiss ratchet neni len tak kus zeleza,v ruke je citit jak je to tazke. Tie hrany na zuboch su tenke, to musi bych extremne dobry matros a extremne presne vyrobeny. Uvidime, ci vam vydrzi .. lebo ja by som povedal, ze original sice je 2x drahsi, ale vydrzi 3x tolko :) Su veci, ktore ma zmysel kupovat od Cinanca, su veci predrazene, ale su veci, kde ma zmysel investovat :) .. no, budeme mudrejsi o skusenosti tak za 2-3 roky.

edit: material je jedna vec, ale cim presnejsie sa opracovava, tym je to drahsie .. extremne presne frezy a sustruhy su brutalne drahe.


...neviem či to je extrémne dobrý materiál (určite áno oproti čínskym replikám), ale ako som písal mne sa ulomili dva zuby, neviem ako je to možné,ale stalo sa
14.05.2020 - 21:27:19
00
Na cinskej by sa mozno zlomil cely ratchet :D /ale cinancov nemozem podcenovat, mozno maju ten isty matros/ .. nemas fotku , ako to vyzera ? Co presne a kde sa ulomilo.
14.05.2020 - 21:29:59
00
keyboard_arrow_up