Ahojte, som tu novacik a rad by som radu skusenych pri vybere bajku.
Chcel by som sa vyhnut zbytocnym novacikovskym chybam a stylu pokus-omyl, ked existuju ludia co maju s tym priamo skusenosti. Som uplny laik upozornujem, potrebujem sa dostat do temy. Vopred dakujem, odovzdam cenne rady casom dalej.

Charakteristika:
Zacinam s pripravou na half Ironmana a chcem zacat bajkovat (doposial som horsky ojedinely jazdec), budem potrebovat (ojazdeny) bajk na trening, pretek samotny, ale aj volnocasove vozenie. Cesty budu do 1000m prevyseni od 30 do 100km, ale i roviny. Hlavny ciel je pretek (po nom aj plny ironman snad :-) ).

1, aky je zasadny rozdiel (pragmaticky, v praxi) medzi klasickym cestakom a casovkarom? (teraz neriesme az tak kolesa)
2, aky druh kolies doporucujete (ci uz velkost, alebo profil), ako sa jednotlive spravaju na preteku/treningu
3, da sa s klasickym cestakom odjazdit iron, aj s baranidlami iba? ake to je v com je zasadny rozdiel
4, staci prevod 2x9? (v com je iny 2x11 z pohladu zataze, ma viac malych ci velkych kolies, alebo medzistupne)
5, su vhodne plne (ciastocne) kolesa po nasich cestach s vysokou premavkou? pocul som, ze pokial velmi fuka, alebo je husta premavka robi to problem s vetrom-stabilitou pri rychlosti
6, ake kluky si vybrat, zvolit? a podla coho, alebo ako sa jednotlive na ceste prejavuju
7, co znamena kazeta 11-28 alebo napr. 11-25, aky je v tom prakticky rozdiel na ceste?
8, aka je idealne/maximalna vaha komplet bajku?
9, vyberat si karbon/hlinik/? a aky je v tom rozdiel na ceste pri jazde
10, ked mam 183cm a 86kg, aku vlekost vybrat? vacsi vzdy o kusok, alebo presne, alebo aj mensi
11, v com je zasadny rozdiel pri jazde pre sedla tenke podlhovaste a tie mohutnejsie zaseknute (vacsinou casovkare)? ako spravne vybrat sedlo
12, a na zaver premiova otazka :-) preco sa predava dost bajkov bez pedalov?

Dakujem pekne, Tomas
16.11.2021 - 19:59:49
00
Ja by som ti tak rad obsirne odpovedal, ale na mobile to nedam... tak strucne.