Joe70 Na čipovanie zmysel nevidím (aj keď sa to čipnúť v pohode dá), vo verzii
gravel by to bolo podľa mňa dokonca absolútne zbytočné... Nie je tam CX, ale Active Line Plus, takže žiadne "pretláčanie sa s motorom" tam nie je... Nie je problém uvisieť balík s 30+ priemerom (100kg chlap) a v kopcoch si z nás urobil trhací kalendár (tu máš aj cieľovku tohto typu ebajku)... Len jedna otázka: V čom poskytne (okrem predného odpruženia) cross väčší komfort?
Riešil sa tu problém s novým Bosch CX, že pri zastavení npr. na križovatke treba počkať kým skončí nejaké odpočítavanie. Tak som myslel, že všetky nové Bosch motory majú problém so Speed box. Ale sú aj iné možnosti ako SB, tak ok, rýchlosť sa poriešiť dá..
Neskúšal som Active Line Plus, len mám nejaké základy aj z dizajnovania prevodoviek tak jednoducho neverím, že takýto motor nemá žiadny odpor. Ale neskúšal som, nebudem sa hádať. Ty si skúšal všetko, tak aký je v porovnaní s Yamahou ST? Je tam zásadne menší odpor pri vypnutom motore? Keď som si zabudol nabiť
baterku zvládol som cestu do roboty 25 km, priemer 30 km/h, ale v pohode to rozhodne pre mňa nebolo.
Väčší komfort krosu vidím okrem vidly a širších plášťov hlavne v posede. Príde mi to zbytočné hrbiť sa na tvrdom a stále relatívne ťažkom cestnom e-biku limitovanom na 25 km/h, keď som rovnako rýchly na krose. Na cesťák mi pasuje Fazua alebo X35.