no a predpokladam ze k vybijaniu prispieva aj to ako casto radis. Niekto kto radi malo lebo chodi rovinky bude mat vacsiu vydrz ako ten co radi skoro stale.
Vyzera to pekne ale tych 500 ci kolko to stoji je fakt vela. Obzvlast za taky komponent ktory je asi najnachylnejsie na poskodenie v lese. Stale tu niekto da fotky ako ohol alebo utrhol prehadzku. Mne sa to sice este nestalo ale otazkou je ci pre to ze mam 10sp a tam je to pevnejsie. Osobne mi lezie na nervy aj menit baterku v PM na cestaku kazde cca 2-3 mesiace :D celkovo baterky to je peklo. Nabijat garmina, nabijat radar, baterka v PM, v speed senzore, v mobile, v hodinkach. v HRM. Ok som sa trochu opustil :D Ale na cestak by som to bral radsej.
17.09.2021 - 12:00:48
01
Kristina napísal:
AXS funguje veľmi dobre. Osobne ho jazdím s reťazou a kazetou XTR, alebo kazetou Garbaruk. S kazetou XTR radí bezkonkurenčne hladko aj pri záťaži. Na druhej strane musím povedať, že som pri prechode na AXS nebola až taká "odvarená". Chýba mi taký ten pocit, kedy som mechanickou páčkou cítila preradenie. Hlavne o niekoľko pastorkov. Mechanické XTR funguje dokonale (a je aj ľahšie). Nechala som sa však "zlákať" na možnosť zbaviť sa jedného bowdenu.


Tu musím úplne súhlasiť. tiež to jazdím s XTR kazetou a reťazou, akurát som prešiel na AXS, kvôli namotanej prehadzovačke a problémom s dostupnosťou Shimano dielov. No a samozrejme je to AXS silne návykové, ale oproti tej XTR sade, ktorá aj podľa mňa radila naozaj perfektne, to nebol až taký galaktický skok ako tu niektorí opisujú.
17.09.2021 - 12:17:11
10
Ja som sa dostal k AXS ako slepe kura k zrnu. Kupil som si nahodou novy bajk, kde to uz bolo. Prve dojmy boli take, ze ved OK. Mierne odlisne packy a pozicia radenia na rajdoch. Tiez som stale pozeral, ci to zaradilo alebo nie. Stacilo par vyjazdov, doladenie polohy, nastavenie o kolko pozicii sa ma preradit pri dlhsom zatlaceni a co bola topka, bolo zobrazovanie aktualneho zaradeneho prevodu na GARMINE. Po necelom mesiaci na AXS by som si sice vedel predstavit mat mechaniku, ale uz by som to nechcel :) Rychlo si na to clovek zvykne. A co sa tyka jemneho doladenia pozicie prehadzovacky cez radenie - tak to je pecka a spravis to pokojne aj pocas jazdy.
17.09.2021 - 12:18:56
02
Paci sa mi, že najprv išiel trend smerom, keď si každý dával indikátor zaradeneho prevodu za pár centov preč a teraz ti to má zobraziť Garmin za pár stovák ?
17.09.2021 - 12:41:23
014
No a diskusia pomaly nadhodila ďalšiu výhodu AXS. Menšia citlivosť na vyladenie B-skrutky. Takže použitie (neviem síce prečo) sady XTR je možné aj napriek tomu, že systém sa nedá vyladiť podľa SRAM originálnej mierky, pretože 2-hý pastorok na ktorom sa robí ladenie má iný počet zubov. Finálne doladenie je potom už len otázkou skúseností a citu. Ale na AXS aj keď to je mierne posunuté oproti tomu čo predpisuje mierka je radenie stále špičkové. Lankový systém na klasickej XX1/X01 už by začal pindať a robiť pazvuky.
17.09.2021 - 12:44:05
00
Len taka technicka .. nabehove hrany na pastorkoch s retazou by mali sluzit na to, ze ak sa presne zaradi horna kladka s retazou, ma to preradit bez dalsich spekulacii /aj jazdene a to pod zatazou/. Ak system robi (dalo by sa to vymysliet aj na mechanickom radeni) , ze najprv posunie kladku mierne nad a potom naspat, je to priznanie ze 12sp uz nefunguje dobre :) . Zaujimalo by ma, ci ten 13sp Box, ktory bol predstaveny asi tak 2-3 roky dozadu je v tomto este horsi, ci jako... a kedy bude 13sp :D .. 52z pastorok je okukany uz.
17.09.2021 - 13:02:36
00
Preto je stranová vôľa v hornej kladke.
Po preradení sa kladka posunie pod pastorok.
17.09.2021 - 13:08:36
01
lto Ten malý posun hore a potom po zacvaknutí späť mali aj staršie mechanické sady odjakživa. A taktiež aj ako píše aJoN s k tomu napomáha aj stranová vôľa vrchnej kladky.
17.09.2021 - 13:14:59
01
aJoN: kladka na lozisku nema co mat volu /pisem o nahradach,ak su/ ..kazdopadne, ak radim hore, tak vola v kladke celkom isto neposuva retaz smerom hore voci pastorku , ale presne naopak. Vyvaklana horna kladka = problemy s radenim.
kristina: pri radeni hore vola v kladke urcite nic nezlepsuje /nemoze/, presne naopak. To s radenim neviem / je to mozne, nehadam sa/
18.09.2021 - 17:36:30
00
Nemá vakel, je plávajúca na oske.
https://youtu.be/anGg-exqlKo?t=119

alebo aj
https://youtu.be/4Ex0-PRwAtY?t=137
18.09.2021 - 18:32:44
25
Transition Sentinel a Scout v hliníku.. :l: 5k USD za GX build je v konkurencii perfektna cenovka :y: Má to normálny stred, Enduro Max ložiská, pecka..

https://www.pinkbike.com/news/first-look-transition-launch-alloy-scout-and-sentinel.html

ep1.pinkbike.org
21.09.2021 - 17:50:28
04
Velebit 5k cenu za gx, hlina, performance. Nova doba. NOVA DOBA.
21.09.2021 - 18:04:32
037
Aspon keby gx axs
21.09.2021 - 18:05:15
00
som rad, že to ešte poniektori beru takto. Ja si už poslednych zopar mesiacov uvedomujem ako neskutočne raketovo stupaju ceny bikov a v podstate sa nič až tak zavratne nedeje, aby tam bola odzrkadlena cena nejakeho vyvoja. Nehovoriac o komponentoch. Keď mam dať za bike 5 klackov, tak to musi už byť aj patrične ohadzane a nie že "Transition" ale iba GX a performance, tak "iba" 5 klackov. :D akože neskutočne drahe už cele to bikovanie začina byť
21.09.2021 - 18:20:05
00
jasne, ze to je nehorazne vela, ale..proste stale tam vidim plusy v porovnani s konkurenciou, najma ked idu tie ceny naozaj tak raketovo hore :!: Lepsie to uz v dohladnej dobe isto nebude...
21.09.2021 - 18:25:32
00
keyboard_arrow_up