Som ti spôsobil traumu,prepačiš mi?
Vracať titul to by položilo každého...
31.08.2022 - 20:12:41
00
Traumu zrovna nie, ale prinutil si ma o sebe chvilku pochybovat.
31.08.2022 - 21:15:45
00
Už sa netráp, ja už pochybnosti nemám😀
31.08.2022 - 21:32:11
00
Pridam svoje pozorovania. Jazdim na 2 skoro ronakych ebikoch. Oba maju bosch gen4 motor, rozdiel je v baterii. Prvy ma 625wh a druhy 750wh. Kupene boli v rovnakom case, takmer totozna vybava az na male rozdiely a hmotnost maju rozdielnu len o kilo. Geometria trailova, plaste 2.6 palcove balony.

Dlhe vyjazdy nerobim, ale predsa som mal moznost dost dobre otestovat vydrz baterie v roznych podmienkach.
Ani jeden motor nie je cipnuty, pripadne upravena pripomoc - ten bike s 750wh bateriou ma novy bosch smart system.

750wh:

1/ Takmer uplna rovina: https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1077735/elektrobicykel-18-08-2022.html
Zacnem rovinou. Tu jazdim na hranici ked motor uplne odpaja pripomoc. Priblizne 40km znamenalo 20% baterie. Teda asi 1% baterie na 2 km jazdy. Rezim bol prakticky cely cas turbo. Pri hranicnej rychlosti, ked sa pripomoc vypina, nema podla mojho pozorovania velky vplyv ci je rezim eco alebo turbo. Dopomoc je tu uz minimalna a tiez pri castom prekroceni uplneho vypnutia pripomoci je spotreba elektrickej energie nulova. V tychto podmienkach, teda rovina, rychlost okolo 25 (ale boli aj pomalsie pasaze, takze priemer len okolo 20), dojazd do mrtva 200km.

2/ poriadny kopec
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/881424/elektrobicykel-25-02-2022-.html
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/882224/elektrobicykel-26-02-2022-.html
Dva dni po sebe som siel uplne rovnaku trasu na Martinske hole. Rezim pripomoci bol mix. Prvy den som prvu cast zacinal na turbe a pokial som siel asfalt tak som to tlacil co najviac k 20km/h. Ked mi v kopci zacali ubudat percenta tak som zvolnil na tour+ a nasledne na eco. Druhy den som siel opacne. Zacinal som na eco, aby som po prechode na serpentiny siel na tour+ alebo turbo. Bol koniec februara, takze na serpentinach bol spociatku roztopeny sneh, neskor zamrznuty sneh a "asfaltka" k chate bol ujazdeny sneh. Druhy den bolo ovela teplejsie takze roztopeneho snehu bolo ovela viac a trasa mi trvala dlhsie. Oba vyjazdy som napriek rozdielnym podmienkam, inemu sposobu volby dopomoci dal na 40% baterie. Prvy den som siel z necelych 50% na asi 9-10% a druhy den som zacinal na 100%. Teda trasu by som v pohode zvladol na jedno nabitie a este by ostalo. Teda dojazd okolo 40km a 1700vm. Podotykam ze v zime, teda minusove teploty a podklad bol sneh. Najma ten roztopeny bola hotova katastrofa - kazde rozbehnutie, napr pre uvolenie cesty chodcom bol boj. Tiez som v tejto dobe jazdil na bicykli nieco viac ako mesiac a pol, teda kondicia mizerna a skusenosti tiez male.

625wh:
1/ kopcovita hodinovka v rezime tour
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1053312/elektrobicykel-ride.html
Rovno napisem, ze je to 18km po cestickach medzi Devinom, Kobylou, DNV, Dubravkou a Dlhacmi, 50 minut a 530vm. Spotreba baterie priblizne 20-25%. Nepoznacil som si presne cislo, kedze na tour velmi nejazdim. Ale tu som testoval, ci by som na tour rezime zvladol 50km s prevysenim 1300vm. Podla tohto by to malo v pohode vyjst.
Velku spotrebu totiz maju caste vylety k 25km/h, najma na turbe a bez adekvatneho tlacenia do pedalov (sak naco, ved motor pomoze). Pokial do toho clovek poriadne slape, tak ani tour/turbo (teda silnejsie rezimy dopomoci) nemaju extremnu spotrebu. Bosch apka mi k vyjazdom pridava udaje o kadencii a mojom vykone, a aj tu som mal kadenciu a vykon rovnake ako mavam pri jazdeni na pohodu v eco mode. Zvycajne je pre mna tour/turbo viac motivujuce a vidim to na vykone, ktory mam pri nich vyssi ako ked idem eco. Preto u mna zmena rezimu z eca na tour/turbo znamena prakticky len to, ze jazdim rychlejsie do kopca a teda prejdem viac km.

2/ podobna trasa ako vyssie ale v rezime eco
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1064949/elektrobicykel-ride.html
Kilometrovo okolo 12-13 (niekedy 11 az 14), okolo 400-450vm, cas do 1 hodiny. Takyto vyjazd zozerie 10 az 15% baterie. Teoreticky je to okolo 80km, 2500vm. Pri trasach ake jazdim - teda skoro ziadna rovinka, len hore a dole. Taketo trasy jazdim tu v okoli vzdy ked mozem. Teda pocas obednej prestavky, takze presne viem parametre. Ako sa zlepsujem tak spotreba mi postupne klesa a bezne tieto vyjazdy robim za priblizne 13% baterie, niekedy k 10%. Teda zlepsenie kondicie ma obrovsky vplyv na dojazd. Na zaklade tohto pozorovania si myslim, ze tych 3000vm na jedno nabitie baterie by nemuselo byt nerealnych.

3/ rovina
https://www.mtbiker.sk/vyjazdy/1056946/elektrobicykel-ride.html
snazil som na ist co najviac nad 27km/h, kde je primomoc neaktivna. A tiez preto aby som tych 26km stihol pod hodinu. To sa mi aj podarilo, kedze priemerku som mal 26km/h. Z baterie som minul 7%. Teda takyto asfaltovy masaker na 2.6 palca sirokych plastoch by znamenal dojazd cez 350km. V praxi nepotrebne, ale chcel som si to vyskusat.
31.08.2022 - 23:01:15
04
Mam bafang bbs02, na ht biku. Rychlostny limit ziadny, po asfalte chodim okolo 30km/h. Orientacne mi vychadza spotreba na 100Wh/10km. Mam bateriu cca 800Wh. Zvycajne dojazd okolo 80km. Pripomoc byva v rozmedzi 100-400W.
03.09.2022 - 14:12:50
00
Dojazd je vždy otázny, podľa podmienok. Skúšal som bafang s baterkou 900 Wh na trase Kalnického maratónu 49km 1600 výškovích metrov (nevidalo ani do cieľa). Vychádza mi to tak, že ledva dosahuje úroveť baterky o kapacite 625 Wh dodavanej k motoru Bosch. Akonáhle som do toho trochu dupol dojazd sa rapídne až enormne znižoval a to som na začiatku myslel, že 900 Wh aká paráda. Možno to má na svedomí riadiaca jednotka. Za mňa Bafang výkonovo slabý a číslo na beterke nereálne.
04.09.2022 - 10:14:45
01
bafang m500 630baterka naposledy 62 km, 1085 vyskovych vacsinou rezim 3-4 a este mi ostalo 34%
04.09.2022 - 13:14:33
00
Dojazd je vždy otázny, podľa podmienok. Skúšal som bafang s baterkou 900 Wh na trase Kalnického maratónu 49km 1600 výškovích metrov (nevidalo ani do cieľa). Vychádza mi to tak, že ledva dosahuje úroveť baterky o kapacite 625 Wh dodavanej k motoru Bosch. Akonáhle som do toho trochu dupol dojazd sa rapídne až enormne znižoval a to som na začiatku myslel, že 900 Wh aká paráda. Možno to má na svedomí riadiaca jednotka. Za mňa Bafang výkonovo slabý a číslo na beterke nereálne.

Pocitovo to mam rovnako, ale su tu udaje z M500 a slusnym dojazdom hned pod tebou. Aky motor si mal ty? Ja mam M420 a mozne je, ze tento motoro je zravejsi, mozno moze za to sw, alebo sme obaja mali stastie na defektnu bateriu.
Nechce sa mi verit, ze tie rozdiely mozu byt az v tolkych desiatkach %.
04.09.2022 - 14:18:50
01
Mal som M400. Nezaujal, ani bajk(jedna česká značka) ani motor.
04.09.2022 - 14:41:36
00
No ja neviem, shimano EP8 ctm switch, asi 60km a 1500vyskovych to nedalo, na konci som isiel za vlastne s 26kg ebikom bez dostatocne lahkych prevodov. Teren bol tazky, blato, korene, strk, strme stupania, prevazne rezimy eco a trail, boost som len skusil, za mna sklamanie, tazky bike, zataca to jak autobus... skace to krasne, ale obratne to nie je. Tazke DH plaste so zuvackovou zmesou, na suchu a asfalte dost zly grip v klopenkach si to cestuje pod zadkom, v blate a korenoch super. Dam tam este miniony na ktore som zvyknuty a uvidim. Z dvoch paliciek som mal zrazu jednu cervenu. Na obyc. biku som docela dupac davam aj 100km vyjazdy s 1500vyskovymi...
04.09.2022 - 15:45:49
00
....včera Prochot-Vtáčnik 24 km ...1017m výškových spálené 300 W.Motor Brose Drive S-mag.Baterka Bulls.Velká spokojnosť
04.09.2022 - 18:11:19
00
Som zvedavy na odpovede majitelov Rocky Mountain :)
04.09.2022 - 20:05:26
00
...motor Brose T, Baterka 508wh, 40km, nastúpané cca 1000m, váha 100kg+, kombinovaný režim, plášte 2,6, zostatok cca 30% baterky
06.09.2022 - 13:43:36
00
Ahoj
motor Bosch Gen4 CX (cyklocomp KIOX) batt 625 Wh
pouzivam app Ebikeconnect.

Kamarat ma Shimano EP8 batt 630 Wh
Data su cez app E-Tube
Vsetky data su odtial prenesene do tab, kt. som vytvoril v exceli

Trasa je z Race na Biely Kriz (asfalt)

Kamarat vazi 102 kg, 194 cm, bez vyraznej kondicie
Ja mam 82 kg, 183 cm, kondicia dost dobra
Rovinky chodim bez dopomoci, mierne kopce si taktiez rad vyslapem bez dopomoci.
Nedrzim sa vety "Treba mat stale zapnuty motor, vsak naco som si kupil ebike? ...."
Teda dopomoc pouzivam ozaj len ked treba, teda v kopcoch.
Kym sa dostanem ku kopcom tak cez mesto musim prejst od 10-15 km, podla toho kam idem.

Mozete si porovnat nase spotreby batt a dopomoc

Príloha:
Ebike.jpg
Ebike.jpg 251.27 KiB thumb_up1thumb_down



Vsimnite si data 3.10, 16.10 a 6.11
Skusal som tu istu trasu na rozne mody ECO, TOUR+, eMBT
casy a priemerna rychlost.

Kto tu trasu nepozna tu je link
dole vpravo si kliknite na stvorcek s kopcom = profil (stupanie)

https://brouter.de/brouter-web/#map=13/48.2178/17.1090/standard&lonlats=17.151772,48.215115;17.144068,48.248255

pre lepsiu predstavu som nasiel aj dve videa aj ked je to zjazd
1. z Bieleho Kriza po Parkovisko
2. od 7:03 Parkovisko po 8:28 (roztrasene, zrejme kolobezkar)

V tab je to merane z miesta ako stoji ta modra Toyota Yaris v 2 videu cas 8:28

1. https://www.youtube.com/watch?v=lfXKggQponk
2. https://youtu.be/hxrLK2s9VNs?t=423

---
Takze co sa tyka realnych dojazdov, zalezi od profilu trasy, vahy, kondicie
Teda ja by som teoreticky na 100% batt pri mode
ECO mal vystupat cez 3 000 m
Tour+ = 1 900 m
eMBT = 1 500 m

Teraz uz jazdim len ECO a TOUR+

Toto su moje statistiky
CELKOM: 2 227 km
OFF: 1 844 km
motor 383 km
ECO: 297 km
TOUR+: 78 km
eMBT: 8 km
TURBO: 0 km
16.09.2022 - 19:01:31
02
Ked vidim tu statistiku, na co bol tebe vlastne elektrobicykel. Ja mam pri 1400km nastupanych 40000 vyskovych metrov.
16.09.2022 - 19:31:59
03
keyboard_arrow_up