Ahojte, rozhodol som sa kupit si stary favorit a prerobit a sfunkcnit ho tak aby mi vyhovoval, vyslovene ako bicykel za ucelom chodit do jednoty a na pivo. V kompatibilite dielov sa moc nevyznam, praveze celkovo v celko tematike sa moc nevyznam hoci precital som co to na forach.

Rozmyslam co s radenim. Vzadu mam prehadzovac shimano 300(+6 kolecko), vpredu kluky s dvojitym prevodom. Kluky idem menit za stvorhran (aj menit stredove zlozenie) no rozmyslam ze by som zachoval dvojprevod. Problem je ze nevyhovuju mi, niesom zvyknuty na packy na rame, a teda chcel by som mat radenie na riaditkach.
Hovorim dobre ak poviem ze na tu zadnu shimano 300 by som mohol dat hocijaku " MTB" indexovu riadiacu 6 stupnovu packu shimano?
Nasiel by som nieco co namontujem na riaditka, neindexovane co by ovladalo presmykovac? Samozrejme je to favorit, chcem to cele postavit skor na bazarovych dieloch (rozumej za lacno) resp. mohol by som pouzit riadiacu packu 3 indexovu aj na 2-presmykovac? (musim pozret ale presmykovac asi bude original), alebo radsej tam prsknut 3 prevod kluky a presmykovac tiez z MTB a vykaslat sa na dvoj prevod?

Vdaka
20.04.2021 - 00:28:59
00
Thesixtyeight kúsok dozadu som dával príspevok s prehadzovačkou, síce páčkovou, ale má indexové radenie rýchlostí vzadu. Ak k tomu dáš aj tú prehadzovačku, čo som tam spomínal a viackolo, ktoré umožňuje indexové radenie, tak je to značný upgrade a praktický. Zohnať dualy 2x6 či 2x7 bude drahé a náročné.
20.04.2021 - 06:26:22
00
Pri 3prevode pozor na dlzku osky (a reťazovú linku), asi aj tak nebudes vediet zaradit vsetkych 18ci 21 prevodov. (A vela z nich bude rovnaky prevodovy pomer)

Na jazdenie do obchodu (na rovine) mi za mlada stacilo zopar prevodov. Ak nemas príliš veľké kopce: skusil by som predny prevodnik (existujuci/dostupny/lacny) bez presmykaca (zaradis pred jazdou:)),uvidis, co za prevody pouzivas a potom upgrade podla toho.
20.04.2021 - 09:03:48
00
No tak mám pre vás update. Bude Vás to asi zaujímať. Rám mám F1, to som nevedel. Objednal som dnes sadu kolies na matice ako ste mi poradili (komplet obuté, zosilnené a asi aj vycetrované - 70€) , taktiež komplet Sadu Shimano 105 (prešmýkač, radenie SIS a prehadzovač) no a idem objednať ešte stredové zloženie na štvorhran, kľuky tiež asi Shimano 105. (Všetko také 80te roky, aby som dizajnovo úplne nevyskakoval) Zatiaľ som na sume za toto všetko na nejakých 130€ aj s poštou SK/CZ. Samozrejme, budú ešte nejaké bowdeny, lanká a pod. Keď to všetko príde, skúsim to poskladať, vyskúšať a následne opäť rozobrať. Potom pošlem rám na renováciu. Bude to pekný projekt. Teším sa veľmi
20.04.2021 - 11:28:33
00
ak je to F1 je mozne ze bude mat kovane patky s hakom a tym padom by to zvladlo aj kolesa s rychloupinakom. postni fotku toho ramu.

EDIT: pozabudol som ze si dal foto na predchadzaucej strane. Mas dokonca viac foto aj v profile. Ja sa asi do toho uplne nevyznam ale nepride mi to ako F1 ram, mozno sa mylim. alebo velmi stary f1 ram, nevidno ani vyrazene cislo zospodu ramu.
20.04.2021 - 11:36:27
00
misko_hrasko napísal:
ak je to F1 je mozne ze bude mat kovane patky s hakom a tym padom by to zvladlo aj kolesa s rychloupinakom. postni fotku toho ramu.

EDIT: pozabudol som ze si dal foto na predchadzaucej strane. Mas dokonca viac foto aj v profile. Ja sa asi do toho uplne nevyznam ale nepride mi to ako F1 ram, mozno sa mylim. alebo velmi stary f1 ram, nevidno ani vyrazene cislo zospodu ramu.



Tak mi povedal kamoš ktorého mám po ruke. Je kľudne možné že sa mýlil. Povedal že ak je to ,,ľahký rám,, je možné že to bude F1 pretože tie boli vraj ľahšie ako ostatné. Číslo rámu asi nie je. pretože zospodu ho nevidno.

Prílohy:

IMG_3434.jpg
IMG_3434.jpg 965.43 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_3441 (1).jpg
IMG_3441 (1).jpg 984.87 KiB thumb_up0thumb_down

20.04.2021 - 11:48:29
00
Mno neviem, ani mne to na F1 nevyzerá, skor ako snaha prekryt tym zvarom originálne vyrobne číslo.

Nech sa vyjadria experti.
(Odhad podla hmotnosti uplne diskvalifikuje odhadcu ;))
20.04.2021 - 11:57:38
10
Este cosi, nie som si isty a nejdem hladat,ale F1 mali uchyt (ocko) na blatnik/nosic?
20.04.2021 - 12:00:10
00
Marli napísal:
Mno neviem, ani mne to na F1 nevyzerá, skor ako snaha prekryt tym zvarom originálne vyrobne číslo.

Nech sa vyjadria experti.
(Odhad podla hmotnosti uplne diskvalifikuje odhadcu ;))



Je to vlastne jedno. Teším sa na opravu ako takú či je to F1 alebo F1000. Pohoda. :)
20.04.2021 - 12:06:09
00
asi ten len na zaver k tomu ze F1 su odost vzacnejsie kusy a nie su to tuzexove favority preto sa vsetci toho chytili tunak :). Uricte je dolezitejsie ze sa tesis na opravu. Poviem ti tak ze som zacinal presne ako ty pred 3 rokmi neskuseny, len som dostal do ruky favorit v podobnom stave. A chcel som si tym rovnako prejst ako ty s tym ze som chcel vymenit minimum vybavy a vlastne nove som daval len bowdeny lanka plaste duse spalky a omotavka, vsetko ostalo origo. rychlo som zistil ze to je tazka vaha a moc rychlo sa na nom nepresuvam. rovnako rychlo som zistil ze klinkova os je trest (hovorili mi to tu vsetci ale aj tak som si to chcel vyskusat :D) hned som to vymenil za 4 hran kluky a postupne som vymenil na tom cajgli skoro vsetko okrem samotneho ramu. riadna zmena boli kvalitne kolesa - aj ked dobove a rovnako lepsie barany - dobove, brzdy ani nehovorim, centriky som ohybal pri brzdeni. ostal som pri single speede v bratislave pohodka a lietam na tom cajgli tak ze obieham aj samponovych ziletkarov v meste v klude :)
20.04.2021 - 12:24:57
02
misko_hrasko napísal:
asi ten len na zaver k tomu ze F1 su odost vzacnejsie kusy a nie su to tuzexove favority preto sa vsetci toho chytili tunak :). Uricte je dolezitejsie ze sa tesis na opravu. Poviem ti tak ze som zacinal presne ako ty pred 3 rokmi neskuseny, len som dostal do ruky favorit v podobnom stave. A chcel som si tym rovnako prejst ako ty s tym ze som chcel vymenit minimum vybavy a vlastne nove som daval len bowdeny lanka plaste duse spalky a omotavka, vsetko ostalo origo. rychlo som zistil ze to je tazka vaha a moc rychlo sa na nom nepresuvam. rovnako rychlo som zistil ze klinkova os je trest (hovorili mi to tu vsetci ale aj tak som si to chcel vyskusat :D) hned som to vymenil za 4 hran kluky a postupne som vymenil na tom cajgli skoro vsetko okrem samotneho ramu. riadna zmena boli kvalitne kolesa - aj ked dobove a rovnako lepsie barany - dobove, brzdy ani nehovorim, centriky som ohybal pri brzdeni. ostal som pri single speede v bratislave pohodka a lietam na tom cajgli tak ze obieham aj samponovych ziletkarov v meste v klude :)



Super slová. Ďakujem. Ja som dosť ňurač a veľmi ma baví si hľadať diely či už na autá PC alebo teraz na bajk. Takže, je to pre mňa slasť teraz celý ten proces. Čo sa týka toho štvorhranného stredového zloženia, dostal som už odporúčanie na jeden model síce ale opýtam sa pre istotu. Jedná sa konkrétne o tento kus:

https://www.all4bike.sk/stvorhran/oska-shimano-un300-bsa-68x113mm-bez-skrutiek-na-stvorhran/

Chcem sa opýtať teda či bude ok tento alebo či je nejaká pravdepodobnosť že rôzne verzie Favoritu mali rôzne šírky pre tieto diely. Tento mi bol odporúčaný ako model ktorý bol použitý a slúži dobre.
20.04.2021 - 14:03:09
00
68 je rozmer stredu v ráme a to na favorit sedí. 113 je rozmer osky. Tú musíš vyberať podľa kľúk, čo chceš osadiť.
20.04.2021 - 14:39:52
00
Sasulnik napísal:
68 je rozmer stredu v ráme a to na favorit sedí. 113 je rozmer osky. Tú musíš vyberať podľa kľúk, čo chceš osadiť.


nad týmto dumem.
https://sport.bazos.cz/inzerat/134355831/kliky-shimano-rsx.php
20.04.2021 - 14:49:51
01
Ešte by som sa rád opýtal, aké špalíky môžem kúpiť na tie Centric brzdy? Môžem to nahradiť ľubovoľne?
20.04.2021 - 15:11:22
00
ano, mozes. pasuju tam bezne cestne spaliky.

Prílohy:

DEC9DE96-290A-4146-A410-2D408907BF17.jpeg
DEC9DE96-290A-4146-A410-2D408907BF17.jpeg 845.64 KiB thumb_up0thumb_down

20.04.2021 - 18:00:00
10
keyboard_arrow_up