Tak ono čtyřpístky Shimana zase o tolik více než dvojpístky nebrzdí. Více udělá jak jsou použité velké kotouče. Čtyřpístky ale mají i jinou výhodu, jsou o něco lépe dávkovatelné.
Srovnání mám dobré, pravidelně střídám:
-
ebike XT 8120 203/203 kotouče (aktuálně organiceké desky s chladičem, ale měl jsem tam i sintry a ty bez chladiče)
- klasika full SLX BR-M7100 203/180 kotouče a 180/160 kotouče (aktuálně sintry)
- klasika HT SLX BR-M7000 180/160 kotouče (aktuálně organiky)
k tomu jsem předtím více let jezdil na všech kolech svojich kolech slx br-m675 (a také jak organiky, tak i sintry)
Opravdu znatelněji výrazně slabší varianta jsou akorát dvoupístky + 180/160 kotouče + organiky. Tam už je to znát hodně. Už jen sintry na téhle variantě
brzdí znatelně více. Na 203 kotoučích už sem sintry až tak rád neměl, zbytečně kousavé (i když u čtyřpístků i přes největší
výkon to ještě bylo celkem dobré, jak jsou o něco lépe dávkovatelné, ale stejně tam teď vozím organiky).
Mám ale 71kg, výrazně těžší jezdci mohou ocenit více sintry i na větších kotoučích než já.
S přehříváním nemám problém ani u dvoupístků 180/160 + organiky (i když s chladičem). Je ale pravda, že na HTčku klasice (kde tohle vozím), tak na tom nikdy nedostaly tak velký záhul v horách jako na fullech (HTčko si na dovolenou v horách někdy ani neberu vůbec a když už, tak pak používám jen když moc prší a je moc bahna a nechce se mi do pořádného terénu).
Přitom tedy před mnoha lety, když jsem kdysi dávno vozil Formule ORO K24, tak ty jsem v kombinaci 180/160 kotouč + organiky uvařil v horách vícekrát. Tam jsem pak musel vozit výhradně sintry, abych to vyřešil.