Jano1987
Mesto: Bratislava
Založený: 05.05.2018
Príspevky: 2 825
Keby ste si pred 37 rokmi mohli dovoliť kúpiť cenu jazdenej Škody 1000 napríklad BMW s 2.0+l motorom, Mercedes 2.0+l motorom Lanciu, Renault, Peugeot, Fiat, Rover s V8 atď, čo boli špičkové autá v danej dobe, tak by ste si to nekúpili? Podľa mňa kúpili. Ak to dám do súčasnosti, prečo by som si mal kupovať Fabiu 1 s 1.2HTP keď si za rovnaké peniaze môžem kúpiť BMW e36 s 2.0+l motorom? Otec (ročník 62) povedal to isté, na 17. narodeniny vodičák na veľké motorky a kúpil si Jawu 250, nič silnejšie sa vtedy zohnať nedalo, 350 bola mimo jeho vtedajší rozpočet, ale do roka mal 350, za ďalší rok nejakú vyradenú policajnú motorku, model si nepamätám, ale nič silnejšie sa zohnať nedalo. Keby sa dala zohnať nejaká 600ccm motorka, tak ju má. Prečo by mal jazdiť na Pionieri, čo Babete? Mali to tak všetci v tom čase. Druhá vec ako vtedy povedal, tých áut na cestách v tom čase bola tak možno štvrtina, ak nie menej. Cesta po ktorej teraz prejde za hodinu 800 áut, vtedy tade prešlo 800 vozidiel za 3 dni a aj to bolo 300 vozidiel autobusy SAD/MHD. Mohli ste sa kľudne vybúrať, vytiahli ste auto a odišli, keďže ďalšie auto tade pôjde až za pol hodinu. Tak isto aj prístup k informáciám. Do 1 hodiny od nehody do toho tanku som to vedel a to som z Bratislavy. Keby sa to stalo pred 37 rokmi, vedelo by o tom len účastníci nehody, policajti, záchranka, možno by o tom písali nejaké regionálne noviny ako zaujímavosť, ale v Bratislave by o tom nik nevedel.
Auto nemôže za to, kto si ho kupuje. Miro Konôpka v jednom rozhovore povedal, že najrýchlejšie autá ktoré na cestách stretáva sú biele dodávky. Podľa mňa nie je ďaleko od pravdy. V jednom prieskume, čo som čítal, tak síce percentuálne najviac majú nehody šoféri pod 25 rokov (ale treba si uvedomiť, že niekto si spravil vodičák v 18, niekto v 24). Ale najrýchlejší a najagresívnejší sú šoféri veku medzi 40-55, ale majú v pomere menej nehôd, lebo majú už najazdené, zvyčajne majú kvalitnejšie a modernejšie autá. V počte nehôd ľudí vo veku 65+ sú na tom štatisticky dobre, veľmi neburajú, ale vďaka nim vzniká najviac nehôd. Bežne to skončí tak, že osoba 65+ si to prdká 60km/h po ceste kde je 90tka a neuhne, nalepený na stredovú čiaru a ide si. Ľudia by mali byť trpezlivý, ale keď ho vychytáte na blbom mieste, máte smolu a môžte sa za ním ťahať aj niekoľko km. Nervy ma každý len 1, niekto to vydrží, niekto proste bude nepovolene predbiehať. To isté sa týka aj cyklistov. Stačí sa pozrieť na "trénujúch" cyklistov ako sa koľkokrát správajú. Často som na hrádzi musel točiť mimo trasy, aby som sa s takým cyklistom nezrazil. A keď idú v balíku... Tak isto je aj vnímanie situácie. Skôr si všimnete a zapamätáte drahé BMW čo nedalo prednosť ako stará šedivá Fabia.