Nie nie je. Bolo by tomu tak ak by vzdialenost medzi jednotlivymi vozidlami bola rovnaka.
A to pre bezpecnu jazdu pri 70 a 140 neplati.
Pri jazde rýchlosťou 50 km/h činí bezpečná vzdialenosť 28 metrov. Na 1 km mas 35 aut.
Pri jazde rýchlosťou 130 km/h činí bezpečná vzdialenosť 72 metrov. Na 1 km mas 14 aut, teda 2,5 krat menej, ktore idu 2,6 krat rychlejsie.
Teda ci prejde cez usek x aut 2,5 krat pomalsie alebo 2,5 krat menej aut 2,5 krat rychlejsie, priepustnost cesty (kapacita) sa v podstate nezmeni. (alebo sa dokonca so zvysujucou rychlostou znizi)
Mozno tu mam nejake chyby, ale v podstate podla mna priepustnost nie je linearnnou funkciou rychlosti. Je tam viac vstupnych parametrov. Keby to bolo take jednoduche, ako pises tak by dokument
VÝPOČET KAPACÍT POZEMNÝCH KOMUNIKÁCIÍ nemal 200 stran,
Tam najdes ze kapacita sa dosahuje pri rychlosti <50 a je okolo 2000 aut/h. Pri viac autach uz doprava kolabuje. Pri vyssej rychlosti je priepustnost nizsia.
Teoreticky spravne. Prakticky ani nahodou. Bezpecna vzdialenost? To ako pre modelove auto modeloveho sofera na modelovej komunikacii ? Moja bezpecna vdialenost je ina ako tvoja., moje auto je ine ako tvoje, sucha cesta je ina ako mokra, SUV
brzdi inak ako 2 sedlove porsche. Ak mas pocit ze to tak plati ako pises tak to povedz aj vsetkym cestnym cyklistom. Ze maju jazdit 10m od seba pri 20km/h a 40m od seba prio 30km/h....
Dalej ak su vacsie rozostupy da sa lepsie bezpecne predchadzat a preto auta nepojdu za sebou ako vlacik, rozostupy sa budu dinamicky menit.
Predstav si jednoduchu situaciu. Na cestu vystartuju 3 auta. jedno pojde 50, druhe 100 tretie 150... co sa stane budu si zavadzat ? Nie, behom par min sa usporiadaju do opacneho poradia a viac sa neuvidia. Ale skus na tu istu csetu pustit 3 auta iduce 50, 55, 60 a uvidis co sa stane. Vsetky pridu spolu rychlostou 50km/h nikto nikoho nedokaze predbehnut. Dalsi priklad je opacny extrem pre lahsie pochopenie. Ked masna dialnici nehodu. Este aj nikolko desiatok minut az hodin po jej odstraneni je premavka spomalena efektom ze vzniklo miesto, kde niekto pribrzdil na malu rychlost. To miesto spomalenia sa ti bude posuvat ale zostene tam. Vznikne akysi husenkovy pohyb.. Ak neveris skus na dialnici zastavit a potom odist. (na vlastne riziko ) Uvidis ze to spomalenie tam bude este minuty po tvojom odchode. Lebo v lubovolnom okamihu bude vzdy nejake auto stat. A to iste urobi obmedzena rychlost.
K tomu pdf to rata s uplne inou situaciou. Radenie do pruhov odbocovanie.... Tu hovorim o jednej rovnej ceste bez krizovatiek.... Ak by to platilo ako pises tak naco by nam boli dialnice. Pripadne dajme na ne 50hm/h a budeme z BA v TT skor nie ? Neblazni.
aby som este doplnil, urcite by som sa na to nespoliehal:
ad1/ nemusis mat druhe meranie k dispozicii
ad2/ nemusis mat diskusie-chtiveho strazcu zakona
ad3/ podla § 16 Zákon č. 8/2009 Z. z. ide o prekrocenie maximalne povolenej rychlosti
Tak v takom pripade povies prislusnikovy: "Nesuhlasim s riesenim priestupku v blokovom konani." A budes to musiet dokazat pri spravnom konani alebo na sude. Ale nemozu ti dat pokutu. Vyzaduje to idealne kamerovy zaznam z auta. Problem je, ze dokazne bremeno je na tvojej strane.
Skor to svedci o urovni policie, tam sa robia zaverecne skusky. Plus ich ignoracia kazdodenneho porusovania mnozstva predpisov vodicmi. Zamerani su len na rychlost a alkohol.
Predpisy su bohuzial to jedoine co absolventi autoskoly vedia. A bohuzial drzat rucicku na cisle co videli u cesty je tiez zakladna lekcia z autoskoly. PZ s tym nic nema, Problem je legislativny v tom na co sa dava doraz na skuskach. Nikto skutocne netestuje schopnost viest vozidlo a to je zhodou nahod to co vodic robi.