Hosť napísal:
No neviem či tadiaľ vedie cesta kupoval som od Cycology v ČR a s CTM-kom mám veľmi zle skúsenosti.


Bud v tejto alebo vedlajsej teme tusim niekto pisal ze mu ctmka za jazdy vypadavala baterka ? to sice nema nic so samotnymi clankami, ale skor s konstukciou baterky resp jej zapracovanim do ramu
06.04.2022 - 20:42:17
00
Pokiaľ je zamknutá tak vypadnúť nemôže. Ale nechápem ako to súvisí s tým o čom sa tu bavíme.
06.04.2022 - 23:10:02
00
.

Prílohy:

6bnv7t.jpg
6bnv7t.jpg 67.7 KiB thumb_up0thumb_down

06.04.2022 - 23:31:43
02
mgx napísal:
Videl som uz vela clankov,ale aby nejaky LiOn clanok vydrzal 2V je ciste sci-fi.

Bezny priemyselny standart (povedzme Samsung 35E, ktory najdes v 9 z 10 bateriek) ma cut-off voltage v datasheete nastavenu na 2.65V, takze ak ma niekto baterku ako ja alebo Dado (ktoru nazyva K1), tak v tomto pripade pri zapojeni 14S5P je nominalny voltage baterky 3.7V na clanok a rozmedzie 4.0-3V v ktorom baterku treba prevadzkovat a prezije tych 500 cyklov, co ma, mozno viac. Ak to budu ludia vybijat pod cut-off, tak baterka ledva prezije zarucnu dobu a ked odide prvy clanok, tak sa zosype cela. Baterku skratka pod 20% SOC jazdit netreba, kto to robi znizuje jej zivotnost. Rovnako skodi prebijanie.


To ale nie je pravda, že ak mám pod 20% "na displeji", už by som mal s jazdou končiť. Ak mám na displeji aj 0%, v baterke musí byť určitý minimálny zostatok o ktorý sa stará manažment batérie. Ja ako užívateľ sa užívateľským spôsobom nikdy nedozviem, koľko mám SKUTOČNÝ zostatok kapacity batérie. Ak je to dobre nastavené, tak proste na výjazde si to rozložím tak, že domov prídem kľudne na 5%.
07.04.2022 - 07:40:25
03
Posielam porovnanie vyberu flat pedalov, "spindle lenght" vzdialenost stredu pedala od kluky a Q - zaciatok predala od kluky.
Zakupil som posledne pedale LOOK, ktore su pre moje nohy nevhodne, pretoze by som dral topankami kluky. Predtym som na e-bk jazdil Crankbrothers a mali uplne presne vypocitane miesto na botu a vzdialenost kluky.
Na Looky sa pre mna da tazko poskladat (pozri kde ma piny na kluke) aj ked su velke. Dalsia vec ze vyrobca uviedol na stranke vahu za jeden pedal co som si nevsimol, vacsinou sa udava za par. Takze pojdem do inych pedalov, mozno to niekomu pomoze. Looky budem predavat, maju okolo 120 km.

Prílohy:

porovnanie_flat.jpg
porovnanie_flat.jpg 65.32 KiB thumb_up0thumb_down

07.04.2022 - 09:48:32
01
Pekné porovnanie, len by to chcelo do inej témy, nie do galérie... Ale to sa v podstate týka všetkých príspevkov z posledných troch strán... :-)
07.04.2022 - 10:01:41
03
Nazgul napísal:
Pekné porovnanie, len by to chcelo do inej témy, nie do galérie... Ale to sa v podstate týka všetkých príspevkov z posledných troch strán... :-)


Suhlasim. Dovolil som si to pridat sem, kedze som prvykrat kupil pedale na e-bike nahovno :-) a predtym ma ani nenapadlo sledovat tieto parametre. Je mozne, ze ani ludia ktori chodia sem nezabrusia casto do tem kde sa riesi vyber pedalov.
07.04.2022 - 10:05:55
01
mgx napísal:
Videl som uz vela clankov,ale aby nejaky LiOn clanok vydrzal 2V je ciste sci-fi.

Bezny priemyselny standart (povedzme Samsung 35E, ktory najdes v 9 z 10 bateriek) ma cut-off voltage v datasheete nastavenu na 2.65V, takze ak ma niekto baterku ako ja alebo Dado (ktoru nazyva K1), tak v tomto pripade pri zapojeni 14S5P je nominalny voltage baterky 3.7V na clanok a rozmedzie 4.0-3V v ktorom baterku treba prevadzkovat a prezije tych 500 cyklov, co ma, mozno viac. Ak to budu ludia vybijat pod cut-off, tak baterka ledva prezije zarucnu dobu a ked odide prvy clanok, tak sa zosype cela. Baterku skratka pod 20% SOC jazdit netreba, kto to robi znizuje jej zivotnost. Rovnako skodi prebijanie.


Ja len vravim, ze som uz videl clanky, kde vyrobca pisal cut off na blaznivych 2V.
A mylis sa, clanky sa nabijaju na 4.2V - ak mas dobre nastavene nabijacie napatie, tak clanok nikdy neprebijes. (Vyrobca ti moze dat nabijacku, ktora ich bude koli zovotnosti nabijat napriklad na 4.1V, ale este som take nevidel, popripade ti moze vypnut pri takomto napati BMS).
A tiez take mudrosti, ze by sa nemalo jazdit pod 20% to su iba take rozpravky starej matere. Ono to cele zalezi iba od cipu (tzv. fuelguage, nemylit si s BMS), ktory mera SOC a ten ti napise ze ma baterka 0% a je to vacsinou nastavene pri tych 3V.

Kolko baterii si uz zlozil? Ja uz asi 5 (a uz to nikdy nebudem robit, je to velmi casovo narocne :), mam stale doma asi 10 BMSiek a tiez som experimentoval s fuel guage cipmi, ked som developoval moj vlastny onboard computer.
https://youtu.be/FPq-Uf8yVJ0

K1 bateria tiez pouziva Samsung 35e clanky, len sa neda nastavit cut off voltage, kedze v CAN bafangoch to je hardcoded a je to priliz vysoko. Z mojich skusenosti ti poviem, nepozeraj na zivotnost baterie, proste ked budes pocitovat, ze baterka ma vyrazne mensi dojazd, kupis novu. Stanes sa otrokom baterie a nejakych smiesnych fam o nabijani a vybijani bateriek.

Peace.
07.04.2022 - 17:45:30
00
A este k tomu scificku, uz sa mi podarilo par krat vybit baterku pod 2V na clanok (a takto mi stala peknych par tyzdnov). Nic, nabil som ju a sla. Ok, mozno jej to zobralo par nabijacich cyklov, ale vobec ma to netrapi.
07.04.2022 - 17:48:25
00
Vetronar napísal:
To ale nie je pravda, že ak mám pod 20% "na displeji", už by som mal s jazdou končiť. Ak mám na displeji aj 0%, v baterke musí byť určitý minimálny zostatok o ktorý sa stará manažment batérie. Ja ako užívateľ sa užívateľským spôsobom nikdy nedozviem, koľko mám SKUTOČNÝ zostatok kapacity batérie. Ak je to dobre nastavené, tak proste na výjazde si to rozložím tak, že domov prídem kľudne na 5%.


Je to tak. Iba pikoska: Tesla to ma tiez tak nastavene, ze ked auto ukazuje 100% nie su baterie uplne nabite na max. To dokumentuje aj ta udalost okolo hurikanu, ked im Musk nadialku predlzil dojazd (co mohlo byt zmeninim horneho, alebo dolneho cut off voltagu).
07.04.2022 - 17:52:41
00
Ahojte pani, idem po radu.
Co sa stane ak vymenim Pike 130 mm, za 140 mm, ako to ovplyvni geo biku resp. jazdu? Zadny tlmic by ostal 130 mm. + vymena Pike Select + za Ultimate bez +. Dakujem vopred za odpovede ??
17.04.2022 - 17:42:48
00
DaDo.Bzz ty pikoška, to všetci vedia :) všetko kvôli životnosti
17.04.2022 - 17:48:47
00
1cm na predku bude koľko, prd prd nic. Asi by som sa.toho nebál, sam som chcel 170 patrónu do mondrakera,všetci to menia a neriešia
17.04.2022 - 17:53:42
01
valecek napísal:
1cm na predku bude koľko, prd prd nic. Asi by som sa.toho nebál, sam som chcel 170 patrónu do mondrakera,všetci to menia a neriešia


valecek Ak by som pridal aj 2 cm + na 150 mm, co by bolo uz pre moje obcasne trailove skoky uplne ok, pocit z jazdy, stabilita, posed a pod ok?
17.04.2022 - 18:18:08
00
Siel som síce na 170 vs 160,no pocitovo som v handlingu nevidel rozdiel, no na pruzeni áno
17.04.2022 - 19:42:41
01
keyboard_arrow_up