Vymeny oleja v motore stanovuje výrobca.
V praxi bohuzial aj preto aby splnil marketingove poziadavky.V Nissane ked prisiel motor K9K (1,5dCi) v Almere mal interval30tkm ked benzinove QG15 mali 15tkm.
V modeli Note mal benzinak HR16 interval 30tkm a nafta K9K 20tkm.
Ked sme boli na skoleni k novym modelom som sa skolitela pytal prečo sa to " obratilo" a jeho odpoved bola ze motory HR16 su ako nova generacia tak konstruovane a u toho K9K je to iba marketingova zalezitost!!!!
Model D22 Pick up s motorom YD25 mal interval 10tkm a
vykon cca80kW.Ale D 40 Navara s modifikovanym YD25( common rail) mal interval 30tkm a vykon az 128kW!!!
Tak treba hladiet na doporucovane vymeny od vyrobcov ktore sa časom viac menej predlzovali podla "mody" a ked uz boli moc našponovane prišiel premenlivy interval kde si riadiacia jednotka motora rata počet štartov a senzor v olejovej vani strazi kontaminacou uhlikom(sadzami).A tak sa stava ze palubny počítač pošle uzivatela na vymenu oleja aj v prvej tretine marketingovo dlheho intervalu.
Je však vzdy lepsi novy
olej ak chcete plechovku pouzivat dlhsie ako skonci jej leasing...