fuuha, 5 rokov jazdy na napouzitelnych kolesach, to som asi cudny, a presli strade bianche,taliansko, francuzske alpy, dolomity, korziku, malorku, kus slovenska a aj v dazdi, sotoline a blate..... asi je nieco na mne nespravne.
22.08.2020 - 13:00:37
05
milos21 napísal:
Pokiaľ nemáš kotúčové brzdy, tak karbónové kolesá sú nepoužiteľné, pokiaľ nejazdíš len za slnečného počasia nad 20°C alebo nie si profík, ktorému to je jedno...


Mna by zaujimalo, preco prave nad 20C?
22.08.2020 - 14:01:59
00
Lebo mi to proste napadlo pri mojej hyperbole :)
22.08.2020 - 14:39:50
00
Asi zrusim objednavku na tie moje karbony ktore su na rafkove brzdy...🤔
22.08.2020 - 17:40:51
00
hmm... a to som chcel odpoved/rady od cestakov co maju fakt nieco odjazdene na karbonoch :)
22.08.2020 - 18:20:54
00
milos21 napísal:
Pokiaľ nemáš kotúčové brzdy, tak karbónové kolesá sú nepoužiteľné, pokiaľ nejazdíš len za slnečného počasia nad 20°C alebo nie si profík, ktorému to je jedno...


koľko km alebo sezón máš najazdenè karbóny, že tvrdiíš toto tu ? Alebo len si počul od niekoho, kto to to počul v rádiu vatikán :-) ? Dobré leda tak do hlodov fóra
22.08.2020 - 19:47:37
02
milos21 napísal:
Pokiaľ nemáš kotúčové brzdy, tak karbónové kolesá sú nepoužiteľné, pokiaľ nejazdíš len za slnečného počasia nad 20°C alebo nie si profík, ktorému to je jedno...


Prosíme si vysvetlenie, toto tvrdenie ma zhodilo zo stoličky :lol:
22.08.2020 - 19:50:10
00
Neviem, v daždi/po daždi/v hmle/v snehu (ani tomu som sa nevyhol) je to na figu aj na hliníkových kolesách, keď som kupoval nové, tak som sa karbónu oblúkom vyhýbal. A ako som kúpil cesťák na skúšku, neviem sa dočkať dňa, kedy si konečne kúpim rám na kotúčove brzdy. Som rád, že ma cesta chytila presne v dobe nástupu kotúčoviek na cesťákoch, to je pre mňa spasenie... Však nikomu nenútim svoj názor :)
22.08.2020 - 20:10:05
00
a je vobec rozdiel v brzdeni na hlinikovom alebo karbonovom rafku?
23.08.2020 - 08:47:43
00
Rozdiel tam samozrejme je, aky velky zalezi od kolies. Ale ze by boli nepouzitelne... Ja mam teraz Zippy a tam ten brzdny ucinok v dazdi je celkom bieda, Bory brzdili podstatne lepsie. Keby som mal na tom zavodit v dazdi, tak by ta nepouzitelnost nabrala iny vyznam, ale v treningu nemam problem ist dole opatrne, aspon sa nevyvalam kvoli inemu dovodu. :) Zit v alpach, je to o inom.
23.08.2020 - 09:34:56
10
dik, mozno to mal milos21 na mysli, ked uz karbon tak aj s kotucom.
A zivotnost karbo rafika je rovnaka s hlinikom, neprebrzdi sa skor? Samozrejme pri spravnych gumickach...
23.08.2020 - 09:55:48
00
Lenze on tam nepisal len o dazdi. A neopouzitelnost je predsa len silne slovo. K zivotnosti musi napisat niekto iny. Ja zas naenajazdim take kilometre, ze by som sa k tomu mohol vyjadrit.
23.08.2020 - 10:05:31
10
Dudo tak na toto som zvedavý aj ja.Vyskúšal som čisto al kolesá,potom som mal karbon s al brzdovou plochou,teraz mam celokarbonové.Čo sa týka brzdného účinku za sucha,nejaký podstatný rozdiel som si medzi al a karbon brzdovou plochou nevšimol,pre mňa cca rovnaký účinok.Keď pozriem na opotrebenie brzdovej plochy po nájazde 5000km,tak musím priznať,že som príjemne prekvapený,opotrebenie je minimálne.Hlavne keď zoberiem do úvahy,že to nie sú žiadne ,,značkové" ráfiky,ale len priemerná Čína.A to jazdím dosť veľa zjazdov,keďže si plánujem v drvivej väčšine kopcovité výjazdy,čiže žiadna rovina,kde sa brzdí len na semaforoch v meste :) Uvidím,ako tá brzdová plocha bude vyzerať niekedy v novembri,dovtedy ešte stihnem najazdiť 2-2500km.
23.08.2020 - 14:14:40
10
Wladix napísal:
mam teraz Zippy a tam ten brzdny ucinok v dazdi je celkom bieda.


aké zippy máš? práve som nad nimi uvažoval, pretože na tie novšie typy písali, že brzdný účinok majú veľmi dobrý, porovnateľný s hliníkovými ráfikmi
23.08.2020 - 15:04:55
00
303 firecrest. Myslim ze nie su posledna verzia.
23.08.2020 - 15:05:59
00
keyboard_arrow_up