nepochopil si pointu. hoci pôjdeš +/- rovnakým výkonom aj tie 2kmh nad 25kmh, stále míňaš baterku. preto je spotreba pri odblokovanom bajku vyššia.í
Tak skusim po lopate.
Idem na 25km/h a zo 100W, ktore na potrebujem (100W je pre nazornost) dodam ja 50 a motor 50, cize motor potrebuje od
baterky energiu na 50W.
Pridam na 27 s odblokovanym motorom, na tuto rychlost uz treba 120W vykonu, ale ja sliapnem do pedalov a dodam 70W (pre mna stale prijemne slapanie) a motor stale dodava len 50W, cize aj z baterky si cuca rovnako stale.
Pointa je v tom kolko W viem dodat ja a kolko musi dodat motor, aby sme mohli ist rychlostou XY km/h.
Cim rychlejsie idem ty viac stupa spotreba W, napriklad na rychlost 35km/h uz treba 250W, ale ja viem dodat maximalne 100W, takze motor uz musi dat 150W a je jasne, ze
baterka sa vybija rychlejsie pri 35km/h rychlosti ako pri 25, ci 27.
Cele je to o fyzicke a prevodoch. Ako som pisal inde na svojom HT mam 32-11 a je pre mna uz tazke udrzat rychlost cez 30km/h aj ked fyzicky na to mozno mam. Pri cca 33km/h uz zacina byt pomer sily a kadencie dost neunosny pri mojej fyzicke. Pohodlne slapanie po rovina mam medzi 25-30km/h.
Na e-bikeu mam vsak 38-11 a pri takomto pomere na HT by som dokazal ist rovnako pohodlne pri 30-35km/h. Mam odskusane, ze som na rovinke ak mas vpredu 34-11 je to viditelny rozdiel oproti 32-11 a na takomto prevode viem utiect "sam pred sebou". Aj preto zvazujem vymenu 32 za 34 na HT.
Cize
e-bike ma 38-11 + asi sprevodovany motor a dokaze ma v pohode potiahnut aj na tych 30-40km/h bez vacsej namahy, kedze ja mu viem dodat stale gro tej sily. Cim menej mojej prace tym viac spotreba energie z
baterie to je jasne.
Ale ziaden zazrak pri 25km/h sa nekona, ze je tam hranica za ktorou sa spotreba nejaku prudko zvysuje z lineranej na exponecialnu a pod (mozno nad tych 30km/h zacne prudsie stupat spotreba energie na 1km/h prirastku rychlosti). 25km/h bolo zavedene len z politickych dovodov a nema s fyzikou nic spolocne a ako bolo povedane pri odstraneni limitu sa pre motor nic nemeni...sw dalej kontroluej teplotu, vykon, kadenciu a pod....proste rozdeluje energiu akoby siel nizsou rychlostou.
Opakujem...jedine co sa pri vyssich rychlostiach meni (cize nie pre 25km/h) je pomer energie, ktoru dodam ja vs energia z motora a cim vyssia rychlost tym vacsi nepomer v moj neprospech.