Este za nic ale mam objednane, karbon na galuske, uvidime ako to pojde
Kristina a co v tom pripade ked ta chyti dazd v kopcoch? Skusit pockat? Ist pomaly a nonstop brzdit? To asi nie. Pripadne ten zjazd kuskovat? Fakt by ma zaujimalo ako malo to brzdi. V stredu som siel zjazd z BK do race v dazdi a teda mal som pocit ze to az tak velmi dobre nebrzdi ani na tom exalithe a to sa pise ze za mokra to brzdi relativne dobre na to ze su to rafkove brzdy (okej musim priznat ze exalith malo len predne koleso)
Ono je to s tým brzdením na karbónoch ešte trochu inak. Neznalého hlavne za mokra prekvapí prakticky žiadny, alebo iba slabý účinok pri začiatku brzdenia. Keď sa
koleso niekoľko kráť otočí a voda sa brzdovými gumičkami zotrie tak sa nejaký účinok dostaví. Na úplne zastavenie to nie je. Skôr na spomalenie. Na toto je potrebné myslieť. Pri dlhších zjazdoch za mokra a stáleho brzdenia sa
ráfik zohreje a brzdný účinok stúpa. Do účinku Alu ráfkov to však má vždy za mokra ďaleko.
Na druhej strane koľko krát potrebuješ v zjazde úplne zastaviť? Na
cesťáku je to hlavne o spomaľovaní pred zákrutami. Horšie je to v meste, kde musíš na križovatke zastaviť úplne. Mne sa to raz v daždi na stopke nepodarilo a zastala som až v strede križovatky. Našťastie nič nešlo. Vtedy padlo definitívne rozhodnutie prechod na kotúče.
To bolo už pred pár rokmi. Je možné, že súčasné moderné ráfky sa zase o niečo posunuli v efektivite "mokrého" brzdenia. Ja to však už skúšať nebudem. Kutúče aj na cesťáku sú pre mňa skvelý upgrejd a späť k ráfkovým brzdám by som sa už nikdy nevrátila.