Len dam do pozornosti fakt ze rozdiel medzi 7100/8100 resp 7120/8120 je v povrchovej uprave a v jednom zbytocnom srobiku na pake ktory XT ma a SLX tam ma len blend. Volaju to free stroke - nastavovanie mrtveho chodu, ale v skutocnosti to pridava len zbytocny mrtvy chod pake. neodlajue to piestiky a tak.
Tesim sa ze uz aj shimano to pekne vysvetlilo na stranke ze to nerobi nic s platnickami ale len s pakou:
https://bike.shimano.com/en-US/technologies/component/details/free-stroke.html

Staci ten blend na SLX vybrat a dat tam srobik a je to tam tiez . 6100/6120 uz ma rozdielnu paku aj strmen ale stale pouziva vsetky technologie vyssich sad aj rovnake platnicky, takze len nevyzeraju "tak dobre" a su tazsie.
V podstate brzdy shimano a pouzite technologie su uz 3 generaciu od roku 2011 od uvedenia XTR985 rovnake. Meni sa dizajn a niekto hovori o lepsom chode, ale to moze byt len efekt z nakupu noveho :-) Dobre 4 piesty SAINT 820 a ZEE 640 ma shimano uz strasne dlho(od 2012) a teraz 4 piesty deore/SLX/XT su len ich reinkarnaciou do klasickych rad, takze tiez nic nove technologicky.
Ak ti vyhovovali 2 piesty m675 s 7120 budes absoutne spokojny, su na pocit totozne len budu lepsie brzdit. Keby slo o € a zohnal by si 6120ky vyrazne lacnejsie tak tym nic nepokazis , ale ak bude rozdiel par 10 € tak by som siel do SLX.

Kedysi XT a SLX pouzivali keramicke piestiky, deore nie , neviekm ako je to v sucasnej genaracii. Zmysel ak som pochopil spravne bol v tom aby sa tak teplo neprenasalo do oleja a asi aj ta keramika ma mensiu roztaznost.
07.04.2022 - 14:19:47
02
díkes za nazor, objednal som tie SLX 7120, snad nesklamu :)
07.04.2022 - 17:22:54
02
díkes za nazor, objednal som tie SLX 7120, snad nesklamu :)

Ja si myslim, ze nesklamu, pretoze mna tu kamenuju za 2 piesty, ale zobral som ich presne z rovnakeho dovodu ako uvadzas ty...poznam ich zo svojho HT, vyhovuje mi packa, brzdny ucinok, davkovanie, sila.
Vedel som do coho idem, Magury som nechcel riskovat ako nieco nove a 8120 ako 4 piesty boli o vyse stovku drahsie.
A som po 2 jazdach v narocnejsom terene spokojny, ta vaha cca 10 kg navyse oproti klasickemu HT brzdam nevadi.
Btw mam 85kg, cize podobne ako ty.
07.04.2022 - 19:59:01
00
Tak ono čtyřpístky Shimana zase o tolik více než dvojpístky nebrzdí. Více udělá jak jsou použité velké kotouče. Čtyřpístky ale mají i jinou výhodu, jsou o něco lépe dávkovatelné.

Srovnání mám dobré, pravidelně střídám:
- ebike XT 8120 203/203 kotouče (aktuálně organiceké desky s chladičem, ale měl jsem tam i sintry a ty bez chladiče)
- klasika full SLX BR-M7100 203/180 kotouče a 180/160 kotouče (aktuálně sintry)
- klasika HT SLX BR-M7000 180/160 kotouče (aktuálně organiky)
k tomu jsem předtím více let jezdil na všech kolech svojich kolech slx br-m675 (a také jak organiky, tak i sintry)

Opravdu znatelněji výrazně slabší varianta jsou akorát dvoupístky + 180/160 kotouče + organiky. Tam už je to znát hodně. Už jen sintry na téhle variantě brzdí znatelně více. Na 203 kotoučích už sem sintry až tak rád neměl, zbytečně kousavé (i když u čtyřpístků i přes největší výkon to ještě bylo celkem dobré, jak jsou o něco lépe dávkovatelné, ale stejně tam teď vozím organiky).
Mám ale 71kg, výrazně těžší jezdci mohou ocenit více sintry i na větších kotoučích než já.

S přehříváním nemám problém ani u dvoupístků 180/160 + organiky (i když s chladičem). Je ale pravda, že na HTčku klasice (kde tohle vozím), tak na tom nikdy nedostaly tak velký záhul v horách jako na fullech (HTčko si na dovolenou v horách někdy ani neberu vůbec a když už, tak pak používám jen když moc prší a je moc bahna a nechce se mi do pořádného terénu).

Přitom tedy před mnoha lety, když jsem kdysi dávno vozil Formule ORO K24, tak ty jsem v kombinaci 180/160 kotouč + organiky uvařil v horách vícekrát. Tam jsem pak musel vozit výhradně sintry, abych to vyřešil.
08.04.2022 - 08:37:45
00
mam vyskusane mt200 vs mt7120 na normalnom bajku. to nie, ze je ina liga, to je uplne ina disciplina. aj ma to niekedy poriadne vystrasilo :). porovnane na rovnakych kotucoch 180/180. Mam takmer 100kil.

na ebajkoch mam vyskusane mt520 (4piest), mt7120 (4piest) a teraz mt7. Vsetko 203/203 kotuce.

uz mt520 s 203 kotucmi brzdi velmi dobre. vyhoda tej brzdy, ak je dostupna samozrejme je, ze je lacna, ma SW, paku ma 1 prstovu a v pohode sa tam zmestia lepsie platne. Co sa oficialne samozrejme nikde nepise, ale H03C Metal Pads s chladičom co su ofic do Saint, tak tam pasuju v pohode. Len ich treba otocit, alebo dremelom zbrusit jeden "cooling fin".

mt7120 su samozrejme s 203 kotucmi skvele. Sprevadza ich typicky ON/OFF feel kedy cloveku co prvykrat brzdi s brzdou tejto kategorie takmer vypadnu oci po tuknuti do packy.

MT7 boli do momentu kedy sa zabehli mierne letargicke. Ale dnes :) je to parada. Ale aby som voci mt7120 spoznal este nejaky vacsi rozdiel, tak by som musel decelerovat na urovniach, ktore mi pud sebazachovy nedovoli.
08.04.2022 - 09:07:10
03
mt200 nemají servo wave. Tam je rozdíl právě největší od jakéhokoliv modelu (tedy i dvoupístků), který už servo wave má.

U Shimano čtyřpístků bych ani s 203mm kotoučem ještě o ON/OFF pocitu vůbec nemluvil. Za mě jsou tedy dávkovatelné naopak hodně dobře. K tomu ale chce mít srovnání s nějakou opravdu hodně kousavou výkonou brzdou.

Vozil jsem ještě na 26" kolech Formula The One 180/180mm (to je srovnatlené jako 200/200mm kotouče na 29" kolech) a sintrované desky. A tohle bylo opravdu ON/OFF. Mám citlivé (a slabé prsty) a vždy jsem měl raději kousavější brzdy, ale tohle byl extrém i na mě. U zadní brzdy stačilo lehce ťuknout do páčky a už bylo zablokované kolo (i když bylo dostatečně zatížené s pořádným pláštěm). To byl jediný případ, kdy jsem opravdu hodně chtěl dát menší kotouč, který by to trochu zlepšil, jenže na daném rámu nešlo použít 160mm kotouč. A byl to také jediný případ brzd, co jsem kdy vozil, kdy se mi občas stávalo, že jsem zadní zablokoval, i když jsem nechtěl.
08.04.2022 - 09:18:09
00
Takze zahada preco ma pri MT200 boleli ruky je objasnena...nemaju Servowave;o).
Inak som rad, ze podla toho, co tu citam nebudem v blizkej buducnosti musiet zmenit nazor a ze moj pocit z brzd sa nezmeni ani pri dalsich jazdach.
08.04.2022 - 12:21:24
00
nie, vela brzdis. tiez som nechapal, ako moze ist repre na inlinoch zo strbskeho na strbu bez brzdenia. A moze, viac ako 60kmh to neda, lebo aerodyn.odpor, len musis mat techniku na to ako tu rychlost spracovat, hlavne v zakrutach. Na bajku je to o tom istom, kto brzdi, v pretekoch prehra :). A este ho navyse bolia ruky.
11.04.2022 - 22:03:19
00
Ono to bude mozno tym, ze nie som pretekar a moje postarsie telo sa uz dost pomaly regeneruje po pripadnom pade, takze si radsej pribrzdim akoby som mal par tyzdnov marodit.
A opakujem na novych brzdach/packach ma ruky na rovnakych zjazdoch nebolia, takze to nebolo mojim brzdenim, ale packami/brzdami.
12.04.2022 - 08:38:10
00
Inak prave dnes som zistil, ze na CTMku som nemal M200 (ktorym mozno krivdim), ale nejake cinske no name srandy, kedze CTM asi nemalo v minulom roku Shimano brzdy tak davali cinske nahrady. Mozno aj preto citim ten velky rozdiel.

Prílohy:

IMG_20220414_150855.jpg
IMG_20220414_150855.jpg 130.92 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20220414_150907.jpg
IMG_20220414_150907.jpg 204.57 KiB thumb_up0thumb_down

IMG_20220414_150917.jpg
IMG_20220414_150917.jpg 163.43 KiB thumb_up0thumb_down

14.04.2022 - 20:05:14
00
Na novom ebiku som vyfasoval Shimano XT M8120-tky a aj po zabehnuti zatial musim povedat, ze horsie brzdy som este nemal. Pred tym jazdene (na fulle) Hayes Stroke Trail, neskor Magura MT Trail Sport, v oboch pripadoch brzdy perfektne, bajk som ubrzdil aj jednym prstom na pake. Po dlhsom zjazdovani s M8120 mam uz 3 dni svalovku na prstoch, co som fakt za 18 rokov pouzivania kotucoviek este nezazil :-). Zda sa mi, ze Shimano paky maju trochu tazsi chod a rozhodne pri nich nemam taky ten pocit tvrdosti, ked sa opru platnicky o kotuc tak, ako pri predchadzajucich brzdach. Rozmyslam, ci sa s tym da nieco urobit alebo rovno prejst aspon na MT5 (alebo MT7).
30.05.2022 - 08:26:34
00
Na novom ebiku som vyfasoval Shimano XT M8120-tky a aj po zabehnuti zatial musim povedat, ze horsie brzdy som este nemal.

Zaujimave, ze ja som mal ine dojmy, aj ked som MT5 porovnaval so Shimanami na HT a nie na ebiku. Mozno to bol zvyk, ale moje Shimana sa mi zdali lepsie naladene ako MT5.
Tym vsak netvrdim, ze MT5 brzdili zle.
01.06.2022 - 10:21:31
00
Nazdar.Nechcem zakladat novu temu tak pisem tu.Tiez som kupil Ctm Pulze 2021 a budem menit brzdy lebo miesto Shimana Mt200 mam tie iste ako flegko.Su to Zoom BH-875.Mam v plane kupit Shimano mt520 alebo Magura Mt5.Kotuce mam 180 mm a nebudem menit velkost.Mam tam namontovanu redukciu na kotuc.Do predu sa to bude dat namontovat ale v zadu je dost malo miesta.Budu mi tam pasovat 4 piestove brzdy?

Dakujem
09.06.2022 - 21:25:39
00
miesta je tam dost. ale nerozumiem naco ti je na hardtail 4piestikova brzda, este k tomu vzadu :). ale nemusim rozumiet vsetkemu...

k shimano slx/xt vs hayes stroker. Mozem porovnat, pretoze strokery mam na 2 bajkoch (non-elektro, old26). Shimano/MaguraMT5 brzdi o level lepsie, takze problem vidim v nastaveni. Strokery brzdia velmi podobne ako Avid5. Ale brzdim malo, nepatrim k jedincom co za sezonu zhumpluju 5 sad platniciek a 2 kotuce :)

Prílohy:

ctm-29.jpg
ctm-29.jpg 184.53 KiB thumb_up0thumb_down

11.06.2022 - 07:28:46
00
keyboard_arrow_up