cokupit, zákony sú politikum a vieš, že politika je umenie možného. Nový "zakon o cyklodoprave, v ktorom bude riesene vsetko" je absolútny nezmysel, to je nereálna a navyše nesystémová vec.
Na druhej strane samozrejme implementácia cyklopodporných opatrení do relevantných zákonov je samozrejme potrebná a petícia niektoré z týchto vecí navrhuje. Navyše naše zákony sú už dosť procyklistické, problém nie je v tom, že by boli úplne zlé, ale že sa nevymáhajú.
Tá petícia má ešte ďalšie tri body, ktorú sú zo systémového hľadiska podstatnejšie, než ten prvý o 1.5 m odstupe. Ale aj on je užitočný, väčšina ľudí sa snaží dodržiavať zákony a tak sa zváši počet vodičov, ktorí dodržia potrebný odstup. V každej krajine, kde prijali presný odstup, nahlas hovoria, že ide o "osvetové" pravidlo, ktoré má upozorniť na problém. Podobne je tomu aj na Slovensku. Nikto neočakáva, že teraz policajti začnú nejako merať 1500 mm.
Na druhej strane je bez problémov uplatniteľná prax, že v prípade nehody, zapríčinenej nedostatočným odstupom, vie pri určitých okolnostiach súdny znalec zistiť, či bol dodržaný odstup - najmä na základe kamerových záznamov, ak sú dostupné. Robí sa to bežne v iných krajinách a niet dôvodu, prečo by sa to nedalo robiť u nás. Nie je to žiadna "ex post kriminalizácia", je to hľadanie spravodlivosti.
Inak súhlas, premena chodníkov pozdĺž výpadoviek a iných frekventovaných na zdieľané chodníky cyklistov a chodcov je nízko visiace ovocie a nechápem, prečo to mestá ako dočasné riešenie nerobia vo veľkom. Potrebné úpravy sú minimálne, de facto iba nájazdy na obrubníky a dopravné značenie (i keď tu opäť zohráva negatívnu úlohu dopravný inšpektorát - to rieši bod 3 petície). Pokiaľ viem, tak sa to chystá v Bratislave na Vajnorskej (?).