JozoB napísal:
na členitom teréne s meniacim sa profilom sa to prepína veľmi často


Praveze na clenitom terene vobec nechces zamykat tlmic, pretoze koleso nebude dobre kopirovat teren, bude horsi zaber, viac to bude hadzat ... Asi jeden z mala pripadov kedy chces zamknut tlmic je ked ides hore kopcom netechnickym terenom, ked je teren technicky, tak tlmic sa nezamyka.

Tu je kratky clanok k tomu: https://shredtrail.com/when-to-lock-out-shock-while-mountain-biking/

To co kondvi pisal je samozrejme hlupost.
22.08.2021 - 21:55:10
01
Áno ty vieš lepšie čo má robiť ako on sám a preto mu sem dáš ešte článok o 150mm endure aby si sa utvrdil že keď ty nepoužívas lockout tak ho nemá nikto používať.
22.08.2021 - 22:35:03
00
kondvi V clanku chalan pise vo vseobecnosti, nepise o 150mm endure, cital si ho? Inac vobec nezalezi na tom ci sa jedna o 100, 120, 150, ... tlmic. Mozes si pozriet aj vysvetlenie na Sterba kola, cca od 5:50: https://www.youtube.com/watch?v=VKzZ7yN43wk

Ako ozaj si trochu nieco o tom nastuduj namiesto atakovania druhych.
23.08.2021 - 11:16:33
01
Takže logicky mi chces povedať že ja svoj 40mm tlmič pri porovnaní so 70mm tlmičom pri nafukani 25% sagu pri prepružení 20mm budem potrebovať rovnakú silu? Samozrejme že nie, preto sú XC bicykle stále relatívne tvrdé oproti napríklad 150mm enduru ktoré zehli omnoho lepšie. Takže je zásadný rozdiel medzi 100mm a 150mm pri slapani a hupani. Ja to z osobnej skúsenosti len môžem potvrdiť keďže som jazdil aj jedno aj druhé.
23.08.2021 - 12:28:46
00
k tomu uzamykaniu a nezamykaniu, ak si kupis bike, ktory ma iba lock a otvoreny mod, tak ten lock budes vyuzivat fakt iba na asfalte mozno, v terene budes mat stale zapnuty, ak si kupis bike, ktory ma 3 polohovy tlmic a vidlicu, tak to budes v 70% mat v trail mode, kde je to trosku pritlmene, ale stale pruzi a v kopci sa nebude hupat, ale ked treba, tak nerovnost vyzehli, nie az tak hladko, ale nestratis grip ako pri uplnom locku, dalsich 20% budes mat uplne otvoreny mod v zjazdoch a ra zvysne asfaltove presuny mozno locknes, alebo to budes jazdit v trail mode i na asfalte. viem o com hovorim. mal som scott spark, kde som to takto vyuzival, teraz mam opat fulla, kde nemam na tlmici uplny lock ale len styl pritvrdeny tlmic, kedy sa vo vyslapoch nehupe ale stale zehli a vo vyslapoch nestracam grip, mam obycajny RS monarch RL a v predu vidlu nezamykam nikdy, ani na asfalte....
tu si mozes napriklad pozriet, ako to funguje pri scotte, viacero znaciek pouziva podobny system, niektore vsak maju len lock alebo uplne vsetko otvorene. v linku najdes aj napr. ako to pouziva Nino Schurter na pretekoch a ten uplny lock vyuzival fakt len v asfaltovych alebo hladkych vyjazdoch, kde isiel bobmy ;),
https://www.scott-sports.com/in/en/page/twinloc
23.08.2021 - 16:36:07
07
tip na HT :
https://www.bike-discount.de/en/buy/radon-jealous-10.0-1029786

hmotnosť len od 9,2 kg, ale nemajú 20" veľkosť rámu len 18" a 22" na výšku 182 cm by asi najlepšie pasovala 20" veľkosť rámu
31.08.2021 - 19:16:34
00
CyclopathicLaughs napísal:
JozoB Pri slapani po rovine vidlu ani tlmic nepotrebujes zamykat

Ak si nikdy vidlicu nepotreboval zamykat, tak bud je necitliva a tvrda, alebo jazdis len tak, bez vykonu :) Vidla bez zamknutia, resp. znacneho pritvrdenia je velka strata :) S tlmicom je to trosku zlozitejsie, ale pritvrdenie je ucelne. Ked uz pre nic ine, tak zapruzenie tlmica ti moze brat energiu, ktorou ides dopredu. Niekedy to stoji za to, niekedy nie. Ale primarne na MTB dupes postojacky, nevozis sa v sedle a kruhovom slapani :)
Lock ale na tlmici neodporucam .. ani na asfalte, tam byvaju najhorsie zakeraciny, ktore si potom odnesie stavba,capy,atd. A vidlica by mala mat taky, co ked dostane naraz, pusti.
31.08.2021 - 20:30:37
00
Ito

Okolo rokov 2003-2006 som mal vzduchovu Manitou vidlu a vzduchovu SR Suntour s lockoutom, tie som zvykol zamykat aj pri slapani po rovine.

Teraz mam vidlu Fox 34 Performance, tlmic Fox Float Performance DPS EVOL, druhu vidlu Rock Shox Recon RL, tretiu vidlu Rock Shox SID. Tieto modernejsie vidlice sa mne osobne ani nepohnu pri slapani po rovine, mensie nerovnosti zoberu kolesa a vacsie nerovnosti beru tieto vidlice a tlmic velmi dobre. Vidlu uplne zamknem len ked viem ze skutocne sa budem musiet v sedle postavit, inac vacsinu casu sedim, teda okrem zjazdu a velmi prudkych stupani.

Nemas nahodou nejake starozitnosti na biku ako som mal ja kedysi?
31.08.2021 - 20:44:08
00
... za 4k € ti dorobím na mojom aj teleskopku aj kratší predstavec doladím na výšku ? ale teraz reálne ten hacker je krásny stroj skôr by som ale bral toho 2020 ako 2021 a vymeniť kolesá a plášte netreba mu nič už ?
21.09.2021 - 23:09:24
00
lto, ked je spravne nastavene LSC, tak vidlica nema dovod sa zanarat pri normalnom slapani v sedle. V stoji je to o inom, tam sa lock urcite hodi, ale pri dnesnych vidliciach so spravne nastavenym HSC a LSC ich v sedle zamykat ozaj netreba.
22.09.2021 - 08:40:59
00
Asi je to o uhle pohladu /nevadi mi tvrdsi zadok, ale vadi mi necitlivost vidlice/ .. jazdil som spustu vidlic a vobec to nie je o tom, ci je starozitnost alebo nie , lebo akakolvek vidlica, ktora mala priskrtene LSC bola z mojho pohladu proste neprijemna /okrem beznej nerozbitej afaltky/ .. proste nezehli , ani nemoze. Nespoliehajte sa na to, ze moderne vidlice maju nieco extra, fyziku zatial stale neoblafli, ani Fox s TL. Samozrejme, ze mam aj vzduchove vidlice, ktore sa pri slapani v sedle nepohnu /ale ono je to medzinami, len zdanlive/, ale aj take (pruzinove), ktore sa hybu celkom dost. Ale kazda z nich po priskrteni straca svoje schopnosti jemneho kopirovania terenu. Pri jazde s kamosom, zboku som neraz videl, ako sa pohupuje v sedle a vidlica drzi ako hlucha. Uzasny pohlad :lol: Apropo clxno1, HSC pri jazde v sedle je nepodstatne. A este dodam, ze kto si mysli, ze zamykat, alebo teda aspon pritvrdit vidlicu pri jazde v sedle netreba, tak ma este co trenovat do kopca :)
22.09.2021 - 09:44:40
00
nechcem byt pesimista, ale ten Trek (2021) uz asi nebude k dispozicii a "mozno zlava" nehrozi pri tejto situacii...novy je uz zverejneny a cenovka poskocila na 4k...takze bud rad,ze ti to neponahla a mozes cakat na "lepsie" casy, ked bude sirsia ponuka...skoda, ze vyber tvojho biku sa "presmeroval" trosku na inu temu
22.09.2021 - 10:21:53
00
Jasne, dakujem vsetkym za odpovede, aj ked sa v poslednom case velmi nezapajam, sledoval som to - aspon som sa dozvedel nieco z ineho sudka :) Ten Trek som pisal asi kazdemu predajcovi na Slovensku, 2021 uz nebol nikde dostupny, ani nebola moznost objednat. Este v polke augusta som mohol mat 9.7 so zlavou 15%, vtedy som zavahal, nebol som este pren rozhodnuty, tak moja chyba. Tie nove modely som pozeral, tak to uz tak ci tak nechavam na zimu/jar, uvidim, co bude dostupne. Skusal som aj bazarove veci pozerat ci direct sale, ale nakoniec som si stale povedal, ze radsej priplatim za dozivotnu zaruku a snad aj nejaky servis, nie som v tom az taky macher.
Len sa este pamatam, ze ked som zacal rozmyslat niekedy v zime nad novym bikom, som pozeral nieco okolo 2000, teraz som uz na dvojnasobku, aj ked s tym vnutorne bojujem :) Tak sa bojim kde nakoniec posuniem svoj osobny strop
22.09.2021 - 14:48:25
00
Neodkladaj a sprav si radost;-)

A co tento ghost, mierne nad rozpocet ale je to XC raketa priamo na maratony a myslim ze aj tvoju velkost maju
https://www.mtbiker.sk/shop/bicykle/horske-bicykle/celoodpruzene/ghost-lector-fs-universal--olive--light-olive.html

    22.09.2021 - 22:53:44
    01
    Ahojte. Chcel by som prejst na karbonovy HT a rozmyslam ci ist do noveho, mam rozpocet cca 2500 - 3000, alebo ci kupit starsi v lepsej konfiguracii za lepsiu cenu. Narazil som na tento inzerat, je to sice bicykel 4 roky stary, ale velmi malo pouzivany vo velmi dobrom stave https://www.cyklobazar.cz/inzerat/P1gj4ajP3d8M3/trek-procaliber-9-8-sl

    Ake mate skusenosti s kupou jazdenych bicyklov? Co si o tom myslite? Dakujem
    27.02.2024 - 09:23:10
    00
    keyboard_arrow_up