Viem, ze tu ma kazdy dvojkolesovaho milacika, no chcela som sa opytat, ci mate aj stvorkolesoveho, s ktorym ste nadmieru spokojni a na druhej strane, aky typ neodporucate ci uz z vlastnej alebo cudzej skusenosti.
Kazde miesto pre pasaziera v momente kontroly musi splnat vsetky predpisane pravidla tak ako ked auto vyslo z vyroby. Je to fakt tak tazke pochopit a treba k tomu pisat hluposti stale dokola?
Ťažké pochopiť to nie je (moje auto tiež splňuje všetky aj zbytočné predpisy), len to nie je dôvod na nepojazdnosť auta, napr. aj tá blbá opierka keď je miesto neobsadené, ktorá zbytočne bráni vo výhľade už aj tak koncepčne zle riešeným autám z ktorých nič nevidno. Od toho sú policajné kontroly, máš 5 ľudí v 4 miestnom aute? máš 5 ľudív 5 miestnom aute a 4 opierky? Veď STK ani KO nič nezaručuje a vo svojej hlbokej podstate je to zdrap papiera. Ten kto 2 roky jazdí na polorozpadnutom aute aby ho mesiac pred STK dal ako tak dokopy, to nijako nerieši. Všetky tieto pravidlá majú význam v ideálnom svete, ale v mentalite slovákov nič neriešia. Na nás len tvrdá represia - zabavovanie auta, šrotovanie auta, pokuty, pokuty a pokuty a nie ako teraz parkujte roky nejaký vrak na ulici a nikto s tým nič neurobí lebo je to niekoho majetok - odtiahnuť a zošrotovať a poslať účet, prípadne exekútora. Niekto postavý dom na čierno? Zarovnať zo zemou a poslať účet, prípadne exekútora.
A hadam sa tu nejdeme bavit o tom, ze niekto je idiot a jazdi na neschvalenych kolesach a bez casticoveho filtra a pod. a po prejdeni cez kontrolu kvoli ktorej auto da docasne do poriadku zase vrati auto do stavu, ked nesplna predpisy. Takymto "ekspertom" by mali byt odobrate tabulky s ECV priamo pri cestnej kontrole, len zatial maju stastie, ze to policia az tak dosledne väcsinou neriesi. Ale raz aj to bude.
Sú taký a že zrovna málo ich nie je...
A preto aké auto vyjde z STK je absolútne nepodstatné a podstatný je aktuálny technický stav na cestnej komunikácii, hoc aj mesiac po STK. Však keď prejde na kontrole neznamená, že sa za mesiac niečo nepokazí (ak vynecháme expertov čo si vymontujú DPF). Naposledy som dlhšie nejazdil lebo som mal problémy s brzdou, na to nepotrebujem mať STK a oháňať sa ním polícii keď spôsobim nehodu. Proste som nejaký mesiac nejazdil kým som si našiel čas na riešenie.
Naposledy som dlhšie nejazdil lebo som mal problémy s brzdou, na to nepotrebujem mať STK a oháňať sa ním polícii keď spôsobim nehodu. Proste som nejaký mesiac nejazdil kým som si našiel čas na riešenie.
Toto som trošku nepochopil, môžeš mi prosím vysvetliť čo tým myslíš?
ale zase kopu ludi, prave z dovodu STK aspon raz za 2 roky daju to auto pozret a opravit na nom co treba, inak by to nespravili nikdy, pripadne kym sa to uplne nezastavy
a preco? cim viac aut tym viac pravidiel, obmedzeni a buzeracie. to iste nas caka v cyklistike (nie stk aj ked mozno, ale rozne zakazy, prikazy a pod.) ved uz teraz sa ide vela ludi posrat z toho ked jazdis mimo C-ka a to ti to este nikto priamo nezakazuje.
Ja netvrdím že tieto kontroly sú zbytočné. Len konštatujem, že niektoré veci sú dotiahnuté ad absurdum. A pri mentalite slovákov aj tak zbytočne Nebolo by napr. lepšie aky SKT zároveň aj riešila prípadne nedostatky? A nie len opakované kontroly za poplatok kým si inde nedáš všetko do poriaku?
STK + EK nehovori len o tom, ci je auto pojazdne alebo nepojazdne. Pojazdny je predsa aj totalny crep. STK + EK ma prave zarucovat to, ze je auto sposobile na premavku. A sposobilost na premavku nie je len o tom, ci funguje motor a brzdy. A nezacni teraz zase s teoriou, ze sa da dat uplatok a prejdes aj s vrakom a preto je STK + EK nanic. To uz nie je STK + EK, ale obchadzanie / porusovanie predpisov. A nie, nikto nema jazdit na vraku a len pred STK + EK ho davat narychlo dokopy, cely cas ma mat auto sposobile na premavku. A taky co ho sposobile nema, nech ho pokojne riesia policajti pri cestnej kontrole. Takze netreba tu vyplakavat nad tym, ze STK + EK su zle. Treba vyplakavat nad tym, ze je plno idiotov co jazdi na vrakoch a ze je malo policajtov na to, aby tych idiotov v premavke odchytavali. Teda ja vlastne nevidim vyznam vo vyplakavani na internete, ale ked uz mas tu potrebu...
Btw. ak nevies soferovat ked mas v 5miestnom osobnom aute v zadnom rade stredovu hlavovu opierku, tak potom ako chces viezt pasaziera na tom strednom mieste ak to bude potrebne? Odseknes mu hlavu nech Ti nezavadzia vo vyhlade? Odporucam naucit sa pouzivat spätne zrkadla, dost to pomaha... (chudaci vodici dodavok, nakladakov a autobusov - ako vobec mozu vyjst na cesty ked nevidia cez kabinu za auto).
Mne nemusíš vysvetľovať na čo je dobré TK a EK, ani ako mám jazdiť. Moje auto je pokiaľ viem vždy spôsobilé jazdy, a moje zručnosti sú na dobrej úrovni si myslím Ale presne si to pomenoval, že nás zodpovedných sa to netýka. Ale zas mám právo hundrať na nefungujúci systém nie?
Keď už spomínaš, tak ja nemám 5. sedadlo ani opierku, a keď mám výnimočne vzadu pasažierov, tak sa naozaj cúva oveľa horšie ako bez nich. No a nákladiaky a autobusy myslím nemusia natesno kľučkovať na preplnených sídliskach...
ako vás čítam, asi by som pred stk mal dať preč detské sedačky, otočiť opierky hlavy správnym smerom, zasunúť sieťku medzi batožinovým a "ľudským" priestorom a dať tam roletku na batožinový, inak hádam ani neprejdem. Pričom doteraz som vždy prešiel ...
Tak to urcite. Ja som nemal opierku hlavy (pretoze destska sedacka) a (aj nie len preto) nepriesiel som.
Len teraz rozmyslam, ze ked z dodavky vyberiem 3. rad sedadiel (maju 75kg) a dorobim si tam postel a ulozne priestory, ci to potom pri dalsej STK budem musiet davat vsetko spat do povodneho stavu...
Milos: Keby si robil rozvoz tovaru dodavkou alebo mensim nakladnym autom po BA sidliskach, tak by si rychlo prehodnotil, ake vodicske zrucnosti potrebuje clovek nakladneho auta.
George: Over si to, ale ak si dobre spominam, tak budes musiet vratit do povodneho stavu. Jednak ta samo-domo vstavba nie je homologovana, cize v pripade narazu je to problem (nemas potvrdenie, ze je to bezpecne) a dvak ak je podla TP auto napr. 8 miestne, tak vsetkych 8 sedadiel ma na STK technik skontrolovat, ci splnaju vsetko co maju (funkcny bezpecnostny pas, opierka).
Len teraz rozmyslam, ze ked z dodavky vyberiem 3. rad sedadiel (maju 75kg) a dorobim si tam postel a ulozne priestory, ci to potom pri dalsej STK budem musiet davat vsetko spat do povodneho stavu...
Tazko prejdes STK bez vsetkych sedadiel.
Mne sa nastastie zmesti aj treti rad spolu s postelou - na tu nastastie nefrflali, ze tam nemoze byt.
Cize ak, tak to treba urobit tak, aby sa dalo vsetko lahko povyberat, idelane asi nejaky modulovy system.
BTW, ako to je potom v pripade nehody? Riesia policajti/poistovne tieto upravy? Ved takychto aut je podla mna vela (osobne mam niekolko znamych, co to maju, jedni sa tym dokoncia zivia), a keby s tym bol problem, tak by to predsa nerobili. Ci?
Bez vsetkych sedadiel prejdes.
Mam 7 miestny Multivan, bezne chodim s piatimi na STK, a v pohode.
Akurat v lahkych je pisana zavada, pocet sedadiel, nizsi
ak mi nejde vodicove sedadlo sklopit (trojdverove auto stvormiestne) moze sa stat ze neprejdem STK? Teda ja to sedadlo sklopit viem ale technik to neda urcite
Otazkou je, ci to technik vyskusa. Ak hej, tak je otazka, ci to oznaci ako lahku alebo inu zavadu. Nevies to opravit? Druha vec - odklapanie sedadla spolujazdca funguje normalne?
Zasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie zaujímavých akcií a noviniek emailomZasielanie darčekov a možnosti výhodnejšieho nákupuZasielanie Akcie týždňa
Zvoľ si, prosím, o ktoré informácie máš záujem:
Raz za týždeň / mesiac posielame súhrn toho čo pribudlo na MTBIKERi. Nikdy neposielame reklamu ani iný spam.
K narodeninám a meninám posielame menší darček s možnosťami výhodnejšieho nákupu a občas posielame email s akciami na tovar, ktorý Ťa môže zaujímať.
Raz za týždeň posielame súhrn našej Akcie týždňa a občas posielame email o špeciálnych akciách a novinkách v našom e-shope.
Dávam spoločnosti MTBIKER community s.r.o., so sídlom 225, Hrádok 916 33, Slovensko, IČO: 52 770 222, súhlas na zasielanie bezplatných informácií podľa špecifikácie uvedenej vyššie a so spracúvaním mojich osobných údajov na tento účel. Môj súhlas je dobrovoľný a beriem na vedomie, že mám právo ho kedykoľvek odvolať v sekcii Nastavenia e-mailov. Zároveň potvrdzujem, že som sa oboznámil(a) s informáciami v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
check_circle
error
MTBIKER používa cookies
Súbory cookies používame na zabezpečenie funkčnosti webu a na personalizáciu obsahu. S Tvojim súhlasom ich budeme používať na meranie užívania webovej stránky, k personalizácii a na zobrazenie relevantných reklám a informácií. Ak nám udelíš súhlas, môžeš ho zrušiť alebo môžeš zmeniť svoje preferencie v sekcii Nastavenia cookies. Ak nesúhlasíš s ukladaním cookies, môžeš ich odmietnuť. Viac o cookies si môžeš prečítať v sekcii Ochrana súkromia a osobných údajov.
Ťažké pochopiť to nie je (moje auto tiež splňuje všetky aj zbytočné predpisy), len to nie je dôvod na nepojazdnosť auta, napr. aj tá blbá opierka keď je miesto neobsadené, ktorá zbytočne bráni vo výhľade už aj tak koncepčne zle riešeným autám z ktorých nič nevidno. Od toho sú policajné kontroly, máš 5 ľudí v 4 miestnom aute? máš 5 ľudív 5 miestnom aute a 4 opierky? Veď STK ani KO nič nezaručuje a vo svojej hlbokej podstate je to zdrap papiera. Ten kto 2 roky jazdí na polorozpadnutom aute aby ho mesiac pred STK dal ako tak dokopy, to nijako nerieši. Všetky tieto pravidlá majú význam v ideálnom svete, ale v mentalite slovákov nič neriešia. Na nás len tvrdá represia - zabavovanie auta, šrotovanie auta, pokuty, pokuty a pokuty a nie ako teraz parkujte roky nejaký vrak na ulici a nikto s tým nič neurobí lebo je to niekoho majetok - odtiahnuť a zošrotovať a poslať účet, prípadne exekútora. Niekto postavý dom na čierno? Zarovnať zo zemou a poslať účet, prípadne exekútora.
Sú taký a že zrovna málo ich nie je...
A preto aké auto vyjde z STK je absolútne nepodstatné a podstatný je aktuálny technický stav na cestnej komunikácii, hoc aj mesiac po STK. Však keď prejde na kontrole neznamená, že sa za mesiac niečo nepokazí (ak vynecháme expertov čo si vymontujú DPF). Naposledy som dlhšie nejazdil lebo som mal problémy s brzdou, na to nepotrebujem mať STK a oháňať sa ním polícii keď spôsobim nehodu. Proste som nejaký mesiac nejazdil kým som si našiel čas na riešenie.
Toto som trošku nepochopil, môžeš mi prosím vysvetliť čo tým myslíš?
STK + EK nehovori len o tom, ci je auto pojazdne alebo nepojazdne. Pojazdny je predsa aj totalny crep. STK + EK ma prave zarucovat to, ze je auto sposobile na premavku. A sposobilost na premavku nie je len o tom, ci funguje motor a brzdy. A nezacni teraz zase s teoriou, ze sa da dat uplatok a prejdes aj s vrakom a preto je STK + EK nanic. To uz nie je STK + EK, ale obchadzanie / porusovanie predpisov. A nie, nikto nema jazdit na vraku a len pred STK + EK ho davat narychlo dokopy, cely cas ma mat auto sposobile na premavku. A taky co ho sposobile nema, nech ho pokojne riesia policajti pri cestnej kontrole. Takze netreba tu vyplakavat nad tym, ze STK + EK su zle. Treba vyplakavat nad tym, ze je plno idiotov co jazdi na vrakoch a ze je malo policajtov na to, aby tych idiotov v premavke odchytavali. Teda ja vlastne nevidim vyznam vo vyplakavani na internete, ale ked uz mas tu potrebu...
Btw. ak nevies soferovat ked mas v 5miestnom osobnom aute v zadnom rade stredovu hlavovu opierku, tak potom ako chces viezt pasaziera na tom strednom mieste ak to bude potrebne? Odseknes mu hlavu nech Ti nezavadzia vo vyhlade?
Keď už spomínaš, tak ja nemám 5. sedadlo ani opierku, a keď mám výnimočne vzadu pasažierov, tak sa naozaj cúva oveľa horšie ako bez nich. No a nákladiaky a autobusy myslím nemusia natesno kľučkovať na preplnených sídliskach...
Tak to urcite. Ja som nemal opierku hlavy (pretoze destska sedacka) a (aj nie len preto) nepriesiel som.
Len teraz rozmyslam, ze ked z dodavky vyberiem 3. rad sedadiel (maju 75kg) a dorobim si tam postel a ulozne priestory, ci to potom pri dalsej STK budem musiet davat vsetko spat do povodneho stavu...
George: Over si to, ale ak si dobre spominam, tak budes musiet vratit do povodneho stavu. Jednak ta samo-domo vstavba nie je homologovana, cize v pripade narazu je to problem (nemas potvrdenie, ze je to bezpecne) a dvak ak je podla TP auto napr. 8 miestne, tak vsetkych 8 sedadiel ma na STK technik skontrolovat, ci splnaju vsetko co maju (funkcny bezpecnostny pas, opierka).
Tazko prejdes STK bez vsetkych sedadiel.
Mne sa nastastie zmesti aj treti rad spolu s postelou - na tu nastastie nefrflali, ze tam nemoze byt.
BTW, ako to je potom v pripade nehody? Riesia policajti/poistovne tieto upravy? Ved takychto aut je podla mna vela (osobne mam niekolko znamych, co to maju, jedni sa tym dokoncia zivia), a keby s tym bol problem, tak by to predsa nerobili. Ci?
Inak problem
Mam 7 miestny Multivan, bezne chodim s piatimi na STK, a v pohode.
Akurat v lahkych je pisana zavada, pocet sedadiel, nizsi
Ale už som dokázal neprejsť pre chýbajúcu vestu.
Tiež mám pravidelne nález LED žiarovky na osvetlenie ŠPZ
Kamoš neprešiel lebo mal na nejakom trafficu rozbité okno a mal tam nejaký nepriehľadný plast - že okno musí byť okno.
Ono celá stk je stále dosť o konkrétnom človeku na konkrétnom mieste, ale už výrazne menej ako to bývalo voľakedy
Staronove diesle letia cenami nahor...
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/613336-neuveritelne-ceny-dieslov-z-dieselgate-vystrelili-do-nebies-su-drahsie-ako-nove/
Inak problem
Priamo do auta nechcem nijak zasahovat. Len vybrat zadnu lavicu a urobit do vnutra drevene "skrinky" na batozinu a na vrch dosku ako postel.
Otazkou je, ci to technik vyskusa. Ak hej, tak je otazka, ci to oznaci ako lahku alebo inu zavadu. Nevies to opravit? Druha vec - odklapanie sedadla spolujazdca funguje normalne?