A spalovak zlikvidovat netreba?
Staru baterku z EV auta ti budu rvat z ruk a este ti za nu zaplatia. Tie baterky este dlhe roky posluzia v priemysle alebo ako ulozisko pre elektrovoltiku.
28.04.2022 - 11:01:36
01
Treba, ale asi nie vsetky vypocty emisii s tym pocitaju. Preto som to zdoraznil.
28.04.2022 - 11:35:54
00
Dufam ze ropne vrty, ropovody, tankery, rafinerie a cerpacie stanice ste zaratali
28.04.2022 - 13:19:05
01
Tie treba tak trosku aj pri eCAR. Plasty-vyrobky z ropy. :)
28.04.2022 - 14:32:35
00
este tak 20 stran a date dokopy serioznu studiu :lol:
28.04.2022 - 15:24:55
02
Najväčší podiel na celkovej spotrebe energií a celkových emisiách má výroba ocele, výroba batérie a prevádzka auta. Emisie zo spracovania a dopravy ropy napr. tvoria len 10 % z prevádzky auta. Tiež emisie pri recyklácii batérie majú pár % v porovnaní s výrobou z primárnych surovín.
28.04.2022 - 15:29:13
00
bicycletour Nemáš k tomu nejaký zdroj?
28.04.2022 - 15:36:51
00
wawrik
Štúdia na celkové emisie pri výrobe a spotrebe benzínu a nafty.
https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1750583616302985

a štúdia emisií pri výrobe a prevádzke spaľovacieho auta a elektromobilu pri rôznych energetických mixoch.
https://www.thisismoney.co.uk/money/cars/article-10161697/Volvo-says-electric-car-making-emissions-70-HIGHER-petrol.html
28.04.2022 - 16:02:40
00
toto mi dnes suggestol youtube
thumb_up0thumb_down
29.04.2022 - 11:50:07
00
Nuž páni skór to vyzeta tak,že panské huncúctva ako elektromobilita pôjdu na chvilu na striedačku...Planetu budeme zachraňovať zbrojením.
A taká Zuzana II na Li-ion baterky asi nebude.Proste sa do flotilových emisii zmestí?
29.04.2022 - 13:00:07
00
rs955i napísal:
yzeta tak,že panské huncúctva ako elektromobilita pôjdu na chvilu na striedačku
nemyslim si
1.https://zive.aktuality.sk/clanok/0Ok1Wqp/elektrifikovane-auta-boli-v-marci-v-europe-popularnejsie-nez-naftove-jednotkou-opat-tesla/?fbclid=IwAR36JAy-AzI7Xn2ZaEhIgwSNC3BRCrGxt6NVSbxlHOKJrVVGAUEQy3S00KE

2. https://youtu.be/4hNRyvDTgbk?t=818
04.05.2022 - 21:58:57
02
Jezus napísal:
Neporovnavaju porovnatelne, lebo ziadny elektromobil neda na originalnu bateriu 16 rokov a 240 tisic km.

youtube je plný Tesiel s nájazdmi 300k+ pri degradácii 8-15% a to su baterie vyrobene pred 10r. Odvtedy sa už menili niekoľko krát, nové 4680 z ktoré sa začnu osadzovat uz o par tyzdnov, maju mat teoretickú vydrž 1,6 mil km. https://www.techbox.sk/nove-baterie-tesla-4680-preziju-elektromobil-aj-3x/ linku na ne ma aj Panasonic vyrobených ich bolo už milion ks nedavno.
04.05.2022 - 22:24:42
12
uz len ta predstava kolko toho pretecie za 300k cez spalovaci motor, olej, filtre - obaly v com to je zabalene, prevoz tych baleni .....
05.05.2022 - 08:39:23
02
Jezus mozes sa cinit s precitanim si orig reportu nalinkovaneho v clanku: https://www.svethardware.cz/tesla-88-zachovani-kapacity-po-320-tisicich-km-i-92-recyklace/55735

Tato statistika zahrnuje nanejvýš auta, která mají na hrbu 10 let
má průměrná Tesla po ujetí 200 tisíc mil (to je 320 tisíc km) ještě cca 88% dojezd
11.05.2022 - 06:56:13
00
Ja nerozporujem, ze niektore akumulatory zvladnu 300+k. Staci trochu sledovat aj SK scenu a zistis, ze najazd samotny (aspon u Tesly) problem nie je: https://youtu.be/_TuXmGxEX54

Ja som zvedavy kolko z akumulatorov v dnesnych elektromobiloch bude funkcnych po 16 a viac rokoch. Bezny clovek nepotrebuje jazdit 50+k rocne, ale vsetci potrebujeme auta, ktore nebude treba menit len kvoli dozivajucemu akumulatoru. Vyrobkov s kratkou zivotnostou je tu vsade okolo viac nez dost a rozhodne neprispievaju k udrzatelnosti. Ja zatial zostavam pri klasike a uvidim o 15 rokov akym smerom sa trh vyvinie. Mozno to bude vodik a nie nezmyselne stovky kg vaziace akumulatory, kvoli ktorym sa znizuje efektivita a zvysuje nebezpecnost elektromobilov pre beznych motoristov jazdiacich v autach lahsich castokrat aj o 50 %.
11.05.2022 - 08:41:38
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Elektrobicykle)
keyboard_arrow_up