Keby ste si pred 37 rokmi mohli dovoliť kúpiť cenu jazdenej Škody 1000 napríklad BMW s 2.0+l motorom, Mercedes 2.0+l motorom Lanciu, Renault, Peugeot, Fiat, Rover s V8 atď, čo boli špičkové autá v danej dobe, tak by ste si to nekúpili? Podľa mňa kúpili. Ak to dám do súčasnosti, prečo by som si mal kupovať Fabiu 1 s 1.2HTP keď si za rovnaké peniaze môžem kúpiť BMW e36 s 2.0+l motorom? Otec (ročník 62) povedal to isté, na 17. narodeniny vodičák na veľké motorky a kúpil si Jawu 250, nič silnejšie sa vtedy zohnať nedalo, 350 bola mimo jeho vtedajší rozpočet, ale do roka mal 350, za ďalší rok nejakú vyradenú policajnú motorku, model si nepamätám, ale nič silnejšie sa zohnať nedalo. Keby sa dala zohnať nejaká 600ccm motorka, tak ju má. Prečo by mal jazdiť na Pionieri, čo Babete? Mali to tak všetci v tom čase. Druhá vec ako vtedy povedal, tých áut na cestách v tom čase bola tak možno štvrtina, ak nie menej. Cesta po ktorej teraz prejde za hodinu 800 áut, vtedy tade prešlo 800 vozidiel za 3 dni a aj to bolo 300 vozidiel autobusy SAD/MHD. Mohli ste sa kľudne vybúrať, vytiahli ste auto a odišli, keďže ďalšie auto tade pôjde až za pol hodinu. Tak isto aj prístup k informáciám. Do 1 hodiny od nehody do toho tanku som to vedel a to som z Bratislavy. Keby sa to stalo pred 37 rokmi, vedelo by o tom len účastníci nehody, policajti, záchranka, možno by o tom písali nejaké regionálne noviny ako zaujímavosť, ale v Bratislave by o tom nik nevedel.

Auto nemôže za to, kto si ho kupuje. Miro Konôpka v jednom rozhovore povedal, že najrýchlejšie autá ktoré na cestách stretáva sú biele dodávky. Podľa mňa nie je ďaleko od pravdy. V jednom prieskume, čo som čítal, tak síce percentuálne najviac majú nehody šoféri pod 25 rokov (ale treba si uvedomiť, že niekto si spravil vodičák v 18, niekto v 24). Ale najrýchlejší a najagresívnejší sú šoféri veku medzi 40-55, ale majú v pomere menej nehôd, lebo majú už najazdené, zvyčajne majú kvalitnejšie a modernejšie autá. V počte nehôd ľudí vo veku 65+ sú na tom štatisticky dobre, veľmi neburajú, ale vďaka nim vzniká najviac nehôd. Bežne to skončí tak, že osoba 65+ si to prdká 60km/h po ceste kde je 90tka a neuhne, nalepený na stredovú čiaru a ide si. Ľudia by mali byť trpezlivý, ale keď ho vychytáte na blbom mieste, máte smolu a môžte sa za ním ťahať aj niekoľko km. Nervy ma každý len 1, niekto to vydrží, niekto proste bude nepovolene predbiehať. To isté sa týka aj cyklistov. Stačí sa pozrieť na "trénujúch" cyklistov ako sa koľkokrát správajú. Často som na hrádzi musel točiť mimo trasy, aby som sa s takým cyklistom nezrazil. A keď idú v balíku... Tak isto je aj vnímanie situácie. Skôr si všimnete a zapamätáte drahé BMW čo nedalo prednosť ako stará šedivá Fabia.
14.12.2021 - 10:36:45
00
Jano, nemohli sme kúpiť,lebo tu také nebolo, však sa spýtaj otca. Max tak simcu z tuzexu. A začal som babetou, lebo som mal 15. A na 17 som presadol na 3apolku už s tisíckami km na malých strojoch. A áno, ak niekto vyletel, tak sa spaloval a išiel ďalej nie preto,že bolo malo áut, ale že auto ostalo pokope pri vtedajších rychlostiach.

A do očí mi udrie každé auto čo urobí priestupok, aj tá fábia.
14.12.2021 - 10:48:57
00
Asi pred 40 rokmi bola na výstrahu pred veľkým kostolom v Prešove vystavená totálne rozbitá škoda 100 alebo podobna škodovka co sa vtedy vyrábala, traja alebo štyria mrtví mladí boli čo sa vytrepali v noci zo soboty na nedeľu /klasická doba besnenia postpuberťákov/ v zákrute klesania z Cemjaty do Prešova. Ked sa chce tak sa dá aj na pomalšom aute urobit paseka.
14.12.2021 - 10:57:24
00
Vtedy bolo pre socialisticky ľud auto luxusom (nie len auto, takmer všetko v porovnaní so západom). Teraz si 18-ročný kúpi naozaj výkonné auto z vreckového od rodičov a ostatné prevádzkové náklady už nejako pozliepa aj keby na chleba nebolo...
14.12.2021 - 11:10:49
00
niekedy na nas bytovy dom pripadali 4 auta...aj cesty boli poloprazdne...dnes maju ludia po 3 4 auta pomali...ale ciest nepribudlo velmi...
14.12.2021 - 11:30:52
00
Peter, viem že tie autá vtedy neboli. Ale keby bola možnosť, nekúpili by ste si tie autá? Podľa mňa určite áno. O tom som písal. Ak by ste sa mali rozhodnúť, či pred 37 rokmi Škoda 1000 s 35kW motorom, alebo napríklad Alfa Romeo Giulietta s 66kW, či Giulia s 72kW, alebo BMW 1800 s 97kW motorom za tie isté peniaze, asi nerozmýšľate nad Škodou 1000. To že neboli možnosti je vec druhá.

outsiiider na Slovensku je registrovaných necelých 3,4 milióna vozidiel, takže ťažko bude mať pomaly každý 3-4 vozidlá. Vodičských oprávnení je cca 3,65 milióna. Samozrejme oproti roku 1970 je to obrovský rozdiel, reálne je na tom Slovensko pod priemerom EU v počte vozidiel na obyvateľov.
14.12.2021 - 12:01:28
00
Nevychádza to na 3 - 4 vozidlá na rodinu. Na KVP v Košiciach je napríklad asi 8200 bytov a približne 5900 parkovacích miest. Minimálne 1 - 2 roky dozadu tú info zdieľal miestny úrad.
14.12.2021 - 13:11:40
00
Jano,neprekrucaj '...takže ťažko bude mať pomaly každý 3-4 vozidlá', outsiiider pisal o svojom bytovom dome, nie o celoSK primere

Podobne aj u nas. Nie priemer 3, ale 2 byty*3;2*2;1*1 a zvysok 3 dochodcovia+nebyvajuci 0 (tî, to vyvažujú)
14.12.2021 - 13:18:14
00
Petocervik, tiez neporovnavaj neporovnateľné. Pocet parkovacich miest (a ze ich je malo) nic nehovori o tom,kolko aut vlastnia obyvatelia. Nijak to spolu nesuvisi.
14.12.2021 - 13:21:32
00
Marli, prosím prečítajte si poriadne, čo napísal outsiiider, budem citovať: "dnes maju ludia po 3 4 auta pomali". Hovoril o ľuďoch a nie bytoch.
14.12.2021 - 13:25:48
00
Nechajme autora, outsiiider, nech to vysvetli ;),ale zacina takto:

niekedy na nas bytovy dom pripadali 4 auta...
14.12.2021 - 14:00:04
00
Ľudia majú 3-4 autá, zaujímavejšie je koľko áut ma jeden ľud :)
14.12.2021 - 14:50:05
00
srat na to
14.12.2021 - 14:59:24
14
Keď sa vám niekto postaví na vyhradené parkovacie miesto, tak sa to ešte dá pochopiť. Ale čo je to za kkta, ktorý musí pri tom zabrať rovno dve miesta?
Príloha:
Kkt.jpg
Kkt.jpg 907.33 KiB thumb_up0thumb_down

19.12.2021 - 18:44:49
00
Rumun...
19.12.2021 - 19:15:23
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up