Hej, to na čo to je mi povedať mali, to sa zíde aj pre bežné prenosy bicykla, pred tým som mal véčka
Ale zas si nemyslím, že by mali vysvetlovať ako sa robí komplet
servis bicykla, ja ani tu kvapalinu do brzd nemam. Podla mňa aj veľmi preceňujete na čo si taký začiatočník trúfne a čo má doma a je si ochotný kúpiť a naučiť sa keď je to len jeho hobby a až tak vážne to pri ostatných veciach neberie. Ja osobne mám multikľúč s nitovačom, šubleru, montpáky a rozmýšlam že si kúpim tu sadu na odvzdušnenie bŕzd z aliexpresu a pumpu na vidlicu z decatlonu. Viem nastaviť prehadzovačku (4 šróbiky), dotiahnúť ak sa niečo uvoľní, na
bicykli pred tým aj vymeniť lanko, asi aj tu by som to skúsil aj keď ten nový bike má už vnútorné vedenie, vymeniť
plášť a dušu, nafúkať vidlicu, namazať nohy vidlice, reťaz a zmerať ju. Pred rozoberaním vidlice, nábojov, hlavových zložení a kaziet, kde aj tak treba dokupovať zvlášť nástroje a rôzne neviem aké ložiská a tesnenia mám už rešpekt. Skôr by mali upozorniť čo si všímať a keď tam do servisu prídeš, netváriť sa ako kyslé uhorky, že niečo chceš a vedieť čo treba urobiť a fakt to urobiť. Až na tie plasty to u mňa bolo ok, že sa mám zastaviť na garančnú alebo ak by niečo bolo zlé skôr, že ak zistím, že tú vidlicu mám tvrdo/ makko mám sa staviť a že sú tam pevné osky a sramy páčky sa stláčajú do opačnej strany ako shimano. Mne osobne asi zatial stačia tie zručnosti čo som vypísal a určiť kde môže byť problém. Aj keď je pravda že v servisoch je to také všelijaké a vedieť komplet všetko je isto výhoda. Inde sa mi stalo, že som chcel len vymeniť dušu lebo som bol mimo a neskontrolovali plášť v ktorom bol stále tŕň a po asi 20 metroch som sa vracal, alebo som tam šiel s tým, že je niečo so zadným nábojom a na to mi povedali, že treba ho vymeniť a prepliesť celé
koleso a zaspievali strašnú sumu, tak som išiel inde a tam mi len vymenili niečo v tom náboji a vyšlo to na pár eur a všetko fungovalo. Prepáčte za off topic ale aj tak je ho tu veľa. Ja končím a ďakujem za rady a teším sa z nového biku