Jano1987
Mesto: Bratislava
Založený: 05.05.2018
Príspevky: 2 825
Celé to je o ohľaduplnosti. Ja ako chodec keď chcem ísť cez prechod a vidím, že už iba 1-3 autá a nič, tak sa tam nebudem tlačiť, že musím prejsť, lebo budem stáť 7,32s, nechám ich prejsť. Mňa ako šoféra to poteší, že chodec použil rozum a nemusím kvôli nemu brzdiť. Keď pôjdem cez ďalší prechod a uvidím tam chodcov a pozriem sa dozadu, že za mnou 30 áut, tak zastavím. Nemám problém. Ako chodec to ocením. Nemusel zastaviť, ale zastavil. Samozrejme je tu aj druhá vec, že chodci by mali prechádzať v skupinkách, nie že medzi chodcami 2m rozostupy. Krásny príklad je prechod na Kamennom, chodci tade chodia ako ovce, potom sa divia, keď je tam nervózny šofér, lebo proste chodci idú síce riedko, ale keď vyštartuje, tak niekoho sundá. Pritom keď vidím, že je tam 15 áut a stále tam chodia chodci s 2-3m rozostupmi, tak zastavím a nechám ich prejsť a potom znova. Môžem ísť. Základná slušnosť (a platný zákon čo sa týka chodcov na menej ako A4, ale nejak ho chodci neovládajú). Tak isto nemám problém pustiť motorkára keď som v aute dopredu, kľudne mu aj uhnem, keď u ňom viem, ale keď sa prirúti 180 na 50, tak sorry, neuhnem ani o 1mm. Len veľa motorkárov sa proste natlačí. Takto som došiel o 2 späťáky a mal som oškreté boky, lebo stojím s osobákom vedľa autobusu a medzi nami tak 50cm priestoru a aj tak sa tam natlačí motorkár, ešte sa sťažuje, že ho blokujem. To isté aj cyklista, lebo on má právo ma zprava obehnúť a ja ho blokujem, lebo som úplne vpravo. To že pred 30 sekundami predtým išla tade sanitka ho už vôbec netankuje. Na jednej strane, ja ako šofér musím nechávať uličku pre záchranné zložky (také hasičské auto má 2,5m na šírku), potom musím nechávať aspoň 1m napravo pre cyklistu, len už potom neviem, koľko mám odrezať zo svojho auta, aby som sa zmestili do toho 2.75, 3.00 širokého pruhu a všetko dodržal. Proste ak má moje auto 2m na šírku aj so späťákmi, tak si musím vybrať. Samozrejme niektorý vodiči naschvál zablokujú cyklistov, ale veľa z nich je tak vpravo preto, aby pre prípad potreby mohla prejsť sanitka/hasičské auto a nerobia to naschvál, že blokujú cyklistov. Tak isto problém a križovatkou a odbočenie doprava. Cyklista si to valí po pravej strane a vidí, že sa blíži križovatka a nejak matne si pamätá, že môže ísť rovno a auto pred ním nemôže zabočiť doprava, že mu musí dať prednosť. Čo je síce pravda, ale týka sa to keď ho obieha auto. Ale keď tam auto čaká ma križovatke, vyhodený blinker doprava, tak má prednosť auto (toto nejak mnohým cyklistom uniká) a pustia to tam a nehoda je na svete. Zvyčajne dopadne horšie cyklista. Ale kto bude ten zlý? Šofér. Pritom ak použijem 1% mozgovej kapacity tak sa tam tlačiť nebudem, nechám to auto odbočiť a potom pôjdem rovno, keďže budem medzi autom, čo odbáča a autom za ním a šofér v aute za ma uvidí a vie o mne. Nič komplikované. Všetci môžu v zdraví prejsť. Ale pre veľa cyklistov megaproblém, lebo však si pamätá len to, že môže obiehať zprava a keď ide rovno, má prednosť. To že ide o 2 rôzne časti zákonov, už nejak nevie.