Presiel som z 3x9 26" na 2x10 29" a nemam pocit ze mi chybaju prevody. Naviac pri mojej vyske tie 29ny vyzeraju tak nejak lepsie. Je to len o tom, ci si zvyknuty slapat frekvencne alebo silovo.
Tuhost a hmotnost beriem, ale to sa potom vratme k pevnym vidlam a V-brzdam, lebo tie su najlahsie.
Ty si nechal na 29 tie iste prevody, ako si mal na 26?
Mozes napisat presne, co tam mas za kzaetu a prevodniky.
Inak tu nejde o absolutnu tuhost, Tu ide o to, ze ak chces tuhost 26" s 32mm nohami, tak potrebuje boost 29" s 36 nohami. A ta bude o 1000g tazsia a o 1000E drahsia, Ale nevravim, ze nebude lepsia. Jazdil som 26" na V-ckach s pevnou vidlou, Dnes mi to pripada ako tazka BMX. Neda sa to ani porovnat s modernou 29"
Tento argument je ako tvrdit, ze stara zigula bola lepsia, ako nove auta..... kto ta nuti si kupovat teda to nove? voz sa na 26tkach a 3x8 aj do smrti, nikomu z nás to isto vadiť nebude
Sem-tam sa treba držať pravidla, ak nemáš povedať niečo múdre a k veci, radšej mlč...
To ma jednu chybu, nezozenies na to kvalitne diely. Ja som sa snazil jazdit favorit na 2x7 a viackoleckom . A Neuveris dnesne viackolecka su take blato, ze sa rozsipavaju po 200km. Hlavove zlozenie na zavitovu vidlu detto. Povodne diely vydrzali 20 rokov nove na tom vydrzali 2 tyzdne, U
mtb kvalitnu 26" vidlu uz dnes nekupis, nezozenies na nu ani nahradne diely. A k zigulaku.... no odtial po tial, Mal som daciu 1310 break, to auto bolo v mnohych aspektoch ovela ovela lepsie ako cokolvek co dnes kupis. Nie na rychlost, ale na praktickost a prevadzkove naklady, s[polahlivost. Len zase prestali vyrtabat diely. Teraz jazdim auto rv 1998 a zase mam problem, ze neviem zohnat diely. I ked je to najspolahlivejsie a najlacnejsie auto na udrzbu v zo 4 v rodine. Najviac je pokazene samozrejem to najnovsie. Cize toklo k tomu naco mensis. Lebo musis ekonomika sa musi tocit, dane sa musia platit, cyklopriemysel musi zarabat. BTW: Stary ocelovy favorit na 23mm plastoch bol viac aero ako moderny
cestny bike (nemyslim aero bike),