S tou nadradenostou to nie je az take jednoznacne
https://comeniusblog.flaw.uniba.sk/2020/06/20/koniec-dvojkolajnosti-pri-ochrane-lesov/Nikde ani nie je spomenute, ze ucelova komunikacia musi byt cesta a ake ma parametre/formu.
V praxy treba spravanie prisposobit situacii
Zatial som pokutu nedostal.
Citujem z odkazovaneho clanku:
Aj keď dnes sa už aplikačná prax stotožnila s názorom, že zákon o ochrane prírody a krajiny má v prípade kolízie aplikačnú prednosť pred zákonom o lesoch, tento stav nie je stále jednoznačne v právnych predpisoch uvedený, vyplýva len zo súdnej judikatúry. Aj do budúcna je pravdepodobné, že vzhľadom na vyššie uvedené skutočnosti táto subsidiarita naďalej ostane, bolo by však vhodné ju priamo upraviť a upraviť aj samotné zákony v tom zmysle, aby bolo zrejmé, ktoré ustanovenia sa majú v tej-ktorej situácii aplikovať.
Naviac zakon o lesoch (skopcim od teba)
Zakon o lesoch § 31
(1) Na lesných pozemkoch je zakázané
d) jazdiť alebo stáť motorovým vozidlom, motocyklom, skútrom, snežným skútrom, motorovou trojkolkou alebo štvorkolkou mimo vyznačených miest a jazdiť na
bicykli alebo na koni mimo lesnej cesty45a) alebo vyznačenej trasy; to neplatí, ak ide o využitie lesnej cesty podľa § 25,
Zakon o ochrane prirody a krajiny (skopcim od seba)
§ 13
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané
b) jazdiť na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy,
Aj keby mali rovnaku vahu a teda mali platit zaroven tak plati to co je v zakone o ochrane prirody - pretoze uplne laicky ak prijdem do sadu kde su dve tabulky, jedna hovori ze mozem trhat len mrkvu a ovocie a druha ze mozem trhat len mrkvu a zelene ovocie tak nebudem trhat cervene jablko. Asi tak to je s tymi pojmami vyznacena trasa pri spominanych konoch a
bicykloch a vyznacena cyklotrasa pri spominanych bicykloch. Ano je pravda ze to nie je nikde opisane/vysvetlene ale ruku na srdce to co predvadzate je len typicke slovenske odrbavanie vsetkeho co sa da v dosledku coho sa tie zakony upravuju az to dojde do stavu ze bude jednoznacne kde sa moze jazdit a asi az vtedy bajker zaplace.
A k tej ucelovej komunikacii to spomeniem uz treti krat v tejto konverzacii. Priamo v danom zakone sa pojem ucelova komunikacia odkazuje na tuto cast
(2) Pozemné komunikácie sa rozdeľujú podľa dopravného významu, určenia a technického vybavenia na
a) diaľnice,
b) cesty,
c) miestne cesty,
d) účelové cesty.
cize ucelova komunikacia je ucelova cesta a je to druh pozemnej komunikacie ktora musi splnat odsek 3
(3) Pozemnú komunikáciu tvorí cestné teleso a jej súčasti. Cestné teleso je ohraničené vonkajšími hranami priekop, rigolov, násypov a zárezov svahov, zárubných a obkladových múrov, pätou oporných múrov a pri miestnych cestách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov.
Za mna je to jednoznacne.
Netvrdim ze to neporusujem, len som si vedomy ze na danych miestach nemam podla zakona co robit a podla toho sa i spravam. Nie je to ideal ale lepsie ako sa hadat s turistami nech si nastuduju zakon ze nikde nie je napisane ze na turistickej znacke v MK nemam co robit. Ak som aj mal nejake
gps alebo fotky z takych miest v minulosti tak uz davno ich nezverejnujem ani nijak inak nenabadam ostatnych na taketo ilegaly.