Kenai, prepáč, ale napíšem to takto: očivinde máš problémy so spracovávaním faktov a s pochopením písaného textu, z čoho v spolupráci s prehnaným sebavedomím vznikajú extra dlhé príspevky plné hlúpostí.
1.
A kde si nasiel udaje o tom ze XCR34 ma plastove klazky ?
Napísal som:
RS
vidlica získa "vakel" o dosť ťažšie ako nejaká bežná Suntour, ktorá má menej kvalitné a často plastové púzdra (XCR má teraz ak som dobre pozeral sčasti plastové a sčasti kovové púzdra, až Raidon ich má bez plastov).
Je tam uvedené, že XCR má sčasti plastové a sčasti kovové púzdra. Nie je tam uvedené, že by mala "plastove klazky", nech už to znamená čokoľvek.
2.
Este si zabudol uviest ako sa servisuje ta RS a ako sa na nej meni zdvih a ako to zaciatocnik spravi lavou zadnou.
Bežný
servis je jednoduchý - dve skrutky dole, vytiahnuť spodné nohy, očistiť / vymeniť spotrebný materiál, doplniť
olej a zase nasunúť a priskrutkovať spodné nohy. Neviem teda, kde si predstavuješ nejaký problém alebo rozdiel oproti Suntour vidliciam, ak sa bavíme o "malom" servise. Skôr môže byť problematické prerábanie Suntour
vidlice na olejové mazanie, ktoré si spomenul, ako bežný servis RS vidlice, ktorá je v základe pripravená na olejové mazanie (či je tam dostatok mazacieho oleja od výroby, to je už na inú debatu).
A prečo by hneď mal chcieť niekto meniť zdvih? A ak by aj chcel, tak 30 Silver by mala mať klasický spacer, ktorý stačí vyhodiť) a mala by mať potom zdvih 120 mm.
Strana 44 tu:
https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000005918_service_manual_2018-2020_judy_30_recon_english_rev_a_0.pdf3.
Ak si myslis ze 30mm nohy budu pevnejsie ako 34mm tak dobre pre teba usetris vahu. Zelam krasne skakanie.
Napísal som niečo také, že to bude dobrá vidlica na skákanie a že tie 30 mm vnútorné nohy budú mať vyššiu "pevnosť" ako 34 mm nohy?
4.
Predpokladam, ze si tych vaklavich RS 34mm videl uz zopar. Lebo je dobry dovod preco v testoch napr auron 34 je najtuhsia
vidla v 34mm poli.
Vakel ≠ tuhosť v krute, predozadná tuhosť. Vakel je, ak sa bavíme o vidliciach, vôľa medzi vnutornými a vonkajšími nohami, ktorá sa začne prejavovať zväčša vtedy, keď sa opotrebujú klzné púzdra.
Púzdra Suntour, ukážka:
https://www.bikeservis.com/puzdro-plastove-fee449-p-8002.htmlPúzdra RockShox, ukážka:
https://www.jensonusa.com/Rockshox-Bushing-Kits= je jasné, ktoré vydržia dlhšie bez "vakla"
Suntour na klzných púzdrach dosť šetrí/šetril, tiež sa menej riešia nejaké výrobné tolerancie (menej precízna výroba) a preto mali/majú skôr vakel.
https://www.bike-forum.cz/forum/sr-suntour-raidon-vule-u-nove-vidliceHybridné púzdra, ktoré majú nové XCR vidlice by mali byť kovovo plastové, takže sa stále nedá očakávať, že to bude porovnateľné s "plnohodnotným" riešením, ako majú RockShox vidlice.
https://forums.mtbr.com/beginners-corner/new-guy-here-introduction-fork-questions-1007127.html#post12541340https://www.vitalmtb.com/product/guide/Forks,33/SR-Suntour/XCR-34-LO-R,21382Stačí, dobre som sa rozpísal?