Videl som uz vela clankov,ale aby nejaky LiOn clanok vydrzal 2V je ciste sci-fi.
Bezny priemyselny standart (povedzme Samsung 35E, ktory najdes v 9 z 10 bateriek) ma cut-off voltage v datasheete nastavenu na 2.65V, takze ak ma niekto
baterku ako ja alebo Dado (ktoru nazyva K1), tak v tomto pripade pri zapojeni 14S5P je nominalny voltage
baterky 3.7V na clanok a rozmedzie 4.0-3V v ktorom baterku treba prevadzkovat a prezije tych 500 cyklov, co ma, mozno viac. Ak to budu ludia vybijat pod cut-off, tak baterka ledva prezije zarucnu dobu a ked odide prvy clanok, tak sa zosype cela. Baterku skratka pod 20% SOC jazdit netreba, kto to robi znizuje jej zivotnost. Rovnako skodi prebijanie.
Ja len vravim, ze som uz videl clanky, kde vyrobca pisal cut off na blaznivych 2V.
A mylis sa, clanky sa nabijaju na 4.2V - ak mas dobre nastavene nabijacie napatie, tak clanok nikdy neprebijes. (Vyrobca ti moze dat nabijacku, ktora ich bude koli zovotnosti nabijat napriklad na 4.1V, ale este som take nevidel, popripade ti moze vypnut pri takomto napati BMS).
A tiez take mudrosti, ze by sa nemalo jazdit pod 20% to su iba take rozpravky starej matere. Ono to cele zalezi iba od cipu (tzv. fuelguage, nemylit si s BMS), ktory mera SOC a ten ti napise ze ma baterka 0% a je to vacsinou nastavene pri tych 3V.
Kolko baterii si uz zlozil? Ja uz asi 5 (a uz to nikdy nebudem robit, je to velmi casovo narocne
, mam stale doma asi 10 BMSiek a tiez som experimentoval s fuel guage cipmi, ked som developoval moj vlastny onboard computer.
https://youtu.be/FPq-Uf8yVJ0K1 bateria tiez pouziva Samsung 35e clanky, len sa neda nastavit cut off voltage, kedze v CAN bafangoch to je hardcoded a je to priliz vysoko. Z mojich skusenosti ti poviem, nepozeraj na zivotnost baterie, proste ked budes pocitovat, ze baterka ma vyrazne mensi dojazd, kupis novu. Stanes sa otrokom
baterie a nejakych smiesnych fam o nabijani a vybijani bateriek.
Peace.