Pozor pri tomto Thrushaft tlmiči. Tam nie je komora fúkaná dusíkom, ale len olejová komora a nad ňou vzduchová komora.
Ale to je nadrzkovy nie ? Stale je to to iste, aj tam sa zvykne pouzivat dusik /CCDB/, resp. lepsie je dusik (v zmysle 99%+, teda bez kyslika/, kvoli urcitym zalezitostiam /tepelna roztaznost,korozia,prepustanie,atd/, ale bezne je moznost fukat klasikou /Fox,RS,atd./. Tlak je mensi, zo zjavnych dovodov - vacsi objem komory. Ale princip je stale ten isty. Fuka sa komora za olejom ako protitlak, ktory posobi pri rebounde primarne z dovodu efektu kavitacie. Beznadrzkove tlmice su limitovane velkostou a preto potom trpia roznymi problemami pri masivnom zatazeni. Preto je beznadrzkovy tlmic vhodny max. tak pre XC bajky na jazdenie okolo domu, alebo pre tych, co vazia 50kg aj s batohom.
edit: orpava .. v pripade CCDB (mozno aj inych podobnych) nenafukana komora protitlaku spospbi prakticky nepouzitelnost tlmica /nefunkcna kompresia/.
Musím ten svoj beznádržkový otvoriť, nech viem prečo po skoro 3 sezónach stále drží. S tlmením sa mi zatiaľ nechcelo robiť nič, len som pár krát zhodil vzduchovú komoru, vyčistil a premazal. Ani úplné XC okolo domu a hmotnosť s bikom a vybavením určite aj viac ako 2x 50 kg. Ale masívnym zaťažením by som to tiež nenazval. Dropy väčšie ako meter už skáčem väčšinou len omylom keď mi nič iné neostáva .
Tiež by som nenazval ten svoj beznádržkový FOX ako nejaký tlmič pre XC. Mám ho zatiaľ necelý rok a niečo okolo 7000 km najazdených, ale tomu tlmiču nie je čo vytknúť. Preto som bol prekvapený z toho čo tu mal ten chalanisko vytečené. Hádam nám dá potom odpoveď čo to presne bolo. Bikeparky nejazdím - to nepotrebujem keďže tu mám MF, ale zato skaly veľké ako mikrovlnky tu sú občas. Čo sa týka nejakého prehrievania pri dlhých zjazdoch tak nevnímam zmenu chodu. Najväčšie klesanie čo tu jazdím v okolí je naraz 1000vm. ?
volodaj: hej, hej .. jeden si pamatam Nebudem sem pisat, co za problemy mam ja s nadrzkovymi /aj s roznymi servismi/ ale aj s beznadrzkovymi a pruzinakmi. Mam / jazdil som spusty tlmicov a kazdy ma svoj problem. Silve som onehda radil, aby si kupila beznadrzkovy. Nechcela, az sa jej dodrbala ihla a nakoniec si ho aj tak kupila Nadrzkovy Fox svojho casu museli stahovat, lebo hrozilo prasknutie komory. Par rokov tomu bude. Nejdem sa hadat o tom, ze niekomu vydrzi. Urcite ano. Zalezi aj na mnozstve hodin a neviem coho vsetkeho. Nadrzka ma svoje vyhody aj ine.
Inak nemylte sa .. obcasne jazdy po mikrovlnkach az tak velmi tlmicu nevadia. Vadi nieco ine .. ako sa vravi, 1000x nic udolalo aj kona (ci jako to je) a 7k neni zas tak moc. Urcite to nie je 7k zjadzu po mikrovlnkach Ja som len nacrtol nejaky vseobecny ramec. Prehrievanie hej, ale to tu nebude velmi casty jav.
branomelis: sak ano, tento konkretny vyzera na vadu z vyroby. Takto bezne nemoze tlmic koncit, nech je akykolvek. Ale tak co .. vady su , zial.
Urcite dam vediet ako som dopadol-ci uz reklamacne alebo co tomu vlastne bolo. Trochu sa bojim casu, lebo ked som volal do bigbiku, ze servis foxu v Klobusiciach mam 5km od domu, a mozem to tam rovno zaniest, tak to chceli najprv vidiet, ale zarucny list a pod uz nepotrebovali. Iba fakturu a opis zavady. Na druhej strane som sa nikdy s tak ochotnym clovekom nebavil, tak snad to dobre dopadne. Kazdopadne najkrajsiu cast roka uz stravim iba na cestaku v prievane :/
Takže nakoniec to bude radosť iná- bude to smútok. Prdlo tesnenie, na ktoré (na všetky) sa vzťahuje záruka len 90dní, takže si zacvakám 115e (nepomohol by ani povinný 1r check v tomto prípade).
Najprv mi volali z bigbiku, ze bol mechanicky poskodeny vzduchovy ventil a tesnenie za nim, co mi prislo ako totalny nezmysel a absolútne odveci s tym, co sa mne realne stalo (dokonca, ze to vytieklo aj cez tento a nie prepinac) , tak som volal do slovkolexu o vysvetlenie, popr. fotku, pretoze tlmič som fúkal až 1x za celú dobu a bol absolutne neposkodeny.
V slovkolexe som volal priamo s mechanikom a ten teda povtvrdil verziu, ze to nie je na reklamaciu lebo prdlo tesnenie, a jemu to nikto nepreplati, takze si musim zacvakat a bigbike to asi trosku poplietli. Vraj niektore vydrzia 5 rokov, ine par mesiacov. Nemam to uz ako dosvedcit, ci to nebolo hocco ine ako tesnenie, aby sa to dalo vyreklamovat (napr. ihla, lebo ten prepinac este 2x na chvilu ozil). Takze zial. Je to smutne, ze takyto premiovy vyrobca nevztahuje zaruku na najlacnejsie a najviac kazove diely. A vraj u RS to nie je o moc inac...
Ale ten mi aspon vie niekto spravit na kolene za polovicnu cenu... alebo? (som dost nahnevany a sklamany a rozmyslam, ze novy bike uz asi bude na RS/Suntour, lebo sa vraj jednoduchie servisuju a su aj lacnejsie ND). Je to pravda?
V podstate ak to aj bolo tesnenie, tak by si majiteľ povedal, že super. Vymením a nech za to aj zaplatím idem ďalej. Zabitá je len tá cena. To tesnenie koľko tak môže stáť? 20 eur a ten zvyšok do 115 eur je akože čo? Ešte možno keby si mal tlmič s THRUshaftom, tak ten možno oservisuješ aj doma. Zatiaľ z teoretických poznatkov sa mi zdá, že netreba k jeho tlakovaniu dusík. Ale mňa servis na tom ešte len čaká. Ale isto takéto peniaze za to nedám. A čudujem sa aj tomu, že niekomu v súčasnej dobe toto stojí za to, aby kvôli sprostému tesneniu nazlostil zákazníka a obtiahol ho o 115 eur.
Braňo, nikto nebude meniť jedno tesnenie. 115€ je komplet servis tlmiča. Keď si to spočítaš servisný kit stojí 35-50€, ďalej potrebuješ olej + vazelíny (niektoré kity ich obsahujú, iné nie) + náradie. Robota na pol hoďku to tiež nie je. Pripočítať réžiu a zrazu to taká bohová ryža nie je.
Ja si tlmiče aj vidly RS robím doma a vyjde to menej. Do Fox sa nepúšťam aj keď to nie je veľký rozdiel, lebo kity treba objednávať kade-tade. Keby som si ale spočítal čas, čo pri tom trávim a venoval ho práci, tak až tak strašne neušetrím. Robím to skôr preto, že ma to baví.
Palo TT TREK s THRUshaftom má na spodku piestnice špeciálnu vidlicu a tá má v sebe dieru. A až tá vidlica je upevnená do rámu.
Veď Vlado môže byť, že urobia aj servis rovno. Ale otázkou je aj aký rozsah servisu, lebo základný servis tlmiča je údajne dosť časovo jednoduchá vec. Mne sa 115 zdá dosť a hlavne, keď chalanisko na tom ani moc nepojazdil...
Mne sa ani do toho moc nechce, ale bude musieť. Ten olej a vazelína je momentálna najväčšia prekážka prečo sa do toho nepúšťam. Mám komplet vazelíny a oleje na RS aj odvzdušňovacie sady na Charger, ale pre FOX je to samozrejme zas komplet iné, tak sa mi nechce zas dať stovku za oleje a vazelíny. Samozrejme to množstvo čo ide do vidlice napríklad je asi tak 1-2 eurá.
Akurát včera mi na biku pristála vidla FOX 36 a potrebujem na nej vymeniť sadu piestu vo vzduchovej komore pre zníženie zdvihu na 150mm. Údajne by som to doma mal urobiť do pol hodiny. Len treba k tomu ten špeci olej a vazelínu, dokonca olej ide iný do ľavej a do pravej nohy
Základný servis sa týka len vzduchovej časti a je lacnejší. Hentam prdlo tesnenie v tlmení, tak bude treba komplet servis, preto tá cena.
Inak máš pravdu, je to drahé ako sviňa. Ale ceny materiálu sú dané a cena prace tvorí často ešte väčšiu položku. V hocijakom odvetví. Bohužiaľ ako sa povie. Kto chce o***** musí mať na banány.
Stačí si pozrieť tie predpísané intervaly servisu. Dodržiavať to, tak za dva roky pri tvojom nájazde sa ti viac oplatí nový tlmič ako servisovať.
Nie je to celkom také tragické s tým zdvihom. Slash až tak nemám napozeraný, ale na FUEL EX tam je miesta až až. Ale keď porovnáš parametre SLASH, tak piestnica má zdvih 62.5mm čo je o 7.5mm viac ako môj tlmič 55mm. Je tam iný uhol tlmiča a okrem toho tie úchyty na ráme sú veľmi masívne a oko úchytov je od rámu dosť vzdialené. Čiže možno je na ráme použité nejaká mierne tvarovanie, ale diera asi nie. Na FUEL EX je tam akurát vyspádovaná plocha, aby odtiaľ všetko pekne odtekalo. Je to dosť dobre vyriešené. Na SLASHi je to už uzavreté ako pozerám, ale miesto by tam malo byť.
ja dam sice lacnu zalezitost ale nasieraciu - MESIAC stare lanko - menil som tento rok koli tomu salter z XT na Deore a stale to iste - predosle vydrzalo az 5 mesiacov. takze zacinam si mysliet ze niekde robim chybu ja. ale kde?
inac uz som vyskusal vsetky mozne druhy laniek a vysledok vzdy rovnaky.
Máš ho naopak navlečené a zalamuje sa ti. Tadiaľ kadiaľ ti vchádza má vychádzať von tak ako mám na fotke. Mrkni manuál, je to tam pekne nakreslené. Strana 15.
Nie som pravnik ale zatial co som studoval zarucnu dobu, tak nikde nepisu, ze je mozne 2 rocnu zaruku len tak kratit vyhovorkou o tesneni. Aj tesnenie moze byt nekvalitne, ci zle namontovane a podla vykladu zakona nizsie, ak v dokumentoch v biku ci tlmicu, nie je vyslovene napisane, ze tesnenie ma zivotnost mensiu ako 2 roky, tak by opravu mali uznavat. To by sa na tesnenie mohli vyhovarat aj ked tecie hydraulicka brzda (packa, ci strmen), ak tecie vidla, ci sa znicilo loziko na naboji, ked testenie zle tesnilo.
Na tvojom mieste by som este skusil napisat priamo do SOI nech sa presne vyjadria.
Na základe § 620 OZ záručná doba za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci, je 24 mesiacov. V zmysle výkladu OZ zákonnú záručnú dobu nemožno skrátiť. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená. Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad pri vreckovej batérii). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie). Informácia o obmedzení životnosti, pokiaľ sa nejedná o všeobecne známu vlastnosť, musí byť prístupná kupujúcemu napr. formou odvolávky na technickú normu, uvedením na predávanej veci a pod. Nesplnenie tejto informačnej povinnosti je SOI oprávnená kontrolovať.
Ved je po sezone tak aj tak by dal 115 eur za servis. Ake reklamacie. To nema vobec zmysel. Mente tie tesnenia na tych foxoch raz za rok lebo je to haklive.
Braňo, nikto nebude meniť jedno tesnenie. 115€ je komplet servis tlmiča. Keď si to spočítaš servisný kit stojí 35-50€, ďalej potrebuješ olej + vazelíny (niektoré kity ich obsahujú, iné nie) + náradie. Robota na pol hoďku to tiež nie je. Pripočítať réžiu a zrazu to taká bohová ryža nie je.
Ja si tlmiče aj vidly RS robím doma a vyjde to menej. Do Fox sa nepúšťam aj keď to nie je veľký rozdiel, lebo kity treba objednávať kade-tade. Keby som si ale spočítal čas, čo pri tom trávim a venoval ho práci, tak až tak strašne neušetrím. Robím to skôr preto, že ma to baví.
neviem ako je to s tlmicmi, tie nemam a neservisujem, a tusim aj RS servisne sady na vidlu stoja menej ako Fox, ale realne netusim ci je nejaky vyrazny rozdiel v potrebnych materialoch na servis Foxu (hlavne vidiel) a jak dobre si ho clovek spravi doma sam.
olej (5wt, 15wt) ~12-15€/1l
univerz vazelina (liqui moly) ~12e/kg
sram butter 8e/30g (predpokladam ze sa da zohnat nejaka ekvivalentna nahrada ked vies co)
penove kruzky: 12e/20ks
gufera: 11e/par...
--> ~70e dokopy. 15wt oleja treba 10ml/servis, 5wt ~100ml --> cize ak dobre pocitam:
~0.15€ + ~1.5€ + ~0.01€ + ~0.8€ + 1.2€ + 11€ <= 15€/servis + ked chces byt poriadny tak o-rings (par korun ked vies kde kupit spravne rozmery, pripadne len das silikonovy sprej na ich "ozivenie" za 15e/1l)
pointa moja bola - tie servisne sady su nechutne zdieranie jednak cenou a druhak aj tym ze imo bezucelne menia rozmery napr. tesneni/kruzkov aby stare nepasovali a teda ich niekto nepredaval vo velkom ako aftermarket. A teda cena 30-50€ za sadu je sice realna, ale sialena - ako to vidno pri guferach, ktore nevies(m) realne kupit inde "vo velkom".
Tymto ale nechcem "znevazovat" servisakov, ich ceny/co-ako-preco robia ma casto svoje dovody (napr. verim ze oficialny servis musi pouzit "fox/rs olej" s vysokohorskou prirazkou miesto ekvivalentneho lacnejsieho).
Súhlas, servisné sady sú na to čo v nich je brutálne predražené. Ten zvyšok, keď má niekto chuť tak môže skúsiť hľadať jednotlivo tie tesnenia a ušetriť. Mne to za to raz za rok nestojí a radšej si kúpim komplet sadu a preventívne vymením vždy všetko. Záleží len na chuti a motivácií, nedávno to bol jeden čo si vyrábal brzdové platničky.
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ale to je nadrzkovy nie ? Stale je to to iste, aj tam sa zvykne pouzivat dusik /CCDB/, resp. lepsie je dusik (v zmysle 99%+, teda bez kyslika/, kvoli urcitym zalezitostiam /tepelna roztaznost,korozia,prepustanie,atd/, ale bezne je moznost fukat klasikou /Fox,RS,atd./. Tlak je mensi, zo zjavnych dovodov - vacsi objem komory. Ale princip je stale ten isty. Fuka sa komora za olejom ako protitlak, ktory posobi pri rebounde primarne z dovodu efektu kavitacie. Beznadrzkove tlmice su limitovane velkostou a preto potom trpia roznymi problemami pri masivnom zatazeni. Preto je beznadrzkovy tlmic vhodny max. tak pre XC bajky na jazdenie okolo domu, alebo pre tych, co vazia 50kg aj s batohom.
edit: orpava .. v pripade CCDB (mozno aj inych podobnych) nenafukana komora protitlaku spospbi prakticky nepouzitelnost tlmica /nefunkcna kompresia/.
Inak nemylte sa .. obcasne jazdy po mikrovlnkach az tak velmi tlmicu nevadia. Vadi nieco ine .. ako sa vravi, 1000x nic udolalo aj kona
branomelis: sak ano, tento konkretny vyzera na vadu z vyroby. Takto bezne nemoze tlmic koncit, nech je akykolvek. Ale tak co .. vady su , zial.
Najprv mi volali z bigbiku, ze bol mechanicky poskodeny vzduchovy ventil a tesnenie za nim, co mi prislo ako totalny nezmysel a absolútne odveci s tym, co sa mne realne stalo (dokonca, ze to vytieklo aj cez tento a nie prepinac) , tak som volal do slovkolexu o vysvetlenie, popr. fotku, pretoze tlmič som fúkal až 1x za celú dobu a bol absolutne neposkodeny.
V slovkolexe som volal priamo s mechanikom a ten teda povtvrdil verziu, ze to nie je na reklamaciu lebo prdlo tesnenie, a jemu to nikto nepreplati, takze si musim zacvakat a bigbike to asi trosku poplietli. Vraj niektore vydrzia 5 rokov, ine par mesiacov. Nemam to uz ako dosvedcit, ci to nebolo hocco ine ako tesnenie, aby sa to dalo vyreklamovat (napr. ihla, lebo ten prepinac este 2x na chvilu ozil). Takze zial. Je to smutne, ze takyto premiovy vyrobca nevztahuje zaruku na najlacnejsie a najviac kazove diely. A vraj u RS to nie je o moc inac...
Ale ten mi aspon vie niekto spravit na kolene za polovicnu cenu... alebo? (som dost nahnevany a sklamany a rozmyslam, ze novy bike uz asi bude na RS/Suntour, lebo sa vraj jednoduchie servisuju a su aj lacnejsie ND). Je to pravda?
Ja si tlmiče aj vidly RS robím doma a vyjde to menej. Do Fox sa nepúšťam aj keď to nie je veľký rozdiel, lebo kity treba objednávať kade-tade. Keby som si ale spočítal čas, čo pri tom trávim a venoval ho práci, tak až tak strašne neušetrím. Robím to skôr preto, že ma to baví.
Veď Vlado môže byť, že urobia aj servis rovno. Ale otázkou je aj aký rozsah servisu, lebo základný servis tlmiča je údajne dosť časovo jednoduchá vec. Mne sa 115 zdá dosť a hlavne, keď chalanisko na tom ani moc nepojazdil...
Mne sa ani do toho moc nechce, ale bude musieť. Ten olej a vazelína je momentálna najväčšia prekážka prečo sa do toho nepúšťam. Mám komplet vazelíny a oleje na RS aj odvzdušňovacie sady na Charger, ale pre FOX je to samozrejme zas komplet iné, tak sa mi nechce zas dať stovku za oleje a vazelíny. Samozrejme to množstvo čo ide do vidlice napríklad je asi tak 1-2 eurá.
Akurát včera mi na biku pristála vidla FOX 36 a potrebujem na nej vymeniť sadu piestu vo vzduchovej komore pre zníženie zdvihu na 150mm. Údajne by som to doma mal urobiť do pol hodiny. Len treba k tomu ten špeci olej a vazelínu, dokonca olej ide iný do ľavej a do pravej nohy
Inak máš pravdu, je to drahé ako sviňa. Ale ceny materiálu sú dané a cena prace tvorí často ešte väčšiu položku. V hocijakom odvetví. Bohužiaľ ako sa povie. Kto chce o***** musí mať na banány.
Stačí si pozrieť tie predpísané intervaly servisu. Dodržiavať to, tak za dva roky pri tvojom nájazde sa ti viac oplatí nový tlmič ako servisovať.
ale to vidlicove uchytenie tlmicu je kratsie ako jeho zdvih a IMHO thrushaft lezie pri zdvihu dnu do ramu.
https://www.trekbikes.com/us/en_US/bikes/mountain-bikes/trail-mountain-bikes/slash/slash-c-frameset/p/35683/?colorCode=bluedark_black
inac uz som vyskusal vsetky mozne druhy laniek a vysledok vzdy rovnaky.
https://si.shimano.com/pdfs/dm/DM-MARD001-03-ENG.pdf
Na tvojom mieste by som este skusil napisat priamo do SOI nech sa presne vyjadria.
Na základe § 620 OZ záručná doba za vady, ktoré sa vyskytnú po prevzatí veci, je 24 mesiacov. V zmysle výkladu OZ zákonnú záručnú dobu nemožno skrátiť. Za vadu veci sa považuje neexistencia takej vlastnosti veci, ktorá sa u veci určitého druhu a veku všeobecne predpokladá a v dôsledku ktorej je možnosť využitia veci podstatne znížená. Za vadu nemožno považovať, ak vyplýva už z povahy veci, že jej životnosť (funkcia) je obmedzená na kratší čas použitia (napríklad pri vreckovej batérii). V tomto prípade záruka kupujúcemu zabezpečuje, že môže vec kedykoľvek v záručnej dobe použiť, avšak len po dobu, ktorá vyplýva z povahy veci alebo technickej normy alebo ktorá je na nej vyznačená ako doba životnosti (funkcie). Informácia o obmedzení životnosti, pokiaľ sa nejedná o všeobecne známu vlastnosť, musí byť prístupná kupujúcemu napr. formou odvolávky na technickú normu, uvedením na predávanej veci a pod. Nesplnenie tejto informačnej povinnosti je SOI oprávnená kontrolovať.
Ja si tlmiče aj vidly RS robím doma a vyjde to menej. Do Fox sa nepúšťam aj keď to nie je veľký rozdiel, lebo kity treba objednávať kade-tade. Keby som si ale spočítal čas, čo pri tom trávim a venoval ho práci, tak až tak strašne neušetrím. Robím to skôr preto, že ma to baví.
neviem ako je to s tlmicmi, tie nemam a neservisujem, a tusim aj RS servisne sady na vidlu stoja menej ako Fox, ale realne netusim ci je nejaky vyrazny rozdiel v potrebnych materialoch na servis Foxu (hlavne vidiel) a jak dobre si ho clovek spravi doma sam.
olej (5wt, 15wt) ~12-15€/1l
univerz vazelina (liqui moly) ~12e/kg
sram butter 8e/30g (predpokladam ze sa da zohnat nejaka ekvivalentna nahrada ked vies co)
penove kruzky: 12e/20ks
gufera: 11e/par...
--> ~70e dokopy. 15wt oleja treba 10ml/servis, 5wt ~100ml --> cize ak dobre pocitam:
~0.15€ + ~1.5€ + ~0.01€ + ~0.8€ + 1.2€ + 11€ <= 15€/servis + ked chces byt poriadny tak o-rings (par korun ked vies kde kupit spravne rozmery, pripadne len das silikonovy sprej na ich "ozivenie" za 15e/1l)
pointa moja bola - tie servisne sady su nechutne zdieranie jednak cenou a druhak aj tym ze imo bezucelne menia rozmery napr. tesneni/kruzkov aby stare nepasovali a teda ich niekto nepredaval vo velkom ako aftermarket. A teda cena 30-50€ za sadu je sice realna, ale sialena - ako to vidno pri guferach, ktore nevies(m) realne kupit inde "vo velkom".
Tymto ale nechcem "znevazovat" servisakov, ich ceny/co-ako-preco robia ma casto svoje dovody (napr. verim ze oficialny servis musi pouzit "fox/rs olej" s vysokohorskou prirazkou miesto ekvivalentneho lacnejsieho).