opatrny-lenochod ak si niekto mysli ze zaruka rozsirena nad ramec tej zakonnej sa riadi rovnakymi pravidlami ako ta zakonna, tak jednoducho skor ci neskor bude pouceny. A potom uz bude vediet ze na uplatnenie AKEJKOLVEK rozsirenej zaruky treba *proaktivne* dohladavat a studovat podmienky tejto rozsirenej zaruky, a nie spoliehat sa na to, ze vidim cislo 5, tak je to 5 rokov a tym to pre mna zhaslo. Tyka sa to vsetkych tovarov s rozsirenou zarukou, nielen bicyklov.

vockorastislav s tym notebookom si to radsej over, aby si nebol rovnako prekvapeny ako s bicyklom. Rozsirena zaruka na HP notebook vyzadovala registraciu.
28.06.2022 - 10:40:52
05
My sme minulý rok kupovali otcovi notebook od HP, rozšírená 5 ročná záruka. Bolo sa treba registrovať a tá rozšírená záruka sa nevzťahovala na batériu.

Väčšina produktov, čo sa týka elektroniky, čo sme mali a mali aj rozšírenú záruku od výrobcu, tak sa bolo treba registrovať do 30 dní od kúpy. Bez toho platila len štandardná 2 ročná záruka.
28.06.2022 - 10:58:30
00
imajoros, ty si fakt mimi totalne. Pisem, ze nemusim citat manual auta, aby som sa dozvedel detailnejsie info o zaruke. Tak by to malo byt aj pri bicykloch. Ale to tebe tazko vysvetlit.

A zatahujes sem kraviny s druhym majitelom, na ktore ti napisem, ze to nesuvisi s tymto pripadom, kde stale ide o prveho majitela a je o tom dokaz vo forme faktury a ty genius mi napises, ze ty si popisoval inu situaciu, kde je iny druhy majitel 😀. Ano, ja viem, ze si popisoval inu situaciu, sam som na to upozornil 😀. V tomto pripade, ale snad vidis, ze toto nie je relevantne. Ide cisto o byrokraticku a neodkomunikovanu registraciu, nie o to, ze by chcel druhy majitel uplatnovat zaruku, ktora je explicitne urcena iba pre prveho majitela. To su dve rozdielne veci.
28.06.2022 - 12:01:01
00
Jano1987, tie zarucne podmienky, ale musia byt jasne odkomunikovane zakaznikovi, aby sa s nimi mohol oboznamit. U aut to tak je a tam tazko dojde k dezinformacii. Zaroven ten pripad, ktory si popisal bol o pravidelnychvnavstevach servisu a dodrziavani predpisanych servisnych ukonov. Taketo podmienky maju logiku. A ak spominane servisne podmienky su dodrzane a preukazatelne (v hocijakom servise), tak vyrobca nemoze zamietnut zaruku. Problem je, ze pri hocijakych servisoch velakrat zaznamy chybaju a tak nie su dokazatelne a vyrobca sq moze tvarit, ze chyba nastala kvoli nedodrzani servisnych ukonov.

To je ale uplne nieco ine ako sprostost s vyzadovanim nejakej registracie, ktora logicka nie je, nema vplyv na stav bicykla a ani nie je jasne odkomunikovana. O to ide. Nepliest si to s dodrziavanim a dokumentovanim predpisanych servisnych ukonov.

A vec typu "aj pri tomto a tomto je to tak, tak to akceptujem pri vsetkom" sa vola stadovitost, ktoru u ludi neznasam. Rozhadzovanie rukami so slovami "aj oni tak robia" vobec neznamena, ze je nieco spravne.
28.06.2022 - 12:08:57
00
opatrny-lenochod takže tvrdíš, že zakaždým, keď kúpiš nejaký produkt, musí prísť predavač a prečítať ti záručné podmienky. A je jedno, či je to tričko alebo raketoplán.

Aj v prípade bicykla to bolo jasne odkomunikované, bolo to napísané v tej knižke, čo človek dostal po kúpe bicykla. Stačilo si to prečítať, čo je psou povinnosťou každého. Nie je to nič komplikované. Jediný problém s tým máš ty a riešiš kraviny.
28.06.2022 - 12:25:09
04
opatrny-lenochod :facepalm: skus trochu rozmyslat. Vyrobca ti dava nieco navyse zdarma- nemas na to zakonny narok, tak je logicke ze si nastavi vlastne podmienky tohto daru. Chces? Tak si zisti co od teba chce a sprav to. Nechces? Nechaj tak. Stale mas zakonnu 2 rocnu zaruku ktoru ti nikto neberie.

Tu nejde o stadovitost, ale ignorantstvo a nezaujem samotneho spotrebitela. To je ako uzavriet zivotnu poistku a nenastudovat si vyluky.
28.06.2022 - 12:41:13
05
Nekrmte už trolla...... všetko už bolo povedané.....nech si každý robí ako chce....
28.06.2022 - 13:05:31
02
vockorastislav napísal:
Ked kupujem vec, ktora ma byt servisovana, alebo platia nejake vedlajsie ukony tak som bol o tom vzdy informovany. Ked som si kupil auta, bol som upozorneny hned na povinnosti navstevovat autorizovany servis, v pripade bmw ich mas dokonca zadarmo vramci zaruky. V pripade elektroniky to iste, ak bola na notebooku napisana predlzena zaruka, tak platila a nikto sa nepytal na registracie.

Neinformovat o podmienkach, respektive ich zaukryvat najviac ako sa da, nie je urcite ferove, respektive cestne.


Prosiiiim ta, s tymto na mna nechod. Nie je to ziadna tajna/skryta informacia. Je to bezny "selling point" vacsiny vyrobcov bicyklov ktorym sa snazia zaujat a ziskat si zakaznikov. Vzdy som pri kazdej zmienke o predlzenej zaruke videl jasne napisane, ze tam je povinost si bicykel do 30 dni zaregistrovat. Zaujimam sa o bicykle uz dost rokov a je to fakt bezna vec. Aspon si to priznaj ze si to proste odflakol.

Podla mna ak si prvy majitel bicykla (a dokazes im to v CTM) tak stale je sanca ze ti CTM umozni dodatocne si bicykel zaregistrovat do ich systemu a reklamaciu ti uznaju. Ale ak ti to neponuknu, tak sa na nich hnevat nemozes. Sorry.
28.06.2022 - 13:28:41
00
Hosť napísal:
imajoros, ty si fakt mimi totalne. Pisem, ze nemusim citat manual auta, aby som sa dozvedel detailnejsie info o zaruke. Tak by to malo byt aj pri bicykloch. Ale to tebe tazko vysvetlit.

A zatahujes sem kraviny s druhym majitelom, na ktore ti napisem, ze to nesuvisi s tymto pripadom, kde stale ide o prveho majitela a je o tom dokaz vo forme faktury a ty genius mi napises, ze ty si popisoval inu situaciu, kde je iny druhy majitel 😀. Ano, ja viem, ze si popisoval inu situaciu, sam som na to upozornil 😀. V tomto pripade, ale snad vidis, ze toto nie je relevantne. Ide cisto o byrokraticku a neodkomunikovanu registraciu, nie o to, ze by chcel druhy majitel uplatnovat zaruku, ktora je explicitne urcena iba pre prveho majitela. To su dve rozdielne veci.


Ty si sa vyjadril nieco v zmysle ze registrovanie sa do systemu vyrobcu do 30 dni po kupe bicykla je aj tak len o tom aby ti vyrobca mohol posielat svoju reklamu. Nechce sa mi to dohladavat ale napisal si nieco na tento sposob. Logicky som usudil, ze teda asi nevies preco vyrobcovia pozaduju registraciu na uplatnenie predlzenej zaruky a vysvetlil na danom priklade s 2. majitelom.
28.06.2022 - 13:36:36
00
Ok, zhrnul by som to asi tak, ze vela ludom nevadia aj nezmyselne a nie uplne jasne prezentovane podmienky ohladom zaruky. Mne sa take veci nepacia, preto to odsudzujem a je mi cudne, ze to niekto vnima ako fajn... Ale je to vec nazoru ako skoro so vsetkym, tak uz to necham, lebo len zbytocne vybieham zas na ludi...


Ale bladerunner, ty sa neozyvaj. Stary znamy trapko, co uz x rokov nenapisal nic k veci v ziadnej teme, iba vzdy prihopka niekoho urazat, sa nema co rozkrikovat...
28.06.2022 - 14:11:07
00
foobar, najskor si spominal "dar" (co uznavam, ze tak moze byt brane) a potom si to prirovnal k zivotnej poistke, ktora je vyslovene primarnym produktom, ktory si zakaznik zaplati a ma od neho asi urcite ocakavania. To uz nie je dobre prirovnanie k bonusovemu daru. A aj ked je nieco iba bonusovka, tak to moze byt podane aj ustretovo bez skrytych hacikov. To je to o co mi ide. Ak chcu registraciu, fajn, ale malo by to byt dane jasne najavo.
28.06.2022 - 14:16:47
00
vockorastislav Nic taketo si na biku nemal ked si ho kupil?

Prílohy:

index.jpg
index.jpg 11.44 KiB thumb_up0thumb_down

index.jpg
index.jpg 19.44 KiB thumb_up-1thumb_down

28.06.2022 - 14:19:37
00
Hosť napísal:
foobar, najskor si spominal "dar" (co uznavam, ze tak moze byt brane) a potom si to prirovnal k zivotnej poistke, ktora je vyslovene primarnym produktom, ktory si zakaznik zaplati a ma od neho asi urcite ocakavania. To uz nie je dobre prirovnanie k bonusovemu daru. A aj ked je nieco iba bonusovka, tak to moze byt podane aj ustretovo bez skrytych hacikov. To je to o co mi ide. Ak chcu registraciu, fajn, ale malo by to byt dane jasne najavo.


Nuž, neviem ako jasnejšie by sa to ešte dalo:

Prílohy:

2.png
2.png 97.75 KiB thumb_up0thumb_down

1.png
1.png 76.04 KiB thumb_up0thumb_down

28.06.2022 - 14:23:25
02
imajoros napísal:
Prosiiiim ta, s tymto na mna nechod. Nie je to ziadna tajna/skryta informacia. Je to bezny "selling point" vacsiny vyrobcov bicyklov ktorym sa snazia zaujat a ziskat si zakaznikov. Vzdy som pri kazdej zmienke o predlzenej zaruke videl jasne napisane, ze tam je povinost si bicykel do 30 dni zaregistrovat. Zaujimam sa o bicykle uz dost rokov a je to fakt bezna vec. Aspon si to priznaj ze si to proste odflakol.

Podla mna ak si prvy majitel bicykla (a dokazes im to v CTM) tak stale je sanca ze ti CTM umozni dodatocne si bicykel zaregistrovat do ich systemu a reklamaciu ti uznaju. Ale ak ti to neponuknu, tak sa na nich hnevat nemozes. Sorry.


Rovnako mam 5 rokov zaruku aj na ram v meride a tam ma hned upozornili na podmienku, ze po prvych 200km, mam prist na servisnu prehliadku. Hovorim o tom, ze to neni ferove.
Dellko notas mi reklamovali po troch rokov a nikto sa na nic nepytal, prisiel servisak, vymenil obrazovku a bolo to.
Pisat na veci velkymi pismenami predlzena zaruka a zbytok skryvat miniaturnimi pismenami je ubohe podla mna a necestne.
Alebo chces povedat, ze s tym suhlasis? Mozme rovno pisat na auta, ze maju nulovu spotrebu a na 258 stranu dopiseme, ze len ak sa nepouzivaju. Ak je to podla teba okej, vela stastia s predajcami v zivote...
28.06.2022 - 14:24:59
00
imajoros napísal:
vockorastislav Nic taketo si na biku nemal ked si ho kupil?

Nie, ja som ten bike riesil ked sa zacali najvacsie lockdownyv v marci a prisiel v maji 2020. Mtbiker bike este rozbalil, robil s nim nejake ukony a poslal mi ho v krabici.
28.06.2022 - 14:27:07
00
keyboard_arrow_up