Po 15 rokoch som sa rozhodol vymenit brzdove spalky na cestaku za https://www.mtbiker.sk/shop/komponenty/brzdy/brzdove-spaliky/bbb-bbs-01d-roadstop-delux-brzdove-gumicky.html, ale pri montazi prednej som si vsimol, ze ja akasik pokrivena, vid foto.

Problem nie je v spalku, ked som skusil stare tiez siel nakrivo (aj ked trosku menej sa mi zdalo).
Su brzdy zrele na vymenu?

Prílohy:

IMG_20220621_114409.jpg
IMG_20220621_114409.jpg 212.04 KiB thumb_up0thumb_down

21.06.2022 - 13:01:15
00
mas otvorenu celust, pre normalnu funkcnost brzdy musis tu packu nalavo sklopit dole,
21.06.2022 - 14:09:18
01
Ja reklamujem to, ze spalik nejde rovnobezne s rafikom, takze pri brzdeni sa dotyka rafika len jeho mensia cast.
Packa nalavo sluzi na uvolnovanie utahovanie spalkov smerom k rafiku a nem vplyv na funkcnost brzdy.
Uvolnena je, aby bolo vidie tu roznobeznost medzi rafikom a spalkom.
Druha strana brzy ide takme rovnobezne s rafikom, takze je evidentne vykrivene len jedno rameno.
No nic uz mam v kosiku Tiagr, cakam len na naskladnenie.
21.06.2022 - 17:01:14
00
Mas na mysli to ze z pohladu foto je ten predok spaliku blizsie pri rafiku ako jeho zadna cast (tzv. toe-in)? Uvolni bocnu skrutku na spaliku a nastav to znova ak to je uz moc vela vychylene, toe-in je dobre ked ti brzdy kvilia.
21.06.2022 - 17:12:52
00
Ano mam na mysli zbiehavost gumicky a rafika, co znizuje ucinnost brzdy. Pravdepodbne som vykrivil rameno pri nejakom pade, ohnut spat to nejde, mozno vo zveraku, ale rozhodol som sa po 15 rokoch upgrade na Tiagry.
21.06.2022 - 19:15:47
00
Povol ten imbus na celusti a nastav si zbiehavost ako treba
21.06.2022 - 21:32:52
00
flegko napísal:
...som si vsimol, ze ja akasik pokrivena...

flegko napísal:
...stare tiez siel nakrivo (aj ked trosku menej sa mi zdalo)...

Nerieš a jazdi. Hromada servisákov ti povie, že to je správne a iná hromada, že to je zle.
Ak chceš vedieť viac, daj si vyhľadať "brzdové gumičky do šípu". Nájdeš vysvetlenie aj toho, prečo tie staré sú menej "nakrivo".
Aj na tomto fóre nájdeš niečo: Link1, Link2
21.06.2022 - 23:12:20
00
..."ale rozhodol som sa po 15 rokoch upgrade na Tiagry"... Tak potom načo je vlastne táto debata?
22.06.2022 - 08:58:14
00
e rozhodol som sa po 15 rokoch upgrade na Tiagry"... Tak potom načo je vlastne táto debata?


Pretoze mi tu aj tak nikto neporadil nic mudre (respektive co by som nevedel) a nie som spokojny celkom s ucinnostou brzd po rokoch napriek vymene spalkov a tak skusim ako sa po rokoch Shimano posunulo vo vyvoji brzd (mal som 105 kupovane zaciatkom 90 rokov)...predpokladam, ze nic nijako extra;o).
A urcite nesuhlasim s teoriou, ze brzdovy spalik by mal dosadat na rafik postupne, mal by byt 1mm zosikmeny a pod.
22.06.2022 - 11:46:46
00
...nesuhlasim s teoriou, ze brzdovy spalik by mal dosadat na rafik postupne...
suhlasit nemusis a nie je to teoria.
Je to bezna prax v nastavovani brzd uz od cias zvadzania "V brake" ako horucej novinky... aj ked vtipne je ze na nete najdes nastavenia aj s toe-in aj toe-out... rozdielny pristup zalezi aj od typu brzdy. Na V a cantilever sa doporucovalo vychylenie, na klasicke cestne udajne nemusel byt pokial nepiskali..
22.06.2022 - 14:16:58
01
Na cestakoch som to nikdy nemal. Kedysi. ked brzdy neboli tak pevne a hlavne pamatnici si mozno spomenu na ceskoslovenske celustove brzdy (nemyslim specialky a centriky , tie uz boli vyrazne lepsie na tom) sa naozaj spalky vykrucali smerom od rafika a tam bolo celkom namieste ak spalik dosadal na rafik zosikma, pretoze cela brza sa krutila pri silnom brzdeni....odhliadnuc od toho, ze tie brzdy aj tak nebrzdili;o).
Ale na modernych brzdach od cias, ked som si kupil svoje prve 105 som nic take nikdy robil nemusel a nedava to zmysel (brzdy mi nikdy nepiskali).
Navyse v mojom pripade na zadnej brzde idu spalky rovnomerne s rafikom a na prednej lavy ide mozno 0.5mm, ale pravy tak 2-3mm, co je podla mna jasnym znakom poskodenej celuste brzdy (aj ked z fotky to tak nevyzera) a znizuje jej ucinnost.
Na mojom deduskovi Authorovi Mystic mam povodne brzdy a tiez som nikdy ziaden toe-in, toe-out na nom neriesil, nepoznam nikoho zo svojho okolia, zeby to takto riesil, takze mi to az tak bezna prax zase nepride.
Za par dni dopisem, ci malo zmysel vymienat povodne Tektro za tie Tiagry, pretoze vymena gumiciek/spalkov zatial zmysel nedala.
24.06.2022 - 12:08:19
00
Tak dnes prisli Tiagry a po testovacom prevezeni po ulici musim konstatovat, ze je tam citelny rozdiel oproti starym brzdam.
Niezeby brzdili tie Tektra zle, dokonca sa mi zdalo, ze tie nove gumicky sa po par desiatkach km zapracovali, ale Tiagry aj ked som ich kombinoval so Sora packami vyzaduju teraz pri lepsom brzdiacom ucinku mensiu silu v pakach a o to mi celkom slo,
28.06.2022 - 10:43:14
00
keyboard_arrow_up