chlapci, ja som chemik, a nie strojár, ale mám to jasne pred očami
zadný trojuholník sa vôbec nemusí ani ohýbať ani deformovať...

dakujem za objasnenie, uz som zase citil blbe famy...

a este chlapcom Tulenik vysvetli, ze bajk ohadzany LXkom nevazi 11,hocico kg, ale trosku viac :roll:
16.07.2008 - 18:49:41
00
http://www.bikeradar.com/gallery/articl ... 4208?img=1
16.07.2008 - 18:51:27
00
takže rozdiel medzi Fuel a Fuel EX v tých čapoch je kôli tomuto >

> u Fuela si zostrojím kružnice s polomermi r1 a r2 so stredom v spodnom čape a v čape váhadla ktoré prechádzaju horným čapom váhadla kružnice majú síce rôzny polomer no v tomto bode a jeho blízkosti takmer splynú .. nie uplne dokonale ale rozdiel bude pri tých polomeroch minimálny

pri 100 mm zdvihu zadná stavba a teda aj horný čap neprejde takú vzdialenosť ako pri 140-150mm u Fuelu EX čiže na tom úskeu ktorý by prešiel horný čap u závesu bez čapu pri oske na Fuel EX by bol dlhší a rozdiel od úseku kružnice váhadla by bol príliš veľký nato aby to dokázal hliník dlhodobo vydržať namáhanie v ohybe > proste priveľké namáhanie v ohybe

> záver: zadná stavba a ani hliník u Fuelu pri chode zadnej stavby pruži veľmi minimálne - hliník totižto nieje až tak pružný materiál rádovo to može byť tak 1-2 mm odhadom .. ale tvrdiť že pruží alebo sa ohýba je rovnaké ako tvrdiť že duralový HT pruží a ohýba sa > čiže ohyby sú minimálne
- z toho dôvodu je na Fueli EX ešte jeden čap ... pohyblivý spodný záves tlmiča ma za funkciu upraviť len chod tlmiča > vraj ochrana proti dorazom 8)

viac v prílohe

Prílohy:

trek-top-fuel-8-2008(1500x975).jpg
trek-top-fuel-8-2008(1500x975).jpg 102.32 KiB thumb_up0thumb_down

16.07.2008 - 18:54:38
00
lapierre to tuším dokonale vysvetlil...

VĎAKA
16.07.2008 - 18:59:35
00
nieje začo

najväčšia sranda je že pri skúške vykreslenia si to, som pochopil prečo je ten čap na Fueli EX 8)
16.07.2008 - 19:01:52
00
kua teraz už som fakt riadne domotaný...
ísť do toho, alebo nie???
16.07.2008 - 19:03:28
00
Lapierre, pekne vysvetlené
16.07.2008 - 19:03:28
00
NOISE do toho chrťáka radšej nie, je to o dosť tvrdšie pruženie ako zaujíma bežných rekreačných jazdcov
16.07.2008 - 19:04:54
00
tak ale oproti HT - a pomer cena -výbava to sa oproti iným značkám napr GT, GF nedá porovnať
16.07.2008 - 19:08:48
00
Noise ak nejazdíš maratóny ber kľudne 140mm Fuela EX ... v dnešnej dobe inteligencie sa pohupovania báť nemusíš a keby tak tak to lockneš, ak netrháš reťaze v šprintoch bude ti Fuel EX vhodnejší .. isto oceníš v térene 140mm ... ja jazdím 100mm full je to síce relatívne pohodlné a ľahké no občas mám chuť to vymeniť za niečo s vyššími zdvihmi 8)
16.07.2008 - 19:10:34
00
lapierre - vďaka, zvážim tvoju radu
16.07.2008 - 19:26:30
00
Lapierre, dík za vysvetlenie, aspoň už nebudem šíriť moje bludy :oops:
Inak to "ohýbanie", ako som tento jav nazval, som samozrejme nemyslel, že sa tá trubka ohne o 1cm alebo viac, keďže je to pri durale nemožné, ale v radoch milimetrov. Práve z tohto dôvodu by som ho nebral, keďže dochádza k väčšiemu namáhaniu materiálu a z dlhodobého hladiska by som tomu neveril :wink: (i keď je asi zanedbateľné) (na túto tému už radšej končím :oops: ).

NOISE, kúp radšej niečo s vyšším zdvihom, Top Fuel je závodný stroj. Pre teba by bol vhodnejší taký Fuel EX alebo Trance X, prípadne iný bike s podobným zdvihom (120-130mm).
Za tú cenu ma síce perfektnú výbavu, ale zdvih 90mm je v dnešnej dobe pre nechrta málo, navyše pri použití "inteligentých" systémov akým je napr. VPP, FPS2, DW-Link alebo Maestro.
16.07.2008 - 19:31:10
00
Lapierre, dík za vysvetlenie, aspoň už nebudem šíriť moje bludy :oops:
Inak to "ohýbanie", ako som tento jav nazval, som samozrejme nemyslel, že sa tá trubka ohne o 1cm alebo viac, keďže je to pri durale nemožné, ale v radoch milimetrov. Práve z tohto dôvodu by som ho nebral, keďže dochádza k väčšiemu namáhaniu materiálu a z dlhodobého hladiska by som tomu neveril :wink: (i keď je asi zanedbateľné) (na túto tému už radšej končím :oops: )...

vieš to ohľadne toho namáhnia .. to je ako by si tvrdil že neveríš HT lebo je zadná stavba dlhodobo namáhaná, alebo by si sa mal báť hlavovej trubkly lebo namáhanie v krute od vidlice je tiež pomerne veľké a dlhodobé...

skôr ide o komfort zadnej stavby - keď máš o jeden čap naviac nielenže ušetríš na biku dural o jeno namáhanie ale sa aj zmení trajektória kolesa a rám sa stane o niečo komfortnejším ... v akej miere to už záleží od umiestnenia čapu

> a k zadnej stavbe: aj ja som za virtuál štvorčap poprípade niečo ako LP Zesty (ako inak :oops: )
16.07.2008 - 19:35:53
00
FuelEX 7??? to je ale novinka, ten je asi ddrahý na to, aku má výbavu...
16.07.2008 - 19:37:13
00
zadný trojuholník sa vôbec nemusí ani ohýbať ani deformovať

ak posúvate zadné koleso hore, ľavé vahadlo ide hore k rámu a tlmič je stláčaný a rotovaný takisto k rámu
nepotrebujete 4. stupeň voľnosti, opakujem, ten je tam pridávaný predovšetkým na optimalizáciu chodu zadnej stavby

... našiel som foto, nažerte sa:

Sorry ale uz píšeš fakt kraviny. Skus si to poskladať z lega alebo čo. Možno to pochopis z pridanej fotky. Jedna kružnica opisuje pohyb okolo osi vahadla druha okolo hlavného čapu zadnej stavby.

Prílohy:

priebeh.jpg
priebeh.jpg 153.08 KiB thumb_up0thumb_down

16.07.2008 - 20:47:29
00
keyboard_arrow_up