Máš na nej risku, ktorá to označuje.
06.10.2020 - 15:54:46
02
Nazgul napísal:
Tak to chlapci v BA majú nejakú slabšiu informovanosť :-) Nirvana je dostupná už dlhšiu dobu... 899,- MOC...


On to myslel tak, že som si vybavil zľavu 100 eúr
06.10.2020 - 16:04:53
00
Nazgul konkretne to bol green bike, co je na stranke Ghost oznaceny ako jediny dealer v BA. :|
06.10.2020 - 16:05:46
00
fixska nesuhlasim. Zakaznik ma odchadzat s nastavenym bikom. Prehliadka po zabehu je zas ina vec.

Kupoval som s kamoskou ebike v BA.
Chalan pri odovzdani dofukal vidlu na jej vahu, ukazal ako sa vyberaju pevne osky presne kvoli preprave v aute, rovnako tak ako ide von a dnu baterka, ako sa motor sprava a upozornil na limit 25kmh, ... a ine veci co mi teraz nenapadnu.

Presne to by som ocakaval vsade. A nie ze hlavne davaj peniaze, staci ze vidla je dofukana na mojich 100kg ked som sa bol previezt a sedlovka mastna lebo som ju ochytal rukami od salamy.
06.10.2020 - 16:08:43
01
Však OK ale ak sa niekomu rozšteluje radenie, čoho sa v tom príspevku chalan obáva, tak na to je tá ganrančka, však nech zas nerobí paniku a na druhej strane, nech neočakáva, že mu to bude radiť navždy dobre. Proste veci sa dejú a aj na novom biku sa objavia nejaké veci, ktoré treba doladiť a nie vždy sa to dá spraviť kým ho majiteľ (ktorý má na chod možno aj isté preferencie alebo očakávania) poriadne nezajazdí. Inštruktáž je druhá vec :) Ale vravím, nechcem nikoho obhajovať, je pravdepodobné, že predajca to odflákol.
06.10.2020 - 17:47:37
00
Kupene, vyskusane, zablatene, umyte. Hlavne dole kopcom velky rozdiel oproti 26 s pruzinovou vidlou, fajny je. V obchode mi nastavili vidlicu podla vahy, namontovali kosiky a vymenili pedale so starym bicyklom. Inak tie plastove veci co boli pri navode su na nieco dobre?

Prílohy:

IMG_20201006_154255.jpg
IMG_20201006_154255.jpg 1.21 MiB thumb_up0thumb_down

IMG_20201006_154059.jpg
IMG_20201006_154059.jpg 1.45 MiB thumb_up1thumb_down

IMG_20201006_172714.jpg
IMG_20201006_172714.jpg 993.35 KiB thumb_up0thumb_down

06.10.2020 - 17:53:23
01
No, presne tak by to malo vyzerat pri predaji :)
Tie Meridy su velmi prijemne, v inej teme akurat riesia ze to kedysi bol mainstream a teraz stretnes viac Santa Cruz jak Medidu.

Tie cervene blbosti su zarazky do brzd. Ked vytiahnes koleso, das to namiesto kotuca aby sa ti nestalo ze nahodou stlacis paku a dosticky ti zostanu narazene na seba. Daju sa dat naspat tenkym plochym predmetom, ale pospominas vsetkych svatych.
06.10.2020 - 18:28:26
10
Keď mu nepovedali, načo sú tie plastové zarážky do strmeňov, až tak super ten predaj zas nebol :D :D to my sme napríklad hovorili
06.10.2020 - 18:39:40
02
fixska napísal:
Však OK ale ak sa niekomu rozšteluje radenie, čoho sa v tom príspevku chalan obáva, ...

Co sa radenia tyka je to objektivna vec co treba doladit po par km a neda sa to na novm biku nastavit tak, aby to islo na veky (okrem elektrickych systemov).

Bowdeny sa totiz usadia, lanko do nich trocha kde tu, zahryzne a naraz je to trocha moc volne. Take doladenie vole lanka nepovazujem za servis, da sa to za jazdy behom 2sec upravit. Faktom ale je, ze ak sa radenie uvolni po 100km obchod za to naozaj nemoze. To iste aj mechanicke brzdy, ale to je uz asi vec cias minulych. Dalsia vec je hlavove zlozenie, tiez treba po par km na novom biku skontrolovat, loziska sedia na mnohych ramoch v kontakte s farbou a ta sa stlaci, obrusu a naraz je tam vola. Treba po 100km urcite pozriet.


Naposledy upravil Kenai dňa 06.10.2020 - 18:46:36, celkovo upravené 1 krát.

06.10.2020 - 18:44:16
00
No dobre, dobre, uznavam :D
Ja som napriklad zarazky (k Meride) ani nedostal a veru by sa mi zisli ked som minule vykladal bike z auta a chmatol brzdu. Nastastie az doma.
06.10.2020 - 18:44:48
00
A urcite ti nepovedali ze musis umyt valceky od spiny brzdovou kvapalinou, kym ich zatlacis spat. Ze nie? To nehovoria nikde, dokonca sa to nikde ani nepise jedine park tool to ma v postupoch. Ale je to velky pruser ak to neurobis, lebo natlacis vsetok ten bordel z platniciek a kotuca co sa obrusil a nalepil na valceky do tych tesneni co ich centruju. To je aj dovod preco vela ludom nechodia brzdy rovnomerne uz od prvej vymeny platniciek. Proste valceky drhnu pre ten bordel co s nimi narvali dnu do strmena. Ja som tak jedny brzdy celkom slusne znefunkcnil, kym som tuto informaciu nasiel. Nerobia to tak dokonca ani v servisoch. Preto by som na moj bike nenachal siahnut ziadneho servisaka.
06.10.2020 - 18:51:54
02
Hej, to na čo to je mi povedať mali, to sa zíde aj pre bežné prenosy bicykla, pred tým som mal véčka :D Ale zas si nemyslím, že by mali vysvetlovať ako sa robí komplet servis bicykla, ja ani tu kvapalinu do brzd nemam. Podla mňa aj veľmi preceňujete na čo si taký začiatočník trúfne a čo má doma a je si ochotný kúpiť a naučiť sa keď je to len jeho hobby a až tak vážne to pri ostatných veciach neberie. Ja osobne mám multikľúč s nitovačom, šubleru, montpáky a rozmýšlam že si kúpim tu sadu na odvzdušnenie bŕzd z aliexpresu a pumpu na vidlicu z decatlonu. Viem nastaviť prehadzovačku (4 šróbiky), dotiahnúť ak sa niečo uvoľní, na bicykli pred tým aj vymeniť lanko, asi aj tu by som to skúsil aj keď ten nový bike má už vnútorné vedenie, vymeniť plášť a dušu, nafúkať vidlicu, namazať nohy vidlice, reťaz a zmerať ju. Pred rozoberaním vidlice, nábojov, hlavových zložení a kaziet, kde aj tak treba dokupovať zvlášť nástroje a rôzne neviem aké ložiská a tesnenia mám už rešpekt. Skôr by mali upozorniť čo si všímať a keď tam do servisu prídeš, netváriť sa ako kyslé uhorky, že niečo chceš a vedieť čo treba urobiť a fakt to urobiť. Až na tie plasty to u mňa bolo ok, že sa mám zastaviť na garančnú alebo ak by niečo bolo zlé skôr, že ak zistím, že tú vidlicu mám tvrdo/ makko mám sa staviť a že sú tam pevné osky a sramy páčky sa stláčajú do opačnej strany ako shimano. Mne osobne asi zatial stačia tie zručnosti čo som vypísal a určiť kde môže byť problém. Aj keď je pravda že v servisoch je to také všelijaké a vedieť komplet všetko je isto výhoda. Inde sa mi stalo, že som chcel len vymeniť dušu lebo som bol mimo a neskontrolovali plášť v ktorom bol stále tŕň a po asi 20 metroch som sa vracal, alebo som tam šiel s tým, že je niečo so zadným nábojom a na to mi povedali, že treba ho vymeniť a prepliesť celé koleso a zaspievali strašnú sumu, tak som išiel inde a tam mi len vymenili niečo v tom náboji a vyšlo to na pár eur a všetko fungovalo. Prepáčte za off topic ale aj tak je ho tu veľa. Ja končím a ďakujem za rady a teším sa z nového biku :)
06.10.2020 - 19:53:56
01
Síce bike mám len 2 dni, ale zatiaľ to pokladám za jedno z najlepších rozhodnutí v živote :) hoci to stálo riadnu časť brigádnickej výplaty, ale fakt to stojí za to. Včera podvečer som ho kúpil a už mám skoro 50km najazdené. Na sobotu som si naplánoval s kamarátkou taký trošku dlhší výjazd, tak snáď počasie nesklame lebo polovica trasy je po poľných cestách. Musím nejako dovtedy poriešiť tu extrémne nafúkanu vidlicu...
06.10.2020 - 20:21:18
10
Presne tak, treba jazdiť kým sa ešte dá a využiť pekné počasie. K tej vidlici, ak sa Ti zdá že je nafúkaná veľmi, nie je nič jednoduchšie. Pozri si tento článok : https://www.mtbiker.sk/video/11273/video-zakladne-nastavenie-pruzenia-tlak-odskok-progresivita.html
Takže vieš či je naozaj prefúknutá na vyšší tlak, teda či sa Ti po nastúpení zatlačí vidlica (nastavenie SAG) správne.
A ak bude veľký tlak a nemáš pumpu možno Ti bude stačiť povoliť na ľavej strane maticu ventilu na vidlici, a jemne (ozaj jemne) potlačiť stred ventilu/odfúknuť. Obvykle je tam autoventil hlava. Odfúknuť vyšší tlak takto na nižší nie je problém, skôr nafúkať bez pumpy s manometrom na správny tlak by bol problém. Preto jemne na to. Ale servis resp. správna pumpa to istí.
06.10.2020 - 22:53:31
01
Asi budem musieť odbehnúť do servisu no...

https://m.alza.sk/sport/moon-nebula-predne-zadne-d5685156.htm?kampan=adwsp_sport_pla_all_sport_cyklistika_m_9062583__SptMoon015&gclid=CjwKCAjwq_D7BRADEiwAVMDdHsaPMtvSQrsLLSdiAADEYJB4rgzo-ThBVdKaKF12aFn5M2k-JeKoxRoCXrEQAvD_BwE

Máte niekto skúsenosť? Stoja za tú cenu? Prípadne mi neviete niečo odporučiť? Čim lepšia cena, tým lepšie 🙄😃
06.10.2020 - 23:03:13
00
keyboard_arrow_up