Problém,ktorý som popísal vyššie,som dnes konečne odstránil a
bicykel po testovacej 35km jazde,ide úplne ticho.Keďže sa vrzganie prejavovalo iba na veľkej píle,tak som najskôr vyskúšal namontovať starý prevodník(presne taký istý) ale vrzganie neprestalo,tak prevodník som mohol vylúčiť.Radenie bolo nastavené tip-top,obidva prevodníky úplne nové,tak isto
reťaz úplne nová a kazeta ešte zánovná.Možné príčiny, ako zle navlečená reťaz,alebo nejaké chýbajúce podložky,boli v mojom prípade skôr úsmevné,ako reálne.Bicykel som skompletizoval len pred 3 týždňami,takže všade tam,kde je to potrebné,bolo dostatok vazelíny,vrátane keramickej stredovej osky.Tak som skúsil ešte poslednú vec,ktorá mi napadla-odmontoval som kľuky a pritiahol misky do rámu na hornú hodnotu uťahovacieho momentu,v tomto prípade na 55Nm.(spodná hodnota 45)To isté aj pri kľukách,ktoré som utiahol na 45Nm(spodná hodnota 38)Odkedy mám karbónový rám(5 rokov) alebo keď som niečo servisoval kamošom,ktorí majú karbon rámy,vždy som všetko uťahoval na spodnú hranicu momentu a nikdy s tým nebol najmenší problém.Preto som aj na svojom ráme utiahol osku a kľuky na spodnú hranicu,ale teraz som sa presvedčil,že to možno nebude vždy najlepší nápad.Otázkou pre mňa zostáva,prečo to robilo len na veľkom prevodníku a len na posledných 3 najmenších pastorkoch-moja teória je,že sú to prevody,ktoré znamenajú najväčší tlak na kľuky.